Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 717 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 19:07 | |
![]() | nej just det, det är ingen som tvingat mig att göra allt på en gång. man måste prioritera. alltså- städningen lejer jag ut. piga, hit och deit. skrämmande människosyn ni uppvisar. jag ser den som städar hos mig som en arbetstagare som jag ställer vissa krav på. precis som om ngn skulle måla om mitt kök. är det fel att inte vara nöjd om målaren helt uppenbart spenderat överenskommen tid med ngt helt annat än att just måla. herre gud, sossesverige kills me haha:) | |
| Stubin | 2010-04-10 19:07 | |
![]() | Jag tycker inte att det är så konstigt att TS klagar när hon köper en tjänst av ett företag som inte blir bra gjort. Vem skulle inte göra det? Sen är det väl upp till dom som städar att avgöra om dom känner sig förnedrade eller inte. Brukar ni inte klaga när ni köper mat på korvkiosken om den inte är bra? Eller på byggfirman som kommer och inte gör som ni sagt att ni vill ha det? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 19:09 | |
![]() | tjejen som städar hos mig är läkarstudent btw, kanske pluggar hon på arbetstid hehe. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2010-04-10 19:14 | |
![]() | På jobbet betalar vi för två timmar varje torsdag till en städerska. Hon hinner med ett kök, sex kontor(fast två oanvända), en hall. Då dammsuger hon, tvättar golven, städar allt osv. | |
| Maja G | 2010-04-10 19:38 | |
![]() | Tvålis; Du få ha vilken uppfattning som helst av mig, men att jag nedvärderar en yrkeskår, Ja där har du fel! Jag kämpar för att få bort svart arbetskraft och att alla ska få en skälig lön att leva på... Jag nedvärderar dessa människor som utnyttjar...OBS ALLA GÖR INTE DET;MEN DET FINNS MÅNGA SOM GÖR DET...billig arbetskraft. TS kan väl klaga hos den vita arbetskraften.Det gör man väl i första taget om man inte är nöjd, eller hur?? | |
| Maja G | 2010-04-10 19:39 | |
![]() | Att jag aldrig lär mig att det jag skriver tolkas alltid så fel..eller tolkas som läsaren vill se! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 19:49 | |
![]() | tror du på allvar att jag betalar 400 svart (!) för att moppa golv, jag är inte galen! snacka om lyxjobbisf. visst ska jag klaga men det vore ju dumt att inte jämföra hennes prestationer först så jag vet vad som är rimligt att förvänta sig. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-10 19:50 | |
![]() | Om det alltid tolkas fel bör du kanske överväga ett mindre laddat uttryckssätt och inte vara så tydligt kritisk. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 19:52 | |
![]() | tvålis hehe mkt klokt!:) | |
| Maja G | 2010-04-10 20:02 | |
![]() | Ja, ska tänka på saken! Förlåt om jag har trampat någon på tårna.Ber så väldigt mycket om ursäkt. Ska INTE framföra något mer idag iaf! | |
| Bounce | 2010-04-10 20:15 | |
![]() | Vi städar ca 75 kvm på 30 min. Dammsugning, skurning, toaletter, o dammtorkning i den mån de finns tid. Vi e då två st. i patrullen. Hur stort bor du o vad för typ av städning har du beställt? Har inte läst hela tråden, kanske du redan nämnt de? Men fyra hundra i timmen e inte så långt ifrån vad vi tog, innan vi slutade ta emot personer utan intyg från fk. Tror vår kommun tog 325 kr, om de nu var exk. moms eller inkl moms kommer jag dock inte ihåg. Vi e ju inte så involverade i priset iom att beställningarna går direkt till vår chef. | |
| lailala | 2010-04-10 20:57 | |
![]() | Hur många jobb försvinner från offentlig sektor på grund av att skattemedel används för att subventionera "pigor"?Det är skattepengar levererade av bl.a. pensionärer, arbetslösa, sjuka och lågavlönade som en liten klick roffar åt sig.Vi kan läsa om nedskärningar i hemtjänsten, gamla som inte har råd med hemtjänst, nedskärningar inom sjukvården. Sjuka som tvingas ut i arbetslöshetskön, nedskärningar i socialförsäkringssystemen .Bara 7 promille i den hälft av befolkningen med en årsinkomst under 200 000 utnyttjar avdraget. Medan det bland de 5 procent av befolkningen som tjänar över 500 000 är 7 procent som gör det. Vad ni än säger så är den stora flertalet av dom som anlitar städhjälp folk med mer pengar än dom flesta.Städerskan har ingen som städar åt henne! | |
| ewokerna74 - Ej medlem längre | 2010-04-10 21:00 | |
![]() | OT: Faktum är att morsans firma flyttstädade åt en kärring en gång, och det visade sig att kärringen hade en egen städfirma, men tyckte det var för dåligt betalt för att åta sig uppdraget!! :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-04-10 21:15 | |
![]() | Håller med lailala. Min mormor var fabriksarbetare och städerska, liksom min mormors mor. Jag tror jag har det i mig genetiskt (via min klassresenär till mamma vars värderingar är väldigt mkt arbetarklass) att tycka det känns fult att anlita en städerska när man kan göra jobbet själv. Sen säger jag inte att jag har rätt, det är min känsla bara. | |
| lailala | 2010-04-10 21:15 | |
![]() | Vad är OT? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-04-10 21:18 | |
![]() | Off topic - utanför (tråd-)ämnet. Btw, fick idag veta av mamma att mormor får ut 5800 (!) i pension varje månad. Fy fan. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 21:19 | |
![]() | nej, städerskan har nog inte råd att själv anlita städhjälp. då är det odemokratiskt och fel att ngn skulle ha råd att anlita henne? | |
| humlan32 | 2010-04-10 21:20 | |
![]() | Hade jag pengar skulle någon annan helt klart få jaga mina dammråttor. Har själv jobbat med städ och det suger! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 21:24 | |
![]() | klassresenär, hmm. ja, jag är föräldralös barnhemsunge från öst. jag jobbar och sliter för att ha det bra och har lyckats hyfsat. mina släktingar har levt på gatan, städat, horat, fabriksarbetat och supit ihjäl sig. dock har jag en stark känsla av att man skapar sitt liv själv och skulle aldrig se ner på arbete eller arbetsskapare vilket det än månde vara, tvärtom. | |
| lailala | 2010-04-10 21:26 | |
![]() | Men varför ska det subventioneras?Har du råd med städhjälp så kan du väl betala vad det verkligen kostar,utan subvention?Det som hänt med pigavdraget är att den rikaste delen av befolkningen nu lyckats med att använda den offentliga sektorn, skatterna, till sin egen fördel, här som på andra områden (privatiseringen av det offentliga). | |