Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 286 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| confuoco | 2010-08-21 00:29 | |
![]() | kafoutine, Det gläder mig att se någon som är vaken. Vi lever i hoppets tid och inte i hopplöshetens. :) -- Världens maktelit har mörklagt så otroligt mycket genom åren som vi "vanliga", som man kan säga, inte får veta om just för att information kan fördela om makten och rubba högt uppsatta personers ställningar. Mycket saker är helt annorlunda än vad majoriteten av världens befolkning tror. Jag VET detta. Idag pågår ett enormt informationsflöde och folk vaknar upp, fler och fler. Så länge man känner till maktens redskap så finns det inget som kan få en människa från att lämna fårflocken och söka sin egen frihet och lycka eller förändra tillvaron för sina medmänniskor. Maktens redskap är pengar, massmedia, militär och religion. Hur många människor har inte förslavas av pengar? Hur många har inte förslavats av religion och i sekter genom åren? Tror folk verkligen att mänskligheten inte kan vara bättre än så här? Tror folk verkligen att det är i människans natur att vara girig och maktlysten. Alla våra system är skapade av en maktelit och det sitter massiva ramar runt människors frihet, rätt till lycka och rätt till överlevnad. Dessa ramar behöver inte finnas där. Den här världen kan bli vad VI vill att den ska vara, bara folk slutar vallas som får av manipulativa ledare och massmedia. Illusionen är inte svår att se igenom. Det enda som behövs är mod och viljan att faktiskt förändra. Jag känner människor och deras skepsis allt för bra för att göra annat än att förvänta mig att detta inlägg kommer att bemötas av kritik och direkt bli förkastat av många. Det är fullt naturligt. Jag tänker inte lämna några källor eller bevis som styrker det jag säger. Sanningssökande är upp till var och en. Den som VILL finna sanningen kommer att göra det. Sök, läs, tänk. Som sagt, informationsflödet är stort precis som hoppet. Med det önskar jag er alla en trevlig helg :) | |
| patrik386 | 2010-08-21 00:42 | |
![]() | alla dessa ryska ubåtar i hårsfjärden med mera är nog konspirationer...okej visst en rysk ubåt gick på grund i karlskrona...men jag tror inte alla ubåtar som höll till i våra vatten var kommunisternas...en och annan var nog natos och jag har svårt att tro att vi inte skulle ha lyckats med att fånga in minst en av alla dessa ubåtar och troligen fångade vi "fel" ubåt och släppte iväg dom utan vidare notis........ | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-21 01:02 | |
![]() | Att "obducenten" och "allmänläkaren" styckade och mördare Da Costa räkans nuförtiden som en konspirationsteori... | |
| Guldplate | 2010-08-21 08:23 | |
![]() | Apropå kafountine tankar om att det ljugits friskt om 9/11 för allmänheten. Wikileaks grundare, Julian Assange, jagas för våldtäkt på två kvinnor. Det skulle inte förvåna mig om konspirationstroende kan misstänka att detta bara är ett sätt att sänka omvärldens förtroende för honom samt att kunna sätta dit honom för något, ifall dom inte kan sätt dit honom för offentliggörandet av det hemligstämplade materialet. Lite som att dom satte dit Al Capone för skattebrott när dom inte kunde sätta dit honom för mord, utpressning, rån och allt annat han gjorde. | |
| confuoco | 2010-08-21 13:45 | |
![]() | Att Assange begått brotten har jag svårt att tro, men man ska aldrig säga aldrig. Något man däremot kan tänka på är att våldtäkt är ett av de brotten man i stort sett kan döma någon för utan att ha tekniska bevis. Jag gissar att rättegången kommer att vara väldigt fokuserad kring vittnesmål. men självklart kan det ha hänt, absolut. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-21 13:49 | |
![]() | jag har en teori om att alla män jag träffat och brännt känner till varandra och pratar om mig när de stöter på varandra. är mkt rädd för denna grupp! tror de försöker sabba när de hör att jag har ngn ny på kroken:/ | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-21 15:46 | |
![]() | Vad gäller Assange så säger jag än så länge bara Cui bono. Tills dess att han döms, eller det presenteras övertygande bevis, så är han i mina fullständigt oskyldig. Men anklagan i sig är onekligen riktigt bra material redan nu för att skapa en riktigt saftig konspirationsteori. Har redan läst följande två skilda och likvärdigt underhållande teser (obs fritt tolkade :D) 1. CIA har betalt en attraktiv kvinnan att ha sex med Assange och sedan anklaga honom så att han häktas och är i säkert förvar i Svenskt häkte, allt medan de juridiska kvarnhjulen maler i USA för att få honom utlämnad för spioneri. 2. Piratpartiet är egentligen ett nätverk av pedofiler, och har knytit Assange till sig, som också genom sin numera bevisade våldtäkt är pedofil. Därför är allt hans material helt otrovärdigt. | |
| LadyZara | 2010-08-21 16:06 | |
![]() | Har en vän som tror att dinosaurierna är en bluff. De har aldrig funnits. Detta är självklart för henne då hon tror på den kristna skapelseberättelsen och i den finns det helt enkelt inte någon plats för dinosaurier eller någon evolution. Vem som vill lura i oss att det funnits dinosaurier? Det är lite mer oklart. En konspirationsteori som jag gillar bara för att det ifrågasätter vad jag tror på. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-21 16:28 | |
![]() | Dinosaurierna har visst funnits - de fanns för ungefär 3000 år sedan då Gud grävdes ner dom i marken för att testa vår tilltro till honom, idag, 5000 år senare. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-21 16:36 | |
![]() | Min mor vägrar acceptera att något är under en mm.... | |
| LadyZara | 2010-08-21 17:35 | |
![]() | Haha =). Det är alltså gud som konspirerar... grävde han ner dem levande? Jag får inte riktigt ihop det där med att han grävde ner dem för 3000 år sedan och att det nu är 5000 år sedan. Men det kanske också är nåt som har med guds allsmäktighet att göra? | |
| Guldplate | 2010-08-21 21:19 | |
![]() | LadyZara: Har din kompis talat om varför dinosaurierna inte får plats i den kristna skapelseberättelsen? | |
| confuoco | 2010-08-21 22:18 | |
![]() | F I S T O, Anklagan är onekligen tillräckligt för att röja sin fiende ur vägen. En metod som praktiserats i alla tider. | |
| SethGecko | 2010-08-21 22:20 | |
![]() | om tillräckligt många blir anklagade för väldtäkt så kommer det till slut inte att betyda något. det är ju extremt illa för alla parter. pojken som ropade varg dragit till sin spets. | |
| LadyZara | 2010-08-21 22:23 | |
![]() | Guldplate: Det beror nog till största delen på att dinosaurierna ska ha dött ut för 65 miljoner år sedan, medan jorden enligt kristen tro endast är 6000 år. Det finns visst nån teori om att dinosaurierna skulle ha dött i syndafloden, men då är det märkligt att de inte omnämns i bibeln. Och som sagt... tidsaspekten. | |
| confuoco | 2010-08-21 22:24 | |
![]() | Det är exakt det som också troligen händer. När man anklagar en oskyldig så tänker man troligen bara på sin personliga vinning i just det fallet. Vårt rättssystem kommer väl förmodligen att kollapsa så småningom i alla fall. Tillräckligt många döms oskyldigt i det här jury-systemet. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-08-21 23:31 | |
![]() | Assange har inte haft med någon våldtäkt att göra, det är jag rätt säker på. Varför just nu? I just Sverige där han har många anhängare och stöd. Varför just nu när han har mycket att visa omvärlden. Tänk själv. Gör som confuoco säger, läs, tänk, lägg ihop ett och ett . . . det är en chock, men befriande. :) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-21 23:36 | |
![]() | utan att veta ett smack om assange vänder jag mig till kaf. varför just nu, som i varför rapporteras det om hans ev brott nu- för att han är aktuell nu så klart. så inte säger det mig ngt om hans ev skuld/oskuld. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-21 23:37 | |
![]() | "jury-systemet" eh vad? | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-08-21 23:40 | |
![]() | Sov vidare ramsay. | |