Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 578 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| broccolisaur - Ej medlem längre | 2010-04-24 17:04 | |
![]() | witchgame: Jo, vi borde väl vara moderna människor, det är nog därför många tycker det är lite konstigt när bruden ska bli framförd av sin far eller annan manlig släkting. De menar nog att den kommit till Sverige via amerikansk film och tv. | |
| ANDERStG | 2010-04-25 09:22 | |
![]() | Pottränad: Tack för insikten i norrländska seder. :) Vill män faktiskt ha en skyddsling som överlämnas av sin far? Det vore inte bättre med en vuxen självständig hustru? | |
| promenad - Ej medlem längre | 2010-04-25 09:47 | |
![]() | lol | |
| Yamma | 2010-04-25 10:52 | |
![]() | Alltså, du kan ju fråga vilken präst som helst, och sedan be denne präst att ta kontakt med kyrkoherden. Det är inte kyrkoherden som bestämmer över ert bröllop. Däremot verkar prästen vilja förhindra era önskemål till varje pris. ;) | |
| swampen | 2010-04-25 11:04 | |
![]() | det spelar väl ingen roll vem som för fram bruden till alltaret...bara bröllopet blir av :).. | |
| Lemon pie | 2010-04-25 11:09 | |
![]() | Jag tror de flesta fattar att Victoria går till altaret av egen fri vilja som en självständig kvinna. Förhoppningsvis är hon också medveten om den unkna symboliken bakom brudöverlämningen. Gör hon trots det ett val att överlämnas av sin far så har jag lite svårt att uppröras över det. Däremot tycker jag att det är supertrashigt med de brudar som vill bli överlämnade av sin far för att de tycker att det är sååå romantiskt (=har sett det i amerikanska filmer). Jag inbillar mig att det är samma brudar som senare döper sina barn till typ Cassandra, Belinda och Samantha, haha (barn som senare blir mammor vid 18 års ålder). Hade nog hoppats att Victoria stod över sådana white trash-företeelser och istället värnade om de svenska traditioner som hon själv utgör en av de allra främsta symbolerna för. | |
| Binebone | 2010-04-25 12:32 | |
![]() | Tycker hon kan gå själv | |