Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade38
Mobilspel
Pågående18 852

Forumkategorier

Användare Inlägg  
honeydevil81 - Ej medlem längre2010-05-18 01:07
Antal inlägg: 299

Jumanjia: Vad duktig du är!! Körde du ren kur?

Mathisen2010-05-18 01:37
Antal inlägg: 75

Har gått ner 14 kilo sen i februari, har varvat mellan pulver, lågkalori och ett väldigt lågt kolhydratintag. Pulver är ett utmärkt sätt att först och främst bryta sina osunda matvanor på och underlättar för en att "börja om från noll"! :)

Modifast choklad och vanilj är helt klart godast, men en modifast innehåller dubbelt så många kcal som en nutrilett/naturdiet/allev o osv (pulver). Så jag kör modifast som "snacks" :) Modifast vanilj smakar ljuvlig vaniljkräm!

Lilla Busan2010-05-18 02:35
Antal inlägg: 896

Att sitta o säga att enda chansen att gå ner i vikt är genom magsäcksoperation om man har bmi över dittan o dattan .. Sicket skitsnack..

Vet massor av folk som genom vilja o disiplin gått ner utan operation.. Operation är säkert enda utvägen för viktnedgång för en del , men i många fall handlar det om folk som helt enkelt gett upp eller är för lata.. Operation är en stooooor grej o något du får leva med hela livet .. O finns ju faktiskt dem som trots operation går upp det mesta igen pga rent slarv o att dem tror det är den enkla vägen..

Som sagt var dem flesta kan med stöd hjälp o jävlar anamma o massa motion o ändring av matvanor gå ner utan operation..

witchgame2010-05-18 03:05
Antal inlägg: 1826

Jag är inne på din linje Busan....och det kan inte vara bra att manipulera kroppen med konstgjorda pulver och soppor. Jag har något kilo extra , men jag vet vad det beror på, jag rör mig för lite och har ätit alldeles för mycket godis, men det går att lägga om kostvanor och hitta mer motion i vardagen. Tycker man att man får ont av att ex.vis springa eller cykla vilket jag avskyr, så kan man köra vattenaerobics istället, eller prova på pilatesyoga ...lek busiga lekar med hunden/ barnen, hjälp gamla tanter/farbröder klippa gräset mm. mm.

-Niskanen- - Ej medlem längre2010-05-18 07:24
Antal inlägg: 263

Precis Lila busan, operationer hjälper visst, men det beror på hur folk äter också.

Bitte - Administratör2010-05-18 07:31
Antal inlägg: 24200

LillBusan operation är INGEN enkel lösning och ska vara sista utvägen men när du är där har du gjort allt du kunnat för att tappa vikt . när jag opade mig så kan jag säga att jag bantat i minst 20 år av mitt liv,, visst jag gick ner men upp igen av alla sk kurer..

Det jag skriver om BMI är det faktiskt läkarna som säger efter den forskning som är gjord under många år

Bitte

honeydevil81 - Ej medlem längre2010-05-18 08:19

LillBusan: Jag tar absolut inte operation som något enkel väg till ett smalare liv. Jag har varit överviktig eller knubbig i hela mitt liv och har alltid bantat. Jag kan gå ner i vikt, men jag går alltid upp den igen. Jag tror ingen människa tror att det är en lätt grej heller, jag har funderat på detta i 3 års tid.. Och om något kräver disciplin och hårt arbete så är det väl efter en gbp. Jag tror ingen väljer en stor operation med risk för massa komplikationer och att sedan leva med en pytteliten magsäck resten av livet pga ren bekvämlighet..

Bitte: Jag har också fått höra det av alla läkare, att detta är den mest effektiva metoden som finns när det kommer till att gå ner i vikt och att behålla vikten efter.

honeydevil81 - Ej medlem längre2010-05-18 08:27

F_errari: Lycka till med din pulverstart idag :)

Bitte - Administratör2010-05-18 08:33

Länk till studien

www.sfoak.se/wp-cont...k_ 2009.pdf

Bitte

F_Errari2010-05-18 09:15
Antal inlägg: 403

Tack honeydevil. Milkshakeportion nummer 1 (choklad - helt ok faktiskt) slank ner i morse kl. 07:15. Och efter 1 1/2 liter vatten är jag inte hungrig än i alla fall. Men kaffe utan mjölk är nästan odrickbart.

honeydevil81 - Ej medlem längre2010-05-18 09:18

F_errari: Skönt att första gick bra iaf :) första dagarna är ju säkert värst innan vanan satt in lite! Lycka till med resten av dagen!! Och kaffe utan mjölk är en vanesak, efter ett par koppar kommer det gå prima det också!!

llloyden2010-05-18 09:41
Antal inlägg: 758

LillBusan: Hur tjock är Du? Har du bantat? Hur många gånger? Det är väldigt olika hur folk svarar på motion, äta mindre osv. Ingen kan veta hur lat, slö eller annat andra människor är. Du vet säkert hur Du själv fungerar på olika kost, motion, jävlar anamma osv men inte hur andra gör det.
Efter 30 års bantade, pulver, motion etc. har jag alltid gått upp mer och mer. Jag är varken lat eller slapp eller söker enkla lösningar!
För mig har GBP varit himmelriket. Jag har ett nytt liv!

Gautama2010-05-18 10:06
Antal inlägg: 6854

Att komma med såna kommentarer som Lillabusan gör tyder bara på att man inte vet vad man pratar om.
Att göra en viktop innebär ingen lätt väg på något sätt. För det första så måste man gå igenom en hel del läkarbesök som ska utröna om man är aktuell för en sådan operation. Finns ingen läkare som rekomenderar en operation som något lättvinnligt.

Sen tror jag många vet vilken risk det innebär att sätta kniven i kroppen.
Jag förstår att kommer man till en sån slutsats att operation är enda utvägen så har man kämpat länge.

Kanske bäst att tillägga att detta är min åsikt trots att jag inte har gjort någon operation och inte är överviktig på det sättet att jag behöver en.
Jag är alltså inte partisk i frågan.
Men jag önskar alla ni som har gjort en operation eller kanske ska lycka till!!
Kämpa på!
Trots allt så vet jag att banta, gå ner i vikt, hålla sin vikt inte är det lättaste.

kajix2010-05-18 10:33
Antal inlägg: 7767

ja, lite empati kanske. det är ju möjligt att människor är kroppsligt och själsligt olika.

själv är jag extremt lat, men det betyder inte att andra inte är det. :)

apbur2010-05-18 10:54
Antal inlägg: 9699

Att säga att det inte går att gå ned i vikt när man har ett BMI över 35 är ju såklart inte sant.
Har man ett så högt BMI så har man flyttat fram sina gränser och tillåtit sig att vara väldigt överviktig. En annan kanske hade stoppat sig på allvar när man börjar närma sig 30 i BMI.
Dessa människor har då svårt att gå ned i vikt och behålla vikten med viljans hjälp. Det kan man förstå genom att titta på deras historia.

Läkarna opererar inte för att det är fysiskt omöjligt att gå ned i vikt för dessa personer. Man opererar för att man vet att majoriteten har skaffat sig ett beteende de inte klarar av att ta sig ur.
Rent ekonomiskt tror jag man tjänar på det trots att operationen och det som kommer med den är dyrt.
Men då vill man inte ens veta hur dyr en fetmapatient blir i längden.

E_Cantona2010-05-18 11:11
Antal inlägg: 1765

Med tanke på den mängd skatt jag lastat in genom åren så har jag berättigat mig för ett uttag;)

Bitte - Administratör2010-05-18 11:16

Så låg Apbur,,du vet inget om mig eller någon annan

Bitte

Voldemort782010-05-18 11:19
Antal inlägg: 346

Märks vilket kön som är mest fixerat vid vikten.. Som om hela ens värde avgörs av den.....

Tess 082010-05-18 11:20
Antal inlägg: 18003

Fick lov att läsa lillaBusans inlägg igen och trots att det kanske låter lite hårt (med träning, kost och jävlar anamma) så kan jag inte riktigt se annat än att hon skrivt:
"O finns ju faktiskt dem som trots operation går upp det mesta igen pga rent slarv o att dem tror det är den enkla vägen.. "

Är själv överviktig. Vet varför och för mig är det en kombo mellan arv, intag av mat och sjukdom som gjort detta. I det stora hela så behöver jag inta mindre energi än vad jag gör av med.. Vilket jag tycker kan vara svårt många gånger.
Jag har inte läst på så mycket om operationer av alla de slag, men jag ligger heller inte i zonen för att göra en heller.. än :)

Tess 082010-05-18 11:21
Antal inlägg: 18003

Voldemort.. kan ju handla om hälsa också.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?