Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 19 714 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2010-05-20 11:24 | |
![]() | Ja, man måste ha dagis eller dagmatte/husse om man jobbar heltid. Så innan man skaffar hund måste man veta att man är beredd på den kostnaden. Jag hade nog inte själv skaffat hund om det inte var så att jag arbetade hemma. Men det är ett perfekt sätt för mig att komma ut. Jag har också tänkt på hundens vikt om något skulle hända och jag skulle behöva bära henne. Man kan anmäla sig till djurambulansen i Göteborg. | |
| Minta | 2010-05-20 11:25 | |
![]() | Om man jobbar heltid och skaffar en valp får man nog vara ledig ett tag. Jag vet flera som fått problem med att lämna en valp ensam. Det blev värre av att gå hem på rasten Då ylade hunden i timmar därefter. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-20 11:27 | |
![]() | Ja en 6-10 veckor sammanhängande hemma veckor året man skaffar hunden behöver man ha med i åtanke. | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-05-20 11:49 | |
![]() | Ritter: intressant inlägg. Jag visste faktiskt inte att de så lätt lägger på sig vikt, det är bra att komma ihåg. Jag vill verkligen skaffa hund men är för tillfället student och ekonomiskt sett är det svårt... | |
| Bianca_79 | 2010-05-20 18:47 | |
![]() | Så många som skrivit... Är totalt totalt jättedundermegasugen på vovve!!!!!! Ska träffa valparnas föräldrar imorgon!:) | |
| Cluelessjess | 2010-05-20 19:28 | |
![]() | Jag har en numera pensionär av rasen flatcoated retriever, han har fyllt 10 i år. Flatten passar i aktiva hem, dock finns i princip inga begränsningar för rasen som sådan, de är med på så gott som allt inom hundsporten. Vill man göra karriär inom skyddet ska man dock satsa på någon annan ras :) | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-21 00:38 | |
![]() | Jag/min familj har alltid haft schäferhundar (Långhåriga stora bruks-schäfrar, inga räkor) Fantastiska hundar med en oerhörd intelligens och ett fantastiskt psyke. Idag har jag en chihuahua och kan verkligen rekommendera den rasen också. I någon tidigare tråd slog vi fast att allt (nästan) handlar om fostran, jag har ingen liten väskhund med ben som sugrör utan ett litet kraftpaket vars bästisar är en Golden och en rottis, Det bästa med min hund är all den glädje han skänker mig dagligen, han får mig att skratta hela tiden med sina lustiga små upptåg, han visar sån glädje när man kommer hem så man känner viktigast i världen (vilket man också är) Att kunna tillgodose sin hunds alla behov och göra honom till en lycklig hund, så det syns på honom! är den absolut bästa känslan som finns, bortsett detsamma med sina egna barn förstås;) Lycka till med hundköpet | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-21 00:57 | |
![]() | Men vad du än gör, skaffa en renrasig hund med stamtavla, då har du iallafall hyfsad chans att veta vad du får, och stödjer dessutom inte blandrasaveln=) | |
| le-lou | 2010-05-21 01:12 | |
![]() | wildman - din hund har nog bland den sötaste uppsyn jag sett :). Vilken blick haha, skönt kort! | |
| ewokerna74 - Ej medlem längre | 2010-05-21 01:15 | |
![]() | Jag har en amerikansk cocker. Liten hund i stort format :) hänger med på allt vi hittar på i familjen. Tyvärr är denna ras riktigt glupsk och allt går att äta! Kottar, glasspinnar, papper, smulor, gamla tuggummin.. ja, kort sagt allt på marken/golvet!! De verkar ständigt hungriga även om de nyss åt. Sedan tar pälsen sin tid den med om man ska ha den enligt rasstandard. Min är dock rakad eftersom hon är pensionär nu för tiden med sina 11 år. :) media.ne.se/neimage/...93 8592.jpg | |
| Fantagia | 2010-05-21 02:40 | |
![]() | Jag har precis blivit med hund. En hamiltonstövare, tik på nio år. Hon har tidigare ägts av min mormor och morfar, men nu har de båda gått bort. Jag har inte varit intresserad av att ha hund, särskilt inte en stövare. Men att avliva henne var inte över huvud taget ett alternativ för mig då hon varit en familjemedlem under så många år. Trodde inte hon skulle kunna anpassa sig från att ha bott i hus på landet och kunnat gå in och ut som hon ha velat, till att bo i lägenhet mitt i en stad. Men hon har varit jätteduktig, en riktig liten hjälte. Längtar hem till henne när jag varit på jobbet. Mysigt att komma hem när man blir glatt mottagen. Lätt att ta sig ut på långa sköna promenader då någon uppskattar det väldigt mycket och visar sin glädje. Go att kramas med. Någon att pyssla om. Om man lägger ned den tid och kraft som krävs för att hunden ska må bra...så får man massor tillbaka. Inte minst hundhår =) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-05-21 10:07 | |
![]() | har en sgt bernadstik det sämsta med henne är att hon hårar lite förmycket vår och höst ,det bästa med henne är allt | |