Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 234 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bulll | 2010-06-01 16:44 | |
![]() | Jag är en extremt stor godisråtta i vanliga fall, en sån som alltid har godisglasskakoryounameit hemma. Men just nu äter jag få kolhydrater och desto mer fett och proteiner, och mitt sug är nääästan helt borta. Mycket för att min blodsockerhalt aldrig dippar som den förut gjorde flera gånger om dagen, vilket jag då hjälpte upp med choklad eller liknande. Hade egentligen bara tänkt att köra lchf en mycket begränsad tid och sen släppa på ätandet igen - men nu vet jag inte. | |
| bulll | 2010-06-01 16:45 | |
![]() | Just ja - jag har inte ätit frukt alls under denna tid. Istället har jag ätit nötter, keso, grönsaker, ibland hallon och grädde... Sånt som mättat samtidigt vilket gjort att suget inte ökat (som det gör när jag ätit godis) utan istället dämpats. | |
| Ninya | 2010-06-01 17:01 | |
![]() | Jag gillar godis. | |
| ptttr | 2010-06-01 18:17 | |
![]() | Börja snusa. Jag åt aldrig godis, kakor eller ens efterrätt när jag snusade. Summan av lasterna är konstant så är ju bara frågan vilken last man skall ersätta med.. | |
| asastina | 2010-06-01 18:20 | |
![]() | Ät choklad över 70%, nötter, ölkorv, oliver, morotsstavar.... | |
| Cherry___ - Ej medlem längre | 2010-06-01 18:32 | |
![]() | Ät kromtabletter. Ta en handfull nötter. Ät 1-2 bitar av minst 70 % choklad. Ta en frukt. Eller ha karaktär att motstå ändå! | |
| kajix | 2010-06-01 18:37 | |
![]() | drick vatten. noll kalorier | |
| bj-olle | 2010-06-01 18:39 | |
![]() | börja röka. så ballt, dessutom! | |
| IcaPika | 2010-06-01 18:47 | |
![]() | Rökning är i sig för vissa lite mättande men hälsan slits ju dess mes även om övervikten inte sätts in.. :S | |
| Sweetlime | 2010-06-01 20:55 | |
![]() | Lagom mätt: blir man inte sötsugen. Övermätt: måste kompensera med en liten godisbit. Hungrig: risk för sockerätning. Det gäller alltså att se till att äta innan blodsockret faller för mycket, det är sämst. Liksom att inte äta för mycket. För min egen del blir jag kanonhungrig på bara några minuter, från att inte ha varit hungrig alls. Det bästa är då att vara lite som Skalman, ha fasta mattider eller kolla på mat-klockan för att gardera det kritiska ögonblicket. | |
| Nimaquee | 2010-06-02 00:34 | |
![]() | Vi har samma problem. Jag har VRÄKT i mig minst 5 halvkilos godispåsar i veckan de senaste tre månaderna. Men i fredags tog jag tag i det. Jag började snusa igen. Har varit fri från snus i 2 år och 10 månader, men nu började jag igen. Oerhört dumdristigt och kortsiktigt tänkt, men det funkar i alla fall. Min "idé" är väl att jag har lättare att sluta snusa än att sluta äta socker. Ååååh, vad jag saknar godis. På lördag ska jag nog ta mig en _liten_påse i alla fall.... | |
| Nimaquee | 2010-06-02 00:36 | |
![]() | Cherry__; Karakt... vad för något? All karaktär man någonsin haft i kroppen försvinner i samma stund som man känner lukten av socker-djävulen. :-) | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-06-02 00:49 | |
![]() | ta en snews | |
| mrsH | 2010-06-02 08:12 | |
![]() | Tack för alla goda tips.. Ska försöka mig på detta med karaktär, frukt, mörk choklad och nötter.. | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-06-02 08:20 | |
![]() | Inte frukt och andra kolhydratstinna saker utan börja dagen med fet mat,typ bacon och ägg. Blodsockerhalten blir då jämnare.Läs artikeln i Expressen från i söndags(30/5?)! | |
| Midna79 | 2010-06-02 09:52 | |
![]() | bj-olle's "börja röka" - hehe (många gör faktiskt just det). Tror inte på att vräka i sig mättat fett, oavsett vad Expressen påstår. Försök äta balanserat och regelbundet. Lägg upp en strategi och håll den. | |
| wildcard | 2010-06-02 10:34 | |
![]() | EpsilonNoll har rätt, det är omelett till frukost som är grejen. Jag har inget sockersug ALLS sedan jag började med LCHF. Man måste inte ta bort alla kolhydrater om man inte vill men minska ner på dem under tex lunchen om det är efter den du får sockersuget. Stadig lunch och kanske en god ostbit till avslutning? Om du äter mindre kolhydrater och mer fett under den "kritiska" måltiden så får du inte samma "matkoma" som om du har stoppat i dig en pizza eller stor pastaportion... Om man nu promt vill äta något "gott" så är vispad grädde med några hallon/björnbär/jordgubba r ett ganska bra substitut, bär innehåller mindre kolhydrater än de flesta frukter. Jag har slutat med frukt helt, behöver den inte för att hålla humöret uppe. Jag äter tomater och paprika i maten istället... | |
| TezzB | 2010-06-02 19:49 | |
![]() | Krom tabletter funkar bra! De är hyfsat billiga och finns i hälsokostaffärer! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-02 20:55 | |
![]() | Snus är grejen. Jag ska börja igen så fort jag slutat vara gravid och amma. | |
| nettan23 | 2010-06-02 21:10 | |
![]() | Man blir ju sötsugen när blodsockret e lågt som sagt, blir ni inte illamående när ni snusar på det då? Vet att jag blir illamående när jag röker på tom mage iaf. | |