Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 23 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| calle34 | 2010-06-09 18:59 | |
![]() | Svenska folket har en skyldighet att betala en del av bröllopet av gamla annor. | |
| nettan23 | 2010-06-09 19:01 | |
![]() | bryr mig inte, tänker inte se och tycker vi byter till president istället | |
| teamgrens | 2010-06-09 19:04 | |
![]() | Jag håller med nettan23. Bort med skiten... Jag är så trött på kungahuset och det jävla brölloppet. I alla medier snackas det om det. | |
| felstavad | 2010-06-09 20:38 | |
![]() | Det är ju tur att smaken är som baken, delad.... Roligt att läsa alla inlägg och ni som vill se bröllopet se det. Ni andra som bryr er om SAAB, utlandet och alla andra fortsätt med det :) | |
| Lillstölla | 2010-06-09 20:44 | |
![]() | Calle: som du sa, det är gamla anor, dags att bryta dom. De lär ju knappast bidra till mitt bröllop. Är ju inte så att de har ont om pengar privat alltså kan de själva bekosta kalaset!! | |
| Dyslekso | 2010-06-10 11:37 | |
![]() | Lite makabert av Victoria ändå att kräva att hennes farfar ska lämna över henne vid altaret. | |
| trixie98 | 2010-06-10 12:12 | |
![]() | Jag kommer nog att titta. Det är ju ganska längesedan vi hade ett kungligt bröllop här. Det är enda sedan 1976. Jag tycker att Victoria själv ska välja det är ju hennes bröllop. Vill hon att hennes far ska lämna över henne så låt det bli så. Jag är också glad över att hon valde någon av folket att hon lyssnade till sitt hjärta. Hon hade nog blivit ogift om hon inte fått gifta sig med Daniel. Jag tycker att kungahuset är en bra representant för sverige utåt. Tycker inte det blir bättre med president de kommer att kosta pengar de också. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-10 12:16 | |
![]() | just överlämnandet gillar jag. en kvinna skall vara sin mans ägodel. det är fint:) | |
| trixie98 | 2010-06-10 16:32 | |
![]() | Jag ser ju inte det på det viset att kvinnan skulle vara en ägodel. varken till sin man eller far. Hon väljer att bli överlämnad av sin far är hennes egen fria vilja och inget annat. Någon fri vilja har man ju inte om man är någons ägodel. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-10 16:42 | |
![]() | oj oj oj, det skulle inte min exman hålla med dig om... | |
| oumie | 2010-06-10 16:43 | |
![]() | En president är VALD. Jag skulle kunna tänka mig att ha kvar kungahuset om vi fick välja kung och drottning själva. | |
| trixie98 | 2010-06-10 16:47 | |
![]() | hålla med om vad då | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-10 16:47 | |
![]() | Någon fri vilja har man ju inte om man är någons ägodel. | |
| trixie98 | 2010-06-10 16:49 | |
![]() | Nej det finns säkert personer som anser att man har det fast de ser en som sin ägodel. Står nog inte rätt till hos dem. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-10 16:51 | |
![]() | hm, jag gillar såna män jag. men nu lämnar jag tråden. störta monarkin btw. | |
| bj-olle | 2010-06-10 16:57 | |
![]() | victoria och daniel sitting in a tree... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-10 17:02 | |
![]() | haha:) | |
| malgomaj | 2010-06-10 18:17 | |
![]() | trixie 98 - varför envisas du med att Viktoria gifter sig med den hon vill av egen vilja? Hon var faktiskt (enl konstitutionen) tvungen att få godkänt av både kungen och statsministern för detta. Hennes eget val, menar du? Om bröllopet är så privat som du låter påskina - varför all denna bevakning och detta intresse? Varför denna tråd? Jo, för att hon kommer att bli statsöverhuvud och det är viktigt på så sätt vem hon gifter sig med och hur det går till. Störta kungahuset så slipper vi gamla mossiga förlegade idéer och traditioner! Då, först då, kan Viktoria själv bestämma vem hon vill gifta sig med och hur hon vill göra det. Men inte nu. | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-06-11 02:45 | |
![]() | Ser fram emot bröllopet och tycker att det ska bli kul! :-) Men vete farao om jag pallar åka in till stan, faktiskt....det lär ju vara tjockt med folk! Puh! Kanske bättre att kolla på TV....fast ändå...i efterhand kan man ju tänka att "Jag var där!" :-) Kul att vi har ett kungahus, tycker jag. Som Lasse Åberg sa någongång: "Nu när det inte finns tomtar och troll längre, så har vi ju iallafall prinsessor och slott och en kung" ;-) Lite "saga" lever kvar :-) | |