Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 278 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-06-11 14:56 | |
![]() | Lite humor att läsa att i detta fall när det sker i Rinkeby så är det (garanterat) bara invandrarungdomar och då kommer man ju direkt in på frågan varför invandrare är så våldsbenägna? I fallen med glaskross hos kött och pälshandlare är de flesta svenskar men vi kan ju inte dra alla svenskar över en kant (så som det tydligen går bra med invandrare) så då letar vi efter en annan gemensam nämnare. Veganer är det nog. Men fasiken, det finns ju en hel del veganer också, vi måste kanske snäva till det ännu mer? Jepp, Militanta Veganer, det är de som krossar skyltfönster. Inte svenskar. Om jag nu skulle tänka så trångsynt som trådskaparen så skulle jag raskt komma fram till att alla svenskar misshandlar sina flcikvänner så grovt så de nästan dör (som 21-åringen i skåne som behandlas i rätten nu) eller notoriskt kriminella pundare (som Svartenbrandt och Clark Olofsson) eller vilseledda, våldsamma, outbildade, arbetslösa skinnhuvuden. Känns denna beskrivning igen på en genomsnittlig "svensk" så som du mr trådskapare verkar känna igen en "invandrare"? Suck asså... | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-06-11 15:20 | |
![]() | Tycker att den äldre (svenska) damen på nyheterna beskrev det väl när hon berättade att alla offentliga verksamheter tycks ha stängt i rinkeby... socialtjänsten, ungdomens hus, polisstationen och så vidare. Banken också tror jag! Det är uppenbart att utan väl fungerande sociala strukturer så kommer saker att gå snett, oavsett vem som bor i ett område. Nu har det väl varit väl drastiskt, men det är uppenbarligen främst ett antal dumhuvudens verk vi talar om, snarare än den växande frustration som faktiskt (kanske) gror i Rinkeby. | |
| bj-olle | 2010-06-11 15:24 | |
![]() | hi hi "faktiskt (kanske)" :) | |
| Yamma | 2010-06-11 15:28 | |
![]() | magnusito, jag tror inte att det är det som ligger bakom alls. Just bråk med polisen ser jag som en reaktion mot att kontrolleras. | |
| ingson | 2010-06-11 15:39 | |
![]() | Som svar på TS stols inledande fråga kan ju en ide vara att gripa och lagföra de individer som bryter (tex eldar upp skolor) mot lagen. | |
| Yamma | 2010-06-11 15:50 | |
![]() | ingson, tycker du att man ska äta alvedon om man brutit benet också? =) | |
| Yamma | 2010-06-11 15:51 | |
![]() | ...som enda åtgärd. Alltså. =) | |
| apbur | 2010-06-11 16:03 | |
![]() | I Göteborgsposten idag kunde man läsa en sammanfattning om vad som nyligen hänt i Tynnered, en förort till Göteborg där det varit mycket oroligheter. Där har man bränt upp socialkontoret, fjuttat på skolan som ligger där, kastat in sten genom glasrutorna på ett fritidshem, kastat sten på förbipasserande spårvagn, bränt bildäck och bilar och kastat sten på räddningspersonal och polis. I Tynnered har man gjort enorma satsningar för alla ungdomar i form av aktiviteter och annat. Detta har pågått under väldigt lång tid så knappast nåt man kommit på nu när kidsen börjar bråka. Man blir lovligt trött på förklaringar som Steve Zissous. Det verkar stämma väldigt dåligt. Jag anser att polisen ska skjuta skarpt mot ungdomar som attackerar genom stenkastning. Precis som de gjorde mot Hannes Westberg under kravallerna. Helt rätt gjort. | |
| Mouche - Administratör | 2010-06-11 16:29 | |
![]() | ...spontan tanke efter att ha läst apburs inlägg... "Åhnej, nu brakar det loss!" Åker och handlar matvaror på vägen hem från jobbet. Snälla ni, inga frontattacker nu medan jag är borta! Mouche | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-06-11 16:35 | |
![]() | apbur: Lite inne på din linje faktiskt. Jag bryr mig väldigt lite om var man kommer ifrån om man bråkar, vilken hårfärg man har, vilken musik man lyssnar på eller om man äter kött eller ej. Men håller man på som de nu har gjort, vare sig det är i Rinkeby eller Båstad. Då ska Polisen in med stora batongen och veva. Minns jag helt fel eller blev Hannes skjuten precis när han slängde en gatsten mot polisen och en annan polis låg nerslagen på marken av en sten i ansiktet? Kan inte se att polisen gjorde fel där.... | |
| magnusito | 2010-06-11 16:41 | |
![]() | Ja tänk på hela den övriga befolkningen i Rinkeby som ska leva med detta inpå husknuten och som ser hur övriga samhället förfasas över dem. | |
| Minta | 2010-06-11 16:42 | |
![]() | Hannes sköts när han kastade sten mot polisen. | |
| Quicka | 2010-06-11 16:48 | |
![]() | Skicka hem dem med enkelbiljett och alla vet vart. Det blir iallafall billigare för svenska samhället att betala biljetten än att renovera/rusta upp allt som förstörs... | |
| Lillstölla | 2010-06-11 16:48 | |
![]() | Läste idag att en brandbil blivit plundrad när brandmännen varit i Rinkeby och den skola som brann. Inte så jäkla smart. De som håller på och beter sig på detta sätt sabbar ju för alla. Till slut kommer ju vare sig brandmän eller polis kunna eller vilja åka till Rinkeby när de blir utsatta för stenkastning och liknande när de är där för att hjälpa till! | |
| ingson | 2010-06-11 17:06 | |
![]() | Svat till yamma 15:51. Nej, möjligvis om det är ett ben i en mindre tå. Är det en medicinsk frågespalt? ;) | |
| Yamma | 2010-06-11 17:45 | |
![]() | Hehe, jag låter min poäng ligga kvar som den är utan att förtydliga. ;) | |
| Yamma | 2010-06-11 17:46 | |
![]() | Apbur, är det lika våld att skjuta med vapen som att kasta sten menar du? | |
| Minta | 2010-06-11 17:55 | |
![]() | Det är väl bättre att lagföra de som bråkar än att skylla på invandringen. | |
| Måns_E | 2010-06-11 18:39 | |
![]() | Skicka hem? De flesta är väl svenska medborgare? Och inte brukar det vara så värst troende muslimer som kastar sten heller. Men visst även om man är missnöjd så är det ändå inte ok att kasta sten på brandmän, eller bränna ner bilar och bussar. | |
| BigBug | 2010-06-11 18:52 | |
![]() | Visa hem dom och säg att det inte e ok att kasta sten på poliser och brandmän i det här landet. Kasta en sten mot polis är något som kan döda (det va ju inte direkt en liten sten). Rätt att skjuta tycker jag. | |