Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 307

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Grundsnygg - Ej medlem längre2010-07-15 23:18
Antal inlägg: 3451

Din sambo måste vara en väldigt tålmodig man som sitter snällt bredvid när du föder andra mäns barn.

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-07-15 23:20

@ branog.

dragabol2010-07-15 23:37
Antal inlägg: 382

ramsay: nä, på sjukhus .. den fjärde o sista också .. klippte ledningarna , vågade inte fler gånger men fick massor av bonusbarn istället så mängden uteblev inte ;)
Men - jag är inte rädd för döden iallafall ... det var ljust o behagligt - t.o.m smärtfritt.

E_Cantona2010-07-15 23:39
Antal inlägg: 1765

Satyra// Känner igen det där...Mina barns moder knäckte två fingrar på mig under förlossning vilket än idag är ett mysterium då jag har stooora händer och hon väldigt små.

Men annars så har jag vart med och försökt stöttat mellan tårarna för det är fasen det finaste jag vart med om, andra dotterns förlossning var bäst för då visste jag lite mer vad som väntade och kunde ta in denna ENORMA händelse.

Då bölade jag floder:))

Satyra2010-07-15 23:44
Antal inlägg: 4561

Hehe, E_Cantona - Mm ... födande kvinnor är inte att leka med. Antar att du även då var beredd med skyddshandskar på under andra förlossningen?! ;-) Eller blev det som för mig, att din kvinna var larvigt snäll och trevlig då istället kanske? :-)

E_Cantona2010-07-15 23:47
Antal inlägg: 1765

Nope, det var vid den andra det hände...så en del tårar kanske var av smärta...

Nä, lika vacker som hon var under första graviditeten lika hemsk var hon under den andra:)

Därför jag är ett ex allafall...men två underbara döttrar fick jag ut av det:)))

Lill-IT2010-07-15 23:49
Antal inlägg: 31605

Jag var med när en vän födde barn. Förstår verkligen hur hjälplösa män/pappor kan känna sig..
Men det var fantastiskt, fast hennes naglar närapå genomborrade mina händer.

Satyra2010-07-15 23:56

Ojdå, E_Cantona, trist att det gick åt det hållet. Men precis - barnen är ju värda all eventuell fysisk och själslig smärta, helt klart. :-)

Lill-IT - Jag kände tvärtom då jag var med när mitt äldsta barnbarn föddes, att jag gjorde jättemycket nytta och var till stor hjälp. Kände mig inte handfallen eller hjälplös en sekund ens faktiskt. Vi hade världens teamarbete, dottern min och jag. :-)

adebeki2010-07-16 00:33
Antal inlägg: 36

Själv har jag haft lyckan att få sex barn! Som mest har det tagit 26 timmar, som snabbast 30 minuter. Ibland har det varit vaginalt, ibland kejsarsnitt. Men alltid, alltid har jag känt mig högst delaktig. Ibland som coach, ibland som klösbräda, men alltid viktig!

Yinyanggurl - Ej medlem längre2010-07-16 00:33
Antal inlägg: 517

Tjatade om den nya bilen han köpt! :-/

Yinyanggurl - Ej medlem längre2010-07-16 00:34

Oj, missuppfattade frågan...trodde att det stod vad han gjorde medan jag födde barn. Hehe, oj!

ramsay - Ej medlem längre2010-07-16 00:35
Antal inlägg: 9204

?

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-07-16 00:37

Vad var det för bil?

Yinyanggurl - Ej medlem längre2010-07-16 00:39

Hahaha! Nån jäkla Mitsu-bitchi eller nåt ;-) Jag ville förstås ha kombi, men inte då! Nej nej, vi skulle ha en som gick att köra fort i! *himlar med ögona*

Dammen2010-07-19 12:20
Antal inlägg: 646

Satsyra - det stämmer. Det är inte mycket som finns kvar av Sabbatsbergs sjukhus numera. BB avdelningarna och förlossningskliniken låg i ett hus som stod längs med Dalagatan och där har man just nu byggt ett helt nytt hus.
Patienterna och personalen trivdes jättebra men man hade inte den intensivvård som behövdes för prematura barn utan dessa fick transporteras till S:t Görans sjukhus.
Min förstfödda som kom ut samtidigt som fostervattnet, fick s.k. cyanosattacker, blev alldeles blå då hon svalde fostervatten och fick transporteras till Samariten ett barnsjukhus som låg vid Zinkensdamm och som också är rivet sedan länge.
Men trots detta så protesterade vi på gator och torg över alla blockgränser. Det var första och enda gången som jag tillsammans med grupp8 och alla övriga partier protesterade emot något som låg oss så varmt om hjärtat.
På den tiden låg man ju 5-7 dagar på sjukhuset vilket jag fortfarande anser att en nyfödd mamma behöver och dessutom får de nyfödda en ofarlig gulsot som dock behöver kontrolleras. Den gulsoten beror ju inte på smitta utan på att det nyfödda barnet har för många röda blodkroppar som bryts ner strax efter förlossningen. Men protesterna hjälpte inte.

Dammen2010-07-19 12:22
Antal inlägg: 646

Nyförlöst mamma..... skall det ju stå naturligtvis.......Det hjälper tydligen inte hur många ggr som jag kontrolläser....Alzheimer light....

Mnd2010-07-19 12:29
Antal inlägg: 147

Min kärlek satt brevid mig och höll mig i handen när det blev dags

SethGecko2010-07-19 12:59
Antal inlägg: 635

jag är inte säker, men jag tror att jag var hemma hos min mamma och inte gjorde just något speciellt.

dock var jag 17 år och hade ingen aning om att min sons mamma låg och födde honom, eftersom hon var rätt dålig på att berätta att hon var gravid med mig.

Egenskap - Ej medlem längre2010-07-19 13:01
Antal inlägg: 8331

När jag föddes var min pappa och letade böcker. Det hade tagit 16 timmar med mina två äldre bröder så han hade ju "god tid på sig".. :D Vad han inte visste än är att jag är liiite bättre och snabbare än mina bröder va.

Satyra2010-07-19 13:15

Ok Dammen. Tack för förklaringen och synd att det inte hjälpte med era protester.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?