Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 244 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| caspersmamma | 2010-07-30 17:10 | |
![]() | Hm. Visst tycker jag att de borde tagit honom. Om inte annat för ringa narkotikabrott då han tydligen var påtänd. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2010-07-30 17:52 | |
![]() | Jag fick en bil stulen av två missbrukare en gång. Efteråt fick jag en kopia på domen. De dömdes till fängelse för narkotikainnehav. Bilstölden avskrevs helt, eftersom straffvärdet för en bilstöld var så lågt att det inte hade påverkat deras fängelsestraff. Att brottet avskrevs innebar också att jag aldrig fick någon ersättning (bilen var gammal så jag hade ingen försäkring mot stöld). Visserligen hade jag förstås aldrig fått några pengar av dessa båda herrar ändå, men det kändes ändå lite konstigt att brottet bara avskrevs, med tanke på att det kostade mig en del att laga bilen. | |
| chuchford | 2010-07-31 17:47 | |
![]() | Är lite konstigt att ett brott avskrivs bara för att man gjort något värre. Är man skyldig borde man dömas för brottet ändå. Inte så att straffen läggs på hög som i USA men så att offret får rätt till ersättning. | |
| Araknoidea | 2010-07-31 18:28 | |
![]() | rem- Vad ser du genom dimmolnen? Försöker du bara provocera mig? "du fördömer brottslingen men skönmålar din kollega som hotar." Gör jag? Han hotade att bussa hunden på mannen innan han ens visste att mannen var påtänd. Ja jag tycker att det är ok att göra det för att skydda sig själv och sin egendom, om han sedan hade låtit hunden attackera honom är en det en annan femma. rem- nej jag tror inte att det då har med sin egen säkerhet att göra alla gånger utan att folk i allmänhet ser på narkomaner med avsmak. Men jag vet inte om det är någon ide att ens diskutera med dig för du verkar ändå bara misstolka allt jag skriver! | |
| Araknoidea | 2010-07-31 18:29 | |
![]() | Birgerkung Jag vet, rättssystemet ser ut så. Helt sjukt! | |
| betabiffen - Ej medlem längre | 2010-07-31 19:14 | |
![]() | Lagligt! Snodde fyra igår och sålde på blocket | |