Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 263 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| talvala | 2010-08-01 01:42 | |
![]() | Kalkfläckar gnuggas bäst bort med en halv citron. Även citronsyra funkar, köps bland kryddorna. | |
| mjf | 2010-08-01 02:42 | |
![]() | Heja sejmårr - grönsåpa! Om jag använder något annat så är det miljömärkt och citrondoftande. Vet ni förresten om att det finns ett jättebra sätt att få fräsch doft i hemmet - typ inför gästernas ankomst, hus-/lägenhetsvisning eller bara för att få det att dofta gott hemma? - Jo, droppa några droppar rengöringsmedel med fräsch doft i ett antal små kärl, typ äggkoppar (utan hål i botten) och placera ut kärlen lite varstans i hemmet några timmar innan det är dags för att öppna upp hemmet och andas fräsch luft! | |
| lillan-68 | 2010-08-01 03:11 | |
![]() | Fick ett tips häromdan att om man vill ha fräsch doft i hemmet, ta en vanlig blomsprayflaska. Häll i vanligt vatten + en skvätt av ditt sköljmedel som luktar gott. Sen är det bara att spraya på.... gardiner, soffkuddar, mattor osv. Man ska inte dränka allt utan bara fräscha upp, använder även detta när jag stryker, doftar gudomligt..... | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2010-08-01 03:16 | |
![]() | Cillit bang är det bästa jag använt i badrum. blir rent o doftar ok.. Sen finns Jif spray. Grönsåpa luktar gott o fräsch. passar bra till golv.. | |
| zagg - Ej medlem längre | 2010-08-01 08:41 | |
![]() | Grönsåpa till det mesta. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-01 08:47 | |
![]() | Har i helgen avtalat med en städfirma och städerskan kommer hit redan på onsdag :-). Mannen renoverar, jag har foglossning och kan knappt röra mig. 4 barn och en hund, bägge jobbar heltid, så det är verkligen inte lyx... men det känns så, jättemycket :-) | |
| emmylicious | 2010-08-01 08:57 | |
![]() | Jag är jättekänslig för rengöringsmedel så jag använder såpa i alla rum utom badrummet. Där har jag just nu badrumsrengöring från Emanco men den är snart slut, jag gillade den. Inte så stark lukt. | |
| bulll | 2010-08-01 10:16 | |
![]() | Tvålis: hur kommer det att funka med städfirman? Hur ofta/länge, vad kommer de att göra och vad ska ni sköta själva? Vad får ni betala? Jag skulle också vilja ha städhjälp!!! | |
| Defrob | 2010-08-01 10:25 | |
![]() | Städfirmor är inte så dyra vad jag förstår... men visst känns det nog som lyx för en "vanlig" familj! Jag skulle vilja ha städhjälp med... | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2010-08-01 10:32 | |
![]() | Grönsåpa är det bästa. Doftar gott och det ingen ammoniak eller liknande i. | |
| lycopersicon | 2010-08-01 10:37 | |
![]() | Jag har också städfirma. De kommer två timmar varannan vecka och då får jag dammat, dammsugit, och våttorkade golv plus att toaletten städas. För det betalar jag 690,-/månad. Min lägenhet är på 74 kvm, 3 rum och kök. | |
| Dammen | 2010-08-01 11:28 | |
![]() | Grumme diskmedel med Havsdoft till disken, en gnutta olja på trasa till marmorskivor, olika medel till badrum och golv - testar mig fram och ogillar reklam. Men det bästa av allt är att jag äntligen köpt mig en HB-Vac dammsugare. Aldrig i mitt liv att jag dammsuger med vanlig dammsugare mer och sprider ut damm. Den lilla vattenbehållaren suger upp allt damm och det luktar RENT och FRÄSCHT när jag dammsugit färdigt. Fönstertvätt lejer jag bort och då en gång om året. I mitt tidigare liv körde jag dammsugaren varje dag inkl. långfredag och juldag men har äntligen, äntligen kommit till insikt att det finns viktigare saker i livet att göra. Min mamma var pedant som hade sin ritual där jag bl.a. fick kamma mattfransarna när vi städade!!!! | |
| Svedboy | 2010-08-01 13:50 | |
![]() | brukar använda en isskrapa för att få bort filtmattan som alltid bildas under tvättmaskinen... sen skrubbar jag med bilschampo... | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-01 14:02 | |
![]() | Bulll, vi köper arbetstid från städfirman. Tjejen som kommer att städa här är den ända som får lov att komma hit. Hon provstädar först en gång så att vi kan se om vi gillar henne. Vi bestämmer vad vi vill att hon ska göra på sin arbetstid. Om vi är nöjda och lockar fler kunder till städfirman får städerskan en bonus på 500 kr. Det gillar jag speciellt. Dom verkar grymt seriösa. 260 sek i timmen, ger 130 i timmen för oss. 4 timmar varannan vecka och en månads uppsägningstid. Maila mig på torsdag när hon har varit här så kan jag rekommendera om du bor i Göteborg. | |