Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 19 262 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sten Saxpåse - Ej medlem längre | 2010-08-01 08:50 | |
![]() | jag är för allas lika värde och emot pride. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-01 08:51 | |
![]() | Men det är jsut det. Jag är så mycket för hela HBT kulturen. Jag tycker det är rent ut sagt befängt att inte acceptera människans rätt till sin sexuella läggning fullt ut utan att förlora andra privilegier i samhället. Men därifrån till obligatorisk pride yra är att ta i. | |
| Ässät | 2010-08-01 09:10 | |
![]() | Det är SÅ många som lever ett hemligt liv i det tysta. Veckan på pride är enda veckan av 52 veckor som dom verkligen lever ut, särskilt transorna och sen är ju för att folk mer och mer ska acceptera att hbt-personer faktiskt finns och är helt vanliga människor. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-01 09:16 | |
![]() | Ja och det är jättebra! Men att man blir klassad som hbt morståndare för att man inte är där tycker jag är kass. | |
| Ässät | 2010-08-01 09:17 | |
![]() | Nääe så är det ju inte. Jag är inte emot hbt-folk och jag var inte där ;) | |
| magnusito | 2010-08-01 10:18 | |
![]() | Jätteviktigt och skattepengar ;javisst. Jag tror inte de som gick i pridetåget skulle säga annat än att de accepterar er alla här också. Ni är så generösa... (måste spy...) | |
| Defrob | 2010-08-01 10:22 | |
![]() | lubsan: jag håller med dig! | |
| Liz1 | 2010-08-01 10:28 | |
![]() | Prideparaden är väldigt rolig och folklig, det var sjukt mycket folk i stan och hejade och vinkade. Den parade sprider glädje och de som går i parade är stolta att de får vara den de är precis just då och ingen har några synpunkter på det. Det tycker jag är viktigast. | |
| Mouche - Administratör | 2010-08-01 10:43 | |
![]() | Att delta i pridefestivalen är knappast något man kan använda som mall på hur tolerant man är som politiker/medmänniska gentemot HBT. Jag tror ingen av oss är ovetande om att många politiker gör saker och ting för att framhäva sin egen präktighet och därför tar åtminstone jag deras närvaro med en stor nypa salt. Lika troligt som att de är där för att de verkligen värnar om accepterande för HBT, så kan det röra sig om ett spel för galleriet. Personligen anser jag att det är självklart att alla människor bör få respekt för vad/vem de är och inte behöva vare sig gömma sig eller bli utsatta för dumheter. Jag tycker inte att några festivaler bör beskostas av staten men om en gör det så bör alla få den möjligheten. Mouche | |
| apbur | 2010-08-01 10:53 | |
![]() | Jag tycker Pridefestivalen innehåller för mycket sex för att kunna tas på allvar. Det är väl som med reklam som anspelar på sex. Genomskinligt och innehållslöst. | |
| stickovich | 2010-08-01 11:30 | |
![]() | Jag förstår inte poängen med ett gäng cirkusapor som låter sig fotas och tittas på,där allehanda politiker föreningar utnyttjar detta.Allting är helt ok förutom paraden som jag tycker är helt absurd!Om alla människor som är utsatta i samhället skulle gå i parader och visa upp sig på yttersta sätt så skulle det reta upp folk. | |
| pion ekrot | 2010-08-01 11:43 | |
![]() | En parad är en parad - parader ska vara utmanande, spela på sex med humor och ha dans, utspökning, trummor, tutor, flärd, glitter och fest. Skulle det vara en parad utan allt det? Nej, det skulle det inte - snarare ett demonstrationståg. Så wtf är problemet? Att det är HBT? | |
| p_warnberg | 2010-08-01 12:45 | |
![]() | Pridefestivalen har fått för stort utrymme med tanke på att det handlar om någon procent av befolkningen. HBT-personer är bra på att lobba sina frågor. Men samhället är ju så mycket mer än detta. Man skulle kunna ha en invandrarfestival med olika kulturer som får visa upp sig i stället. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-01 12:49 | |
![]() | om jag har förstått saken rätt så startade pride i san frasisco i början av 80 talet. gaystadsdelarna blev ständigt trackaserade av polisen och klubbar stängdes och bögarna jagades för att hålla sig i skymundan. en tre fyra dagars spontan manifestation hölls där alla homo queeres bögade sig öppet och visade upp sig i all sin prakt och vanprakt. i någon slags motreaktion då. gränsen för när det blir smaklöst och ointressant borde ju ha med övriga samhällets acceptans att göra. att man är ointresserad av pride som företeelse beror snarae på att man accepterar hbt fullt ut än att man motsätter sig det. jag har levt i homokulturen stora delar av mitt liv och ingen av mina vänner engagerar sig i pride. inte ens min 20 åriga lillasyster med flatvänner. det är lika ointressant för dem som en straightfestival för många andra. själv är jag halvblatte men jag skulle bara skratta om en blattefestival gick av stapeln med pompa och ståt och mona sahlin varje år. | |
| vulcan | 2010-08-01 12:59 | |
![]() | Jag tycker ungefär som tvålis. Vill man lägga offentliga medel på HBT-frågor så är det sannolikt bättre att satsa dem på upplysningsverksamhet och opinionsbildning i skolor. Kanske inte minst på såna ställen där en mer aggressiv intolerans fortfarande kan vara vanligare: småorter, invandrartäta förorter. Själva festivalen som sådan har jag aldrig brytt mig om att gå och se, så den har jag ingen åsikt om. Kan dock tycka att det känns lite på gränsen till überfånigt när SL kör med regnbågsflaggor på sina fordon nästan en hel vecka. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2010-08-01 13:10 | |
![]() | Jag håller med apbur till fullo. (trots att hon sopar banan med mig jämt och ständigt). Bara för att det är en parad behöver man inte i princip enbart anspela på sex. Det känns som om man vill påstå att HBT personer enbart är sexobjekt. | |
| Satyra | 2010-08-07 22:50 | |
![]() | Eftersom paraden/festivalen drar så mycket folk så har den nog ett berättigande. Känner flertalet bi/homosexuella som gjort sin "komma-ut-ur-garderoben"- debut just genom pridefestivalens öppenhetsmanande. Själv skulle jag gärna beskåda det hela (men av någon anledning kommer jag mig aldrig för) bara för att få känna på den - vad jag inbillar mig finns - maffiga samhörighetsstämning de aktivt medverkande utstrålar. Huruvida det hela ska finasieras via skattemedel eller ej ... där är jag lite kluven men ... tänker att det kanske behövde göras så från start, för att få igång det hela, så att säga?!? För att sätta ett startskott för öppnandet av gemene mans tolerans och vilja att ta till sig ämnet hbt överhuvudtaget. Men att det nu, när det redan är ett etablerat jippo, borde gå att finansiera på annat vis kanske. "ja, hade jag växt upp idag hade jag valt att bli straight direkt!" Hahaha, Mm ramsay, hade man kunnat välja hade jag valt att bli bi, vilken tid jag än levt i. ;-) | |
| Ässät | 2010-08-07 23:00 | |
![]() | Man vet aldrig förrän man har provat ;) | |
| Satyra | 2010-08-07 23:23 | |
![]() | Nej jag vet Ässät och det är därför jag vet också! ;-) | |
| Ässät | 2010-08-07 23:39 | |
![]() | Haha okej ;) Det var inget för dig alltså. | |