Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 19 262 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bj-olle | 2010-08-10 13:39 | |
![]() | koka pasta, rör i lite (alltså lite) blåmögelost av nån hyfsat diskret sort. lägg upp. sprinkla över lite valnötskärnor och tärnat päron (ett fast päron, typ williamspäron blir bra), sprinkla över lite salt och peppar. klart. lätt, nyttigt, snabbt, omöjligt att fucka upp, gott, fräscht, fett mycket mat-tv-poäng. har gjort det själv flera gånger, uppskattat. | |
| DIF-Elton | 2010-08-10 13:44 | |
![]() | bj-olle: Hur lätt som helst att "ficka upp" det om han är allergisk mot nötter, inte gillar frukt i maten eller är intolerant mot ost :-) | |
| bj-olle | 2010-08-10 13:46 | |
![]() | och vegetariskt. väldigt safe alltså, om det inte är nötallergi eller laktosintolerans inblandat. då är dejten slut. lätt att hitta passande vin till också. annars är fisk en tuff grej. ta på spenderbyxorna och köp tonfiskfilé. dela upp i små två-tuggs-bitar och stek skitvarmt tills de är lagade en bit in, men råa i mitten. gör en äppelpuré (i mixern, släng i lite lime eller nåt vetja, men inte för rinnig), och så hottar du upp lite sås du köpt på påse och gjort innan, med kryddor. liiiiiiite sås (alltså jävligt lite) vid sidan av. | |
| bj-olle | 2010-08-10 13:49 | |
![]() | ok, om min dejt hade sagt "jag gillar inte frukt i maten" när maten kommer fram, då hade dejten varit slut också. | |
| bj-olle | 2010-08-10 13:52 | |
![]() | annars kan du ju köra den här :) bacontoday.com/turba...-i n-bacon/ | |
| Twaz | 2010-08-10 13:53 | |
![]() | Oj vilka kockar det finns här :P Säg till när jag är bjuden på middagen! Uppskattar maten iaf! :) | |
| DIF-Elton | 2010-08-10 14:00 | |
![]() | bj-olle, så du menar allvarligt att en tjej inte är något att ha om hon inte gillar frukt i maten? Jag älskar frukt men inte i mat, tycker värme ofta förstör fruktens friskhet. Hur som helst tycker jag man bör fråga den personen man bjuder på mat om h*n äter allt eller är allergisk mot något bara för att visa lite hänsyn. Ingen äter precis allt även om de flesta säkert äter det mesta :-) Lycka till med dejten hur som helst - det blir nog bra vad du än lagar - förhoppningsvis är det ju DIG han är intresserad av och inte maten :-) | |
| Pocaloca | 2010-08-10 14:04 | |
![]() | Tapas helt klart =) | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-08-10 14:05 | |
![]() | Tapas eller meze så har ni halva inne på mig! :) | |
| eeistan | 2010-08-10 14:05 | |
![]() | vitt vin och räkor funkar bra för mig;/) | |
| bj-olle | 2010-08-10 14:06 | |
![]() | ha ha, nej, om hon inte gillar päron till pasta blir det foten på det genaste :) jag finkammar stan efter nån som gillar frukt. det är ju för fan GODIS! VA!? NU ÄTER DU FRUKT FÖR ******! | |
| SirMattBusby | 2010-08-10 14:13 | |
![]() | Bara det är ett gott vin är jag på:) | |
| DIF-Elton | 2010-08-10 14:35 | |
![]() | bj-olle, ska testa päron till pasta, för päron i mat har jag aldrig ätit. Ananas, banan och mango är det enda frukten jag haft i mat vad jag vill minnas (och det enda som fick godkänt var mango) :-) Men alltid kul testa något nytt! | |
| Venatici | 2010-08-10 14:39 | |
![]() | Ingen som föreslagit att laga maten ihop? Bra isbrytare och om man tex. köper deg från en lokal pizzabagare och gör små pizzor ihop kan det ju bli hur skoj som helst! | |
| Twaz | 2010-08-10 14:41 | |
![]() | Venatici: Det lär faktiskt redigt kul! | |
| Satyra | 2010-08-10 14:50 | |
![]() | "Sorry, Satyra, men att bjuda på färdig potatisgratäng är ok när man är gifta men inte på en date - det är sunkigt." Sylvia - Åjo, visst kan man det. Har själv bjudit på färdig potatisgratäng på en stor släktmiddag och SAMTLIGA var helt övertygade om att den var hemmagjord, eftersom den var/ÄR så infernaliskt god! ;-) Och man berättar ju såklart inte att den INTE är hemmagjord! :-) | |
| dellenellen | 2010-08-10 14:54 | |
![]() | Måste bara fråga: Efterrätt???? Killar larvar sig sä'llan med "bantar för tillfället" eller dylikt! Choklad, helst mörk, kan ju leda precis vart som helst, och vem bryr sig då om vad ni åt före det... | |
| Satyra | 2010-08-10 14:59 | |
![]() | En annan sak som jag märkt genom åren att män tycker är positivt, gällande mat, är när man som kvinna inte sitter och petar i maten utan faktiskt äter med stor aptit. "Vad härligt att se en kvinna som kan tillåta sig att njuta av maten utan att äta babyportioner och börja dra in magen" ... uttalanden likt detta har jag hört ett otal gånger så ... se till att äta ordentligt du också under er dejt. De kanske tänker som så att har man aptit för det ena goda har man förmodligen även aptit för annat ... gott!?! ;-) | |
| kolbjörn | 2010-08-10 16:30 | |
![]() | surströmming. en riktig isbrytare. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-10 16:33 | |
![]() | ha ha ha ... jag kommer ALDRIG att gå på dejt med kolbjörnen!!! heheheh | |