Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 8 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 338 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lillstölla | 2010-08-10 16:52 | |
![]() | Tror ju att män, killar, pojkar, är precis lika avundsjuka som tjejer, om inte värre. Är bara att de uttrycker det ett annat sätt än vad tjejer gör. Där ser du ingen kille klaga över att nån kille som går förbi har bröstimplantat utan då är det bilen, stereon och andra prylar som det handlar om. Sen finns det säkerligen de som anmärker lika mycket på utseendet som de där tjejerna som TS beskrev, men den sorten vet jag inget om för har aldrig upplevt det sortens avundsjuka. Har dock upplevt där en kille varit avunsjuk på att polarna har flickvänner och han inte har någon och då gick killen i fråga till attack mot flickvännerna, betedde sig illa mot dom, försökte komma emellan i förhållandena och betedde sig allmänt som en 2-åring som krävde uppmärksamhet. Men sen måste jag säga att man utgår ju gärna från att folk snackar skit så fort de kollar lite extra på en. Jag gjorde det själv häromdagen, satt 3 tjejer i 15-18 årsåldern och de tittade så dant på mig och började ju undra om jag såg kostig ut eller vad fasen det var. Så vågade en av dom sig fram och sa, guuuuu så fina naglar du har!!! Hann knappt säga tack förrän hon pep iväg. Så kanske borde motverka elakheten som finns i oss lite till mans, säg nåt snällt till nån, har de snygga skor, säg det, är de fina i håret, berätta det för dom. Och behöver ju inte dra gränsen vid de man känner. Kan värma minst lika mycket när det kommer från en främling! Ursäkta att jag hamnade lite off topic:) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-10 16:53 | |
![]() | Delicious, jag förstår inte problemet egentligen: Du säger vad du känner och tycker, precis som vi andra - sen får folk reagera hur de vill. När du säger/agerar på det vis du tror folk förväntar sig - då är du fången. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-08-10 16:53 | |
![]() | Delicious: När en man ger en annan man komplimanger för klädval kan det till och med uppfattas som fånigt. Detta resulterar i att både män och kvinnor berömmer kvinnor för kvinnor tycker ju så mycket om det och mår så bra av det. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-10 16:56 | |
![]() | Kvinnor är mer lättstötta än män, kan vi enas om det? :) | |
| Lillstölla | 2010-08-10 16:57 | |
![]() | Det enda jag kan ställa mig bakom är att alla är olika, finns alla sorter i båda lägren :D | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-10 17:01 | |
![]() | Problemet är att vissa tjejer verkar leva för att få komplimanger och blir ledsna om de inte får det. | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-08-10 17:06 | |
![]() | Tja, är det utseendekomplimanger de fiskar efter så har de väl inget annat att komma med. Jobbigt för dem. Ungefär som vissa som alltid måste hävda sin egen perfektion (t ex i det här forumet, inga namn nämnda :p) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-10 17:08 | |
![]() | Delicious, ja, (unga) tjejer är generellt osäkra, bekräftelsetörstande och revirpinkande. Välj att umgås med tjejer som har andra egenskaper, det är det enda råd jag kan ge dig. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-10 17:12 | |
![]() | Guynyin, jag gissar att det är extra irriterande när kvinnor "hävdar sin perfektion" - väldigt kvinnligt att reagera på det. Också väldigt kvinnligt att linda in riktad kritik på det sätt du just gjorde ("inga namn nämnda"). | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-08-10 17:14 | |
![]() | Om man ska generalisera så kan killar vara rätt bra på att visa uppskattning för att en annan killa har stort kön. Har varit med om att killar skojat, uppskattande om killar de gått i skola med. | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-08-10 17:15 | |
![]() | Vad annat kan man göra i det här forumet SylviaPlath? Namnge någon? Pysch. O.o | |
| låst - Ej medlem längre | 2010-08-10 17:21 | |
![]() | Kvinnor, kvinnor, kvinnor. Haha. Ibland är ni riktigt underhållande. ;) | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-08-10 17:56 | |
![]() | Skulle inte tjejer/kvinnor vara så odrägliga mot varandra hade förmodligen inte jämställdhetsdebatten funnits... | |
| Gautama | 2010-08-10 18:13 | |
![]() | "Skulle inte tjejer/kvinnor vara så odrägliga mot varandra hade förmodligen inte jämställdhetsdebatten funnits..." Vad har jämställdhetsdebatten med kvinnor imellan att göra? | |
| Venatici | 2010-08-10 18:25 | |
![]() | En gång kom det fram en främmande tjej och sa " Vad fint hår du har, det kan inte vara äkta, eller?" Och kände på det. Det levde jag på i en vecka. En annan tjej tyckte jag hade fina fötter och undrade vart jag köpt nagellacket. Jag blev otroligt glad av det också. Dessa tjejer har sedan försvunnit och jag har aldrig sett dem igen (Gudars, så poetiskt det nästan blev). Men det dom sa värmde verkligen. Kan vi tjejer här på beta lova att ge en random tjej en komplimang nu i veckan, så blir världen en gladare plats? ...I en vecka iaf :) | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-08-10 18:27 | |
![]() | Skulle tjejer/kvinnor tillåta varandra att lyckas skulle det förmodligen finnas fler tjejer/kvinnor i toppen. | |
| Venatici | 2010-08-10 18:29 | |
![]() | Hoodman - Nu tror jag Du är ute och cyklar. Det är männen som vill fortsätta vara i toppen och inte släppa in kvinnor och känna sig hotade. De "kanske är bättre". Dumt att ge dem chansen... Men det hör till en annan tråd. | |
| Snowlion | 2010-08-10 18:35 | |
![]() | Garanterat.. INTE ALLA men MÅNGA !! | |
| Imsoz - Ej medlem längre | 2010-08-10 18:39 | |
![]() | Jag fick lära mig i skolan att både killar och tjejer söker bekräftelse hos tjejer. Min lärare skyllde på att det var därför unga tjejer idag känner sån press. Hon var lite smygfeministisk men jag tycker att det stämmer ganska bra. | |
| Gautama | 2010-08-10 18:46 | |
![]() | Intressant teori Hoodman. Du är förmodligen den första människa som får ihop ett samband mellan jämställdhetsdebatten och möjlig avundsjuka bland kvinnor. | |