Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 249 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _sweetlime_ - Ej medlem längre | 2010-08-18 14:25 | |
![]() | "Jag är i en bransch" ska det vara. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-18 19:02 | |
![]() | Eftersom jag har arbetat inom bemanningsindustrin som storkundsansvarig i flera år så kan jag då bara försäkra dig om att anledningen till att arbetsplatsen inte nämns är för att företaget som lagt ut bemanningsuppdraget inte vill att det framkommer. I vissa enskilda situationer så kan det röra sig om att bemanninings företaget har ett skriande behov av en viss typ av kompetens till en flera liknande uppdrag hos flera olika kunder och att man därför väntar med att berätta då det är viktigt med rätt person på rätt plats för såväl arbetstagare som uppdragsgivare. Det är verkligen så att företag har behov av extra bemanning vid produktionstoppar och att det då skapas ett behov som dom vill lösa med bemanning. Det är också så att företag ibland behöver kompetens för tjänster men är osäkra på hur säkra dessa är på en längre period än några få månader och därför väljer att ta in bemanning. Du har säkert kommit i kontakt med någon extremt oseriös inom bemanningsbranschen men jag lovar dig att de arbeten jag har haft har varit synnerligen seriösa och en konstant avvägning hos såväl kund som hos arbetstagare. Det är ingen omoralisk drivkraft att förstöra för den svenska arbetstagaren i grunden utan mer som en del av arbetsmarkandens tillgång och efterfrågan. | |
| Mr Mabini | 2010-08-18 22:49 | |
![]() | PEST | |
| _sweetlime_ - Ej medlem längre | 2010-08-19 00:51 | |
![]() | Det finns många arbetsgivare som numera avstår från att fatta beslut om att anställa, i stället kan de "bemanna" tjänster. Det handlar om ren slapphet, om odugliga chefer (som inte vågar, kan eller gitter fatta övriga beslut heller) – och om att personalavdelningarna inte har någon makt. Detta drabbar en stor mängd människor som får sina liv satta på PAUS – trots att de arbetar. De som är ansvarsfulla vågar inte bilda familj, investera i boende (banken vägrar naturligtvis tillfälligt anställda) och dessutom sover människor bättre om de inte vet att de är utbytbara nästa månad. Jag tror mig veta svaret kring den här problematiken... företagsledningarna måste lyfta avdelningscheferna i hampan och dessutom orka intressera sig för vad som står i medarbetarnas kontrakt. Tillfälliga anställningar passar en liten grupp i samhället, studenter, medan övriga som vill leva osäkert är företagare. Resten vill lönearbeta – och veta vad som gäller. Blir man anställd via bemanningsföretag är man varken garanterad en viss tjänst eller ett visst företag, det är en dålig sits. | |
| _sweetlime_ - Ej medlem längre | 2010-08-19 00:56 | |
![]() | Tvålis, jag förstår inte vad du skriver. Jag VET att rekryteringsföretag inte vill avslöja kunden för att arbetssökande inte ska kontakta arbetsgivaren direkt. Detta kan givetvis vara ett önskemål från arbetsgivaren också, men så sjukt det blir! Varför anlita en mellanhand som sållar ut kandidater, när den som sållar knappt är torr bakom öronen? Du får ursäkta mig, men jag har träffat ett antal rekryterare som ställer så korkade frågor att man förstår att de inte har en aning om vare sig jobbet eller livet. | |