Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 298 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-25 13:31 | |
![]() | Nilli, du ger ett ganska starkt intryck själv.... | |
| Träsmak | 2010-08-25 13:34 | |
![]() | Hur kan man välja bort amning? Hur gö man då då med mjölken? | |
| Satyra | 2010-08-25 13:35 | |
![]() | Nilli - Har man en åsikt så tycker man väl att den är den rätta för just en själv, om den är genomtänkt?! Det är inte samma sak som att man tycker att alla måste dela ens åsikt för den skull. | |
| Satyra | 2010-08-25 13:39 | |
![]() | Träsmak - Jag tror man bla. kan få någon slags läkemedel som stoppar upp mjölkproduktionen. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-25 13:46 | |
![]() | det var bara ett fåtal som ammade på 60-talet då lanserades ersättningen som den opptimala födan ,när jag fick mitt första barn så skulle dom ha jouice i nappflaska och gud nåde dej om man inte jouice gick ner och det var 1980 på bb då bebisarna var 3 dagar så skulle jouicen ner | |
| wildman | 2010-08-25 13:46 | |
![]() | Träsmak, det vanligaste är väl att man bara pumpar bort när det spränger för mycket, så avtar det ganska snabbt självt när det inte konsumeras så friskt, annars kan man som satyra säger få medicin för att stoppa produktionen. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-25 13:47 | |
![]() | den för svinner av sej själv ingen åygång ingen produktion | |
| nystan1 | 2010-08-25 13:47 | |
![]() | "Alla" ska alltid tycka en jäkla massa! Jag gjorde valet att amma, för jag kunde. Tyckte inte speciellt mycket om det, och var väldigt glad när jag efter 7 månader slutade. Men det kändes ändå bäst (för MIG) att ge min dotter det. Därmed inte sagt att alla måste göra som jag. Jag upplevde ofta att mammor som inte ammade med små kommentarer och blickar tyckte att jag var präkigt som gjorde det, att jag tyckte mig vara bättre än dem. Samma det här med när man väljer att gå tillbaka till jobbet, jag ska vara hemma med min flicka till hon är två år minst. Inte för att jag tycker att alla SKA vara hemma i hundra år, utan för att jag vill och har den möjligheten att få vara hemma med mitt barn länge. Detta "vet" ju många kommer traumatisera henne. Hon kommer bli blyg och folkskygg, inte lära sig det sociala samspelet med andra barn, mm mm.. Så oavsett om man ammar eller ej, om man skolar in på dagis tidigt eller sent, eller vad det nu må vara finns det alltid någon som tycker att man gör fel. Så länge man själv vet att man gör rätt, tror jag det blir bra i slutändan. | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-25 13:50 | |
![]() | Tvålis, förstår inte hur du menar. Jag öppnar en tråd där alla får säga sin åsikt, det är inte olika åsikter jag har problem med, men det stör mig att bara för att någonting är rätt för en själv så verkar folk tro att det är rätt för alla och så är det inte. | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-25 13:51 | |
![]() | Träsmak, det finns olika sätt att sluta, bla ta tabletter eller pumpa när det är absolut akut, sedan slutar produktionen automatiskt. | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-25 13:52 | |
![]() | Tvålis, jag sitter inte här och säger åt alla att dom fan inte ska amma bara för att jag inte gjorde det, det vore ju stört. | |
| Satyra | 2010-08-25 13:54 | |
![]() | Och vem har sagt motsatsen till dig, Nillis - att du fan SKA amma? ... | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-25 13:57 | |
![]() | Men satyra har du fått några personliga problem med mig eller? Haha. Man kan ju inte skriva mellanslag ens innan du hunnit kasta dig på en som en humla på en honungsburk. Du verkar inte se den klara bilden i att dom som ammar ofta ska få oss som inte ammar att skämmas, däremot vi som inte ammar försöker oftast inte få dom som ammar att verka helt dumma i huvudet bara för att vi själva valt bort det. | |
| Satyra | 2010-08-25 14:01 | |
![]() | Själv tycker jag att det är du som med näbbar och klor talar om för oss som ammat (och förespråkar det först och främst) att vi är stenåldersreliker och närmast kan liknas vid sektmedlemmar. ;-) | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-25 14:03 | |
![]() | Satyra, det är inte amningen jag har problem med, vad är det du inte förstår, det är det där sättet ni har att det måste ammas annars är det hemskt. Det är inte åsikten i sig, kan du förstå det? | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-25 14:04 | |
![]() | Och sa jag att ni är det? Jag sa att åsikterna är gammeldags och att ni håller fast vid åsikterna på ett sektigt vis. Jag sa inte satyra att du var med i en sekt från stenåldern. | |
| wildman | 2010-08-25 14:05 | |
![]() | Jag måste nog ändå säga, och det är inte någon speciell här jag pekar ut, att eftersom normen just nu är att man helst ska amma så blir det ju så att det vanligaste är att man får försvara sig om man INTE ammar snarare än tvärtom. Så jag förstår definitivt TS problem. | |
| Yamma | 2010-08-25 14:07 | |
![]() | Som jag skrev i den andra tråden - det bästa man som tyckare kan göra, är väl att hålla inne med det... =) Det är inte som att en mamma inte gör det bästa hon kan. Det dummaste man kan göra är ju att lyssna på andra privatpersoner, och tro att deras åsikter/metoder är bättre än ens egna. Det är ju i så fall utbildat folk som ska undervisa en om man verkligen gör något fel... | |
| bove | 2010-08-25 14:37 | |
![]() | "Jag ville ha min kropp för mig själv ... jag ville inte känna mig som ett gående kylskåp" Det finns ingen anledning att moralisera över kvinnor som avstår amning p.g.a. att komplikationer av olika art tillstöter eller att det blir utmattande till en sådan grad att det går ut över ens övriga förmåga att vara förälder, men har man en så omogen och egoistisk syn på sin mammaroll kan man ju undra varför man skaffade barn från första början. Ett barn har inte bett om att få komma till världen så därför är det självklart en förälders plikt att ge det bästa tänkbara omsorg och förutsättningar. | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-25 14:40 | |
![]() | Bove, bara för att man skaffar barn så betyder inte det att man måste amma, och tror du att det är så så är jag glad för din skull att du är man och inte kvinna. Tror du på riktigt att man är tvingad till annat än att se till att barnet får ett bra liv? | |