Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 331 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2010-09-09 15:46 | |
![]() | Beställ tid till en gynokolog som också har ultraljud ock kolla upp det le-lou. Inte alltid man kan se det så men på mej gjorde man det. Det beror lite på hur stora "härderna" är. Vid min första operation fick jag avlägsna en äggstock, de rekomendera mig efter det att skaffa barn om jag ville förstås för då kunde sjukdomen försvinna. Men chanserna var små att bli gravid och jag lyckades inte så efter två år fick jag tillbaka det på andra äggstocken och då fick jag avlägsna allt. Med facit i hand det bästa som hänt mej. Ingen mens, ingen värk. Mår toppen! Och fler barn vill jag inte ha ändå. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-09 17:14 | |
![]() | distalgesic funkar bra, även oxycontin vid kraftigare smärtor. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-09 17:17 | |
![]() | Minipiller är inte så dumt, istället för varje månad, endast var tredje... | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-09 17:20 | |
![]() | Citodon hej hej | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-09 17:22 | |
![]() | ja, dom funkar också. säkert bättre än oxycontin som är lite väl starkt kanske. har dock bara recept på dem. | |
| Maori | 2010-09-09 17:28 | |
![]() | Naproxen är numera receptfritt och ett muskelavslappnande medicin....har jag själv använt genom åren...fungerar jättebra....men rådgör med din läkare först...eller föräldrar om du är yngre...Lycka till! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-09 17:28 | |
![]() | Ja brudar, det är inte kul det här. Ägglossningscystor är väldigt otrevliga, vill man undvika dem ska man ta p-piller men då går man upp sjutton kilo och får ständig pms efter några månader. Välj mellan ett liv som tjock surkärring eller en brusten äggledare. Nu förstår ni varför jag är en ragata här på forumet. | |
| eeistan | 2010-09-09 17:32 | |
![]() | kaffe och räkmacka brukar lätta upp för stunden om inte annat | |
| Savi | 2010-09-09 17:32 | |
![]() | Äter du p-piller så be din barnmorska nästa gång om att du får Cerazette. Det är en variant av p-piller som gör att du slipper både mens & mensvärk.Skitbra! | |
| schmuppisch | 2010-09-09 19:52 | |
![]() | Fast Cerazette funkar inte för alla. Hade det som mitt första p-piller och fick världens elakaste humör. Svängde som tusan i känslorna. Bytte till Neovletta 28 där jag behåller min mens. Dock har värken och blödningarna minskat i samband med p-pillerna. Som tur är :) | |
| Cuppycake | 2010-09-09 19:55 | |
![]() | choklad-glass och en varm katt på magen =) | |
| Louloulou | 2010-09-09 19:56 | |
![]() | Mot mensverk hjälper ingenting om man inte käkar p-piller eller nåt. Men annars e de bara att ligga och dö. Om du e som jag, så biter inte tabletterna men värmekudden är lite tröst.. men bara lite :P | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-09 20:29 | |
![]() | oxycontin biter om du så har fått hela nederdelen avsågad med motorsåg. | |
| le-lou | 2010-09-09 20:34 | |
![]() | Jag hamnade på sjukhus efter mina 3 månader med Cerazette. Nu händer det inte alla, men alla mår inte bra av dem - jag testade både dem och nåt som hette Yasmine. Uslare har jag nog aldrig mått, Cerazette höll på att ta livet av mig. | |
| frostisar | 2010-09-09 20:41 | |
![]() | Har du provat Magnetsmycken? Det finns en lite starkare lokalmagnet som man kan fästa på troskanten (det där lär ju knasigt ;-) | |
| schmuppisch | 2010-09-09 22:37 | |
![]() | Har man alldeles för kraftiga menssmärtor så kan man ju faktiskt uppsöka gynekolog med sina besvär. Hade värk som gjorde mig sängliggandes och hur riklig mens som helst i fjortonårsåldern. Gick till gynekologen och fick utskrivet recept på både hormon (för att dämpa menstrationen) och citodon, en starkare receptbelagd värktablett. Funkade prima. Men som sagt. Neovletta 28 bromsade ner mina blödningar till endast tre dagar samt menssmärtorna är så gott som borta. Det enda som behlvs är en alvedon dag ett. Så mitt råd är att först och fräst prata med sin gynekolog. | |