Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 452 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| witchgame | 2010-09-16 23:58 | |
![]() | jag hade en expojkvän som tyckte det var skittufft att lyssna på "döda läpparna" som han trodde att Def leppards betydde.... fniss.. | |
| helbe267 | 2010-09-17 00:12 | |
![]() | Min minsta dotter sa vintras att hon inte ville gå själv till skolan för hon var rädd för "kloparn" fattade ingenting........men det visade sig att det var plogbilen som hon var rädd för :) | |
| magga | 2010-09-17 12:28 | |
![]() | Pappa sa att man kunde få fyrkantiga ögon om man såg för mycket på TV... | |
| LadyZara | 2010-09-17 12:38 | |
![]() | En dag på jobbet serverades redd grönsakssoppa, detta gav min (icke svenskfödda) arbetskollega bryderier "Men Sara, varför är soppan rädd?!" | |
| magga | 2010-09-17 12:44 | |
![]() | När jag var typ 11 år satt jag i skolans matsal tillsammans med min bästis. Vid varje bord utsågs två personer som skulle torka av när alla ätit färdigt. Jag och min bästis fick den uppgiften den dagen. Vid vårt bord satt kanske 10 personer medan det vid ett annat bord satt 5. Min bästis tyckte detta var väldigt orättvist. "Vi måste ju vänta dubbelt så länge som de vid det andra bordet!" :) | |
| Kuppchocken | 2010-09-17 12:44 | |
![]() | En kollega till min mamma skulle åka iväg en sväng från jobbet för att hon skulle till tandläkaren. När hon kom tillbaka frågade mamma "Hade du nåt hål då?" - Va?? - "Ja, hade du nåt hål då?" - Men det är väl klart att jag hade! Det visade sig att mamma missförstått vad hon skulle göra. Hon hade inte varit på något tandläkarbesök, dock ett gynekologbesök :) | |
| Mnd | 2010-09-17 12:47 | |
![]() | Mitt ex lillebror (som då var runt 5-6 år) kom hem från lekis med en papperskungakrona på huvudet som han gjort själv. Med stora bokstäver hade han skrivit KUK fram på kronan. Vi frågade om han visste vad som stog på kronan och han svarade "ja, dom större killarna på skolgården hjälpte mig skriva kung". Så han hade stolt promenerat hem från skolan med kronan på huvudet. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-17 12:53 | |
![]() | Jag vet inte om det kvalar in bland missförstånd. Men en gång i Frankrike var jag, min sambo och min familj inne i en butik. Jag och min sambo stod och tittade på massa små plåttriga grejer samtidigt som jag smekte honom över ryggen lite disträ så där. Sen tittar jag bort en bit och tittar helt plötsligt in i min sambos ögon.... Vem mannen var som jag hade stått och smekt ryggen på en stund vet jag inte :-) Men han protesterade inte i alla fall :-) | |
| magga | 2010-09-17 12:55 | |
![]() | I fyran hade vi engelska-lektion. Läraren läste en saga och sedan skulle varje elev rita en bild som föreställde en scen ur sagan. Min scen var när "... he put a knife in her hand." Jag ritade en jättefin bild på en ond man som stack en kniv igenom en vacker flickas hand och det droppade massvis med blod o allt. Flera elever hade valt att rita samma scen. Skillnaden var bara att de andra hade förstått att mannen lade kniven i flickans hand, inte att han knivskurit henne.. Det var pinsamt. Men jag hade ändå finaste bilden:) | |
| smokey86 | 2010-09-17 12:59 | |
![]() | POTATISmos ÄPPELmos PLÅTTERmos En klassiker, fast kanske inte så mycket ett missförstånd som en felsägning, dock skoj att be nån läsa upp orden ett efter ett utan att se nästa! | |
| Kuppchocken | 2010-09-17 13:01 | |
![]() | En bekants son hade svårt att uttala ljudet K när han var liten. När hans mamma som hade byxor med fickor som går längs benen skulle ta upp nånting ur en ficka säger lillkillen: "Åh mamma, vilken lång fitta du har!" | |
| magga | 2010-09-17 13:02 | |
![]() | Min isländska moster var på besök i Sverige och vi åkte tåg i Skåne. Det finns inga tåg på Island så hon tyckte det var jättekul, speciellt när de ropade ut roliga svenska ortnamn i högtalaren. Varje gång ropade hon glatt ut namnet som hon hört i högtalaren. Grejen var att hon inte var så hajj på svenska och när det var Stångby nästa skrek hon: "Ståndby nästa! Nästa Ståndby!" | |
| chelz | 2010-09-17 13:22 | |
![]() | Jag tog fel på dag när jag skulle gratulera min mormor på hennes bemärkelsedag. Med tårta och presenterar uppvaktade jag henne. Hon blev mycket glad och överraskad. "Nämen fyller jag år idag?" Hon nämnde dock inget om att det var fel datum. Detta då hon dessvärre led av demens. Dagen därpå följde jag således med min moder och återigen uppvaktades mormor. Lika glad och överraskad som dagen innan. "Nämen fyller jag år idag?" | |
| TopBanana | 2010-09-17 16:43 | |
![]() | Vi hade en 6-årig pojke här i somras med en dykarfamilj. Han tyckte det var JÄTTEKUL nu att gå omkring och säga till alla "GET NAKED!!!" Så det här pågick de 2 veckorna familjen var här, och många andra gäster började säga det tillbaka till pojken, vilket han tyckte var oerhört roligt. Sen åkte de hem, men nästa dag hade vi en liten 10-årig engelsk pojke med på en båt där en holländsk man var med, som varit på båt med 6-åringen ett par dagar innan. När 10-åringen kom ut från badrummet, sade holländaren "GET NAKEEEED!" till honom jättehögt. Pojken blev förståss jätterädd. Hahaha! Holländaren bara tittade på oss, och så sade han "Hmm... that wasn't the same boy, was it?" Undrar vad stackars pojken trodde.... | |
| bitteb | 2010-09-17 17:41 | |
![]() | Jag hade träffat en ny kille. Vi hade träffats några gånger , varit ute o ätit, vart på bio osv. men den här kvällen låg vi o gosade för första gången. Jag tog mod till mig o började dra upp hans tröja som var nerstoppad i jeansen. men hur jag än drog så släppte inte tröjan efter... samtidigt ringde det på dörren o en kompis kom så det blev inget mer gos den kvällen . Långt efteråt berättade min pojkvän(småleende) att han först funderat på vad jag höll på med den kvällen, när jag drog o drog i nåt som jag trodde va hans tröja... För jag hade nämligen fått tag på hans kalsonger!! | |
| sejmårr | 2010-09-17 19:12 | |
![]() | Kuppchocken: Hade du något hål?! Den va riktigt rolig! Min bästa kompis hade precis börjat jobba inom vården och fick en dag höra en fin sång på radion. Enligt hallån hette sången "Silverbäcken". Min kompis blev riktigt upprörd över att nån gjort en sång om ett bäcken! Även om det var av silver! | |
| Fröken Sol | 2010-09-17 19:47 | |
![]() | Jag har vuxna elever, och vi fick oss alla ett gott skratt när en av tjejerna i hela sitt liv hade trott att det hette "Prästbyrån". Hon erkände att hon undrat av och till varför det hette så, men hon hade aldrig frågat eller sagt det förrän då, 24 år gammal :-) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 20:16 | |
![]() | Min odiagnostiserade dyslexi. Läser på Aftonbladet: "Tre till sjukhus efter förlossning" Hmm.. Läs igen. "Tre till sjukhus efter förlisning" Aha! | |
| sejmårr | 2010-09-19 18:54 | |
![]() | I journalanteckningarna läser jag alltid "enligt rodnande läkare"och tycker att det inte är något att bli generad över. Ska förstås vara "rondande läkare"! | |
| ayja | 2010-09-19 19:10 | |
![]() | smokey..du kan lägga till STÅLTERmos i listan oxå :) | |