Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-29 20:17 | |
![]() | Ydh , alla passar inte som förälder och det är väl bra att dom inser det,att jämföra barn och hundar är det stabilt | |
| guni | 2010-09-29 20:32 | |
![]() | jag har tre chanser att bli försörjd, bjuden på härliga resor,- lyxrestauranger, att någon av dem ska ha råd att köpa en lyxig bil och hus till mig. Jag skaffade barnen ungefär som att jag har tagit en trisslott och hoppas på tur ....... tänkte du inte på det ... | |
| 1stclassriot | 2010-09-29 20:35 | |
![]() | jg håller med lolacola hur fan orkar man med ungar? jag älskar min systerdotter men det räcker med att träffa henne någon gång i veckan. hur orkar ni med trotsåldern, allt skrikande när de är nyfödda, när ni ammar (kittlas det inte? haha), all smärta och sprickor där nere när man föder, att pissa o skita inför folk medan man föder.. man blir ju så låst när man har barn, man kan inte göra vad man vill, man kan inte åka nånstans utan att man måste ha barnen med sig överallt. nej det är för mycket nackdelar med att föda o ha barn för min del, jag kanske ändrar mig i framtiden, men som det är nu.. nej tack | |
| le-lou | 2010-09-29 20:46 | |
![]() | för att få barnbidrag såklart. | |
| Jobbar | 2010-09-29 20:58 | |
![]() | Någon ska ju betala för att jag ska få vård när jag inte klarar mig själv längre. Men skämt åsido, jag trodde länge att jag inte skulle vilja ha barn, men så blev det så att även jag tyckte att det var något jag ville göra. Nu har jag och min fru två killar och en tjej i tonåren. Jag tycker det är jättebra att de börjar klara sig själva. Många frågar hur man orkar med. Det enda svar jag kan ge är att man orkar *mycket* mer än man tror. Visst har det funnits tillfällen när jag önskat att jag inte hade några, men för det mesta har det varit roligt. Men, tänk efter innan ni skaffar några, för det är ett stort ansvar. Och väljer ni att inte skaffa några så tycker jag att alla ska respektera det | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:00 | |
![]() | bravo le-lou | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:01 | |
![]() | Tycker att det är jättebra att TS inte skaffar barn faktiskt... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:01 | |
![]() | Tvålis vi är helt överens där | |
| Megaherz | 2010-09-29 21:02 | |
![]() | a) Folk vill ha barn och en liten att älska och bry sig om. b) Folks kondomer spricker. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:03 | |
![]() | 16 bast, pojkvännen fyllde 19 = fest. Fylla o nulli, 9 månader senare ett underbart gossebarn. Ville inte göra abort, mkt glad för det idag. Men när det funnits läge att skaffa fler barn har jag alltid nobbat. | |
| Dino78 | 2010-09-29 21:11 | |
![]() | Tänker inte använda min dotter till nåt alls...mer än att slösa kärlek och omtanke på. Man äger inte ett barn, det är liksom inget man skaffar sig som om det vore en vara. Det är något man ibland har priviligiet att få ta hand om. Jag har aldrig varit den som drömt om barn, trodde adrig jag skulle få några heller. Men träffade jag min sambo, barn-frågan kom på tapeten, jag blev gravid och hon äör det bästa som hänt mig. Inget mer med det. | |
| henrik_l | 2010-09-29 21:20 | |
![]() | Ogillar både barn och hundar och tänker inte skaffa någotdera. fyfan! | |
| LaCrüll | 2010-09-29 23:41 | |
![]() | guni - en liten fråga till dig. Vad gör du OM du INTE har tur? Om alla barnen skulle råka bli "rötägg" och bara föra elände med sig? | |
| SethGecko | 2010-09-29 23:52 | |
![]() | jag var 17 år och låg med fel tjej vid fel tillfälle. Snart 14 år senare bor min son med mig och det går väl hyfsat. jag valde alltså inte att skaffa barn, det var någon annan som gjorde det valet åt mig. Ibland ångrar jag det som hände, mestadels inte. Dock ångrar jag aldrig min sons liv, men jag ångrar omständigheterna kring hans tillkommande. Är inte jättesugen på fler barn, men med rätt person och rätt omständigheter så tror jag nog på en lycklig familj med massa fulla dvärgar som springer runt. | |
| lolacola | 2010-09-30 00:03 | |
![]() | intressant må jag säga. Jag uppfattar de som att de flesta skaffar barn för sin egen skull, precis som jag skaffar hund. Måste bara ta upp en sak. Mina hundar är ifrån friska och rastypiska individer med bra mentalitet och psyke. Sen är de väll ingen garanti att just den kombinationen blir bra bara för det men de är ju bättre att avla på såna djur än de med d höfter och underbett t.e.x Är ni verkligen friska nog att skaffa barn? Helt seriöst alltså vad har ni som är så bra så att man måste föra de vidare? Mina föräldrar var ju inte bra avelsindivider se på mig o syrran. Båda närsynta som as, överbett så de skriker om det och vampyrtänder. Jag går inåt med foten och min syster har ständigt ont i ryggen. Tänker man så eller är egoismen att få en bäbis starkare? O en sak till ja måste fråga, är de någon som tycker att sitt barn är fult. Ni kan fortfarande älska de mest av allt men är ungen söt? Vi hundidioter kan ju väla en ras som tilltalar oss men när man skaffar barn blir de ju den kotte de blir liksom. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2010-09-30 00:10 | |
![]() | Givetvis skulle man ha parat sig med george clooney eller nåt liknande. Men eftersom det är dyrt med fina avelslinjer så körde vi med oseriös uppfödning av våra barn.. Men vi får ju barnbidrag och de hjälper till att städa och diska och nu är de så gamla så de kan skickas till affären och handla åt en. Jodå fungerar bra och dessutom så lever de ju mycket längre än en hund och hårar inte lika mycket.. | |
| strömavbrott | 2010-09-30 00:14 | |
![]() | Barn är den bästa medicinen mot ett för stort ego. Och även du kommer att dö en gång (tro det eller ej) och då kan det vara bra om dina gener går vidare (om de är nåt att ha förstås). När du är femtifem och inte KAN få barn mer kommer du garanterat att ångra att du inte fick några barn, och då är det oåterkalleligen försent. Meningen med livet är nämligen att fortplanta sig SÅ DET SÅ! | |
| lolacola | 2010-09-30 00:17 | |
![]() | När du är femtifem och inte KAN få barn mer kommer du garanterat att ångra att du inte fick några barn, och då är det oåterkalleligen försent. Hur vet du det? | |
| granit_70 | 2010-09-30 00:17 | |
![]() | i love my kidz.... | |
| wildcard | 2010-09-30 00:22 | |
![]() | Om man ska tänka barn vs hund så tror jag nog att barn vinner... eller jag vet det ju: jag har ett barn och ingen hund Några exempel på varför: Jag hade en hund och när den fick svår epilepsi pga inavel så avlivade vi den. När det snöar på tvären och det samtidigt är minus trettio grader ute så kan man säga åt ungen att gå på dass, när hon blev några år behövde jag inte ens hjälpa till med detta. Min dotter går att föra långa, intressanta samtal med. Hon kan följa med på charterresan. Vi är släkt. det finns många fler anledningar men som strömavbrott skriver så är barn inte lika med ego då de ständigt ifrågasätter en, medans hunden skapar ett megaego för den dyrkar en villkorslöst. | |