Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 894 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| JiZzMaSTeR89 | 2010-09-29 21:08 | |
![]() | @ Megahertz Det är Sverige tråden handlar om. Tyskland är alltså helt ointressant. Eller du kanske skrev inlägget som en pik att vi alla arbetslösa ska flytta till Tyskland och skaffa jobb där? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:08 | |
![]() | JiZzMaSTeR89... Tror du inte jag har gjort det??? Lägg av, jag vet precis vad det handlar om. Been there, done that.... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:08 | |
![]() | Delicious,jag dömmer inte dej, vi vet både du och jag att vi är så olika!jag försöker bara hjälpa Dej om jag sårat dej ber jag om förlåtelse | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:09 | |
![]() | Jo men att arbeta inom eu måste väl ändå vara en möjlighet? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:09 | |
![]() | Jag kanske har lite självinsikt och vet att jag inte skulle klara att bli kallad olika saker, DÄRFÖR skulle jag inte ta ett sånt jobb. Jag menar mycket riktigt telemarketing och inte säljare i butik. Sluta kasta skit på folk innan ni vet något. | |
| Megaherz | 2010-09-29 21:10 | |
![]() | JiZzMaSTeR89: Menade inte mycket alls. Tycker dock det är intressant att gymnasiet är värt så lite i Sverige men här räknas man som välutbildad. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:11 | |
![]() | Dessutom sitter ni och antar att jag är en arbetslös bortskämd snorunge. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:13 | |
![]() | Jag var inte hård till att börja med men med svaren här så blir jag det. Jag har jobbat som timanställd servitris, telemarketing säljare i utlandet och alla möjliga skitjobb som finns. Idag har jag ett bra jobb, men för två år sen stod jag med mössan i hand och 4 barn att försörja. Så snyftvalsen har något begränsad effekt på mig. Men vad jag är rädd för är på riktigt är jäkligt svårt att få tag i jobb men att personer som argumenterar på ett vis att det är under deras värdighet att arbeta med att sälja gör att cyniker som jag får mer vatten på kvarnen. Jag tror inte att det representerar en bra bild av hur det ser ut. | |
| JiZzMaSTeR89 | 2010-09-29 21:15 | |
![]() | @ Megaherz Okej, jag ber om ursäkt att jag uppfattade ditt inlägg på fel sätt. Blev uppretad av inläggen som skrevs ovanför ditt. Joo absolut håller jag med dig där. Men det är som sagt tillgång och efterfrågan som styr. Tyskland är ett riktigt stort exportland med otrolig stor industri framförallt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:16 | |
![]() | Sa jag att det var under min värdighet? Nej, jag sa att jag inte skulle klara psykiskt av att bli kallad saker och tilltalad som jag hört mina vänner bli när dom jobbat inom telemarketing. Min vän som alltid varit jättestark satt och grät till slut för att "vuxna" människor inte kan bete sig i luren. | |
| JiZzMaSTeR89 | 2010-09-29 21:20 | |
![]() | @ Tvålis Nu har jag dock inte påstått att jag inte vill jobba som teleförsäljare. Jag tar i princip vilket arbete som helst jag är kvalificerad för. Men jag måste ändå försvara Delic här. Alla kan inte jobba med vadsomhelst helt enkelt. Även om det gäller ett jobb där man inte behöver ha någon vidare utbildning. Jag har tex en vän som stammar, han fasar verkligen att behöva prata i telefonen. Han skulle hellre begå självmord än arbeta som teleförsäljare då han skulle ställas inför en sån enorm press. Av dina inlägg att döma så verkar du vara en sådan som slickar uppåt och sparkar nedåt. Alltså att du slickar röv på personer som stör högre upp än dig själv, samtidigt som du ser ner på personer som står under dig. Otroligt fegt.. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:20 | |
![]() | "Det enda jobb man kan få är mycket riktigt säljare genom telefon eller stå och jobba sig på gatan (nej inte prostituerad). Skulle hellre sälja min själ till djävulen, eller det är väl precis vad man gör. Jag skulle inte kunna hantera att bli kallad jävla hora och dum i huvudet som min kompis blev när hon jobbade som säljare via telefon. " Kan detta inlägget vara bidragande till en uppfattning om att du anser att säljjobbet är under din värdighet? Det är få saker jag hellre dör än gör. Inget med dom har med att arbeta legalt att göra. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:22 | |
![]() | För att jag inte skulle klara av det jobbet utan att knäcka ihop. Kan du inte läsa? | |
| bove | 2010-09-29 21:23 | |
![]() | Om det inte var absolut nödvändigt för mitt uppehälle skulle jag heller aldrig ta ett jobb som telefonsäljare, och knappt då heller. Själv avskyr jag, liksom 99% av alla andra människor, när folk ringer hem till mig på min fritid och försöker pracka på mig något som jag inte vill ha, och jag tycker att det borde vara olagligt. Hur f-n ska man kunna sänka sig till att själv bli en människa som man hatar? Tycker ni även att man i valet mellan att prostituera sig eller gå på A-kassa ska vara tvungen eller moraliskt obligerad att välja det förstnämnda? Exakt var går gränsen för hur mycket man ska behöva förnedra sig? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:24 | |
![]() | JiZzMaSTeR89 Kavlificerat skitsnack faktiskt. Jag är i sanning en ganska älskvärd kollega oavsett riktning faktiskt. Jag är däremot en jobbig anställd eftersom orättvisor gör mig tokig och har tagit många fajter för kollegor. Däremot så avskyr jag när folk åker snålskjuts. Oavsett om dom är chefer eller inte. Jag tror på kollektiva insatser och att hjälpa varandra oavsett vad. Då funkar inte sån mentalitet. | |
| JiZzMaSTeR89 | 2010-09-29 21:24 | |
![]() | Jag har arbetat som telefonförsäljare en gång. Vi var 10 personer som blev intagna till deras utbildning efter stor konkurrens och många sökanden. Efter någon veckas utbildning blev vi satta på telefon. 3 personer bröt ihop och började faktist gråta innan en timme hade gått. Efter 1 vecka var det bara jag och en till som var kvar på jobbet bland oss 10 från början. Jag slutade efter 3 månader men det var pga vidare studier. Det är faktist påfrestande då man blir kallad för alla möjliga saker. Telefonförsäljare står verkligen inte högt i rang och är verkligen ett hatobjekt för den vanliga svenson. Precis som lapplisorna | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:25 | |
![]() | Det syntes redan i ts att du hade förutfattade meningar och det du var ute efter var att någon skulle säga "jag vill inte jobba med det" så att du kunde hugga istället för att titta på de andra exempel som givits. Du väljer hellre att fokusera på vad lilla jag inte kan klara av att jobba med och drar upp skattepengar och antar att jag är arbetslös och bortskämd. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:27 | |
![]() | D... det framkommer ju först nu... Du hade en något mer fördömmande ton till att börja med. Bove... Jag tycker att det är magstarkt att jämnföra försäljning med prostitution. Vi har väl olika referensramar i livet. Däremot så har vi ju lagar i landet som väl funkar som bra riktlinjer? | |
| JiZzMaSTeR89 | 2010-09-29 21:27 | |
![]() | @ Tvålis Om du skulle haft den inställningen/mentalitete n på telemarketingföretaget jag jobbade på, och även många andra jag känner till. Så hade du faktist fått kicken illa kvickt. Orättvisor är A och O inom telemarketing | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:30 | |
![]() | D.. där har du fel... Jag har, trots inlägg som jag känner drar åt konstiga håll, den åsikten att jag på fullt allvar tror att det är svårare idag att få jobb och att arbetsgivare har en runda att gå i sitt sätt att söka personal. Men jag blir kränkt av att höra att folk hellre skulle dö än att arbeta med det jag har tvingats göra för att klara mitt uppehälle. | |