Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 20 |
Mobilspel
| Pågående | 19 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Loppan65 | 2010-10-04 18:08 | |
![]() | Jag har varit med några gånger. det har varit lärorikt och gett möjlighet till att gå djupare in i sig själv. | |
| DIF-Elton | 2010-10-04 18:33 | |
![]() | Savi - som jag sa, menade inte låta dum så du behöver inte sucka och stöna och "herregud!"-a dig. | |
| LisaLong | 2010-10-04 19:00 | |
![]() | Har inte läst alla inlägg nu, men rekommenderar dig att INTE "leka" med sådant själv. Gå hellre till ett medium som använder sig av detta | |
| LisaLong | 2010-10-04 19:01 | |
![]() | F I S T O anser du inte ska säga att det inte funkar. Det finns många olika sätt att få kontakt med andra sidan på | |
| LisaLong | 2010-10-04 19:02 | |
![]() | F I S T O *skrattar* du är inte mycket kunnig inom detta område märker jag. Slagruta funkar bra om man vet hur man använder det. anneli ja jag har varit medd om saker, men tar det INTE i detta forum:) | |
| Guldplate | 2010-10-04 19:20 | |
![]() | Jag är också skeptiskt till allt sånt här. Dock kan jag erkänna att ibland så blir svaren man får extremt träffande. Gjorde ett arbete om spåtanter och dylikt i skolan. Besökte därför även en spåtant. Det mesta som kom fram när jag blev läst i kaffet måste jag påstå var en massa allmänt dravel. Sånt som antingen passar in på vem som helst eller saker som kommer att ta flera år innan jag vet om det stämde. Det var egentligen bara en sak som jag blev ställd av av allt hon sa. I koppen såg hon en massa bokstäver på folk som står mig nära. Det skulle vara första bokstaven på personerna. De första 4 bokstäverna hon räknade upp var: B, A, S, H Vilket är första bokstaven på mina tre helsyskon och min pappa, och då kan jag inkludera att min mamma är död så detta är dom 4 helt biologiska familjemedlemmarna jag har kvar i livet. Chansen att gissa rätt på dom fyra är: 1 chansen på 707281 försök. | |
| Guldplate | 2010-10-04 19:32 | |
![]() | Jag har också gjort ett test med en pendel. Jag började med att rita något på en liten pappersbit eller en pappbit av något slag. Kommer inte ihåg exakt vad det var men jag hade flera likadana av dom. Sen kollade jag åt vilket håll pendeln snurrade åt över baksidan på den som hade markeringen och jämförde det med ett par andra bitar. Sen kom testet. Jag börja med 3 upp och nervända bitar och pendeln klarade markera ut vilken som var den rätta. Jag ökade till 5 bitar och pendeln fixade det denna gången också. Jag ökade till 8 bitar och fick samma svar. Efter det östa jag in alla 12-13 bitarna jag hade och pendeln fixade det denna gången också. Nog för att jag är skeptiskt till allt sånt här men jag kan erkänna att efter sista testet slutade jag. På något sätt var jag både fascinerad och fundersam på samma gång. Jag visste att jag med tankekraft kunde styra pendeln åt det hållet jag ville men i detta fall hade jag noll koll på vilket som var rätt. Så förklaringarna jag kunde komma fram till var. 1, Även om chansen var liten så var allt bara en ren slump 2, Det finns något övernaturligt som ville bevisa sin existens för mig. 3, En omedveten del av mig hade hitta ett kännetecken på den korrekta biten och detta påverkade pendelns rörelser. I vilket fall som helst var det en intressant test! | |
| Lejonbalsam - Ej medlem längre | 2010-10-04 19:44 | |
![]() | Är den här tråden ironisk eller vad menas? *skäms* | |
| Guldplate | 2010-10-04 20:45 | |
![]() | Lejonbalsam: Kan man tro på Jesus, Allah, Buddha eller på att Uri Geller så kan man tro på Anden i glaset, pendling, slagruta m.m. Själv är jag som sagt skeptiskt men jag förnekar inte, som mitt exempel där uppe visar, att när chansen är 1 på 707281 försök så börjar man fundera. Lika lite som folk kan bevisa att andemakter finns så kan man inte bevisa att dom inte existerar. | |
| _Vildängel_ | 2010-10-04 20:56 | |
![]() | Klart det finns andar. Och våra tankar är så kraftfulla att det skickas ut vibbar som kan plockas upp också. Det där lät ju lite flum, men jag tror verkligen på såna här mystiska saker. Det är ju väldigt fascinerande också. Självklart finns det mycket dravel och folk som bara vill tjäna pengar på det också, och det är ju lite synd... | |
| bj-olle | 2010-10-04 21:29 | |
![]() | om det finns andar omkring mig tror jag bara de skulle jävlas med mig om jag försökte mig på "anden i glaset" och skriva typ "kent är bra" eller nåt sånt | |
| delta9 | 2010-10-04 21:36 | |
![]() | *klunk klunk klunk* | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-04 23:59 | |
![]() | HAHA kommer ihåg när Uri Geller var med på det där programmet, som jag inte minns namnet på, med Filip och Fredrik och uppmanade till att lägga en gaffel på tvn eller vad det var och så skulle den böja sig. Min gaffel var intakt. Vad vill jag säga med det här då. Jo: Jag trodde inte direkt på att det skulle hända men jag tänkte att jag skulle testa ändå. Tycker inte man kan kalla sig skeptiker och slå saker ifrån sig utan att faktiskt testa själv. Jag tar inte folk som säger att "det inte finns sånt" på allvar när dom inte ens har testat något så enkelt som att lägga en gaffel på tvn eller trixa lite med en pendel eller ett glas. Då kan man bara säga att man inte bryr sig (fast konstigt nog söker de sig till såna här trådar och säger att det är skitsnack).. Inom vetenskapen måste man testa en tes/idé för att se om man har rätt eller fel, har vetenskapsnissarna glömt det? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-05 00:04 | |
![]() | Och nu kommer ni säga "det finns inga bevis, det är redan testat, blabla". Men idén är väl att man ska "see for yourself" menar jag. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-10-05 00:56 | |
![]() | stabilt medgafflar och tv | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-10-05 23:07 | |
![]() | Idén att skapa sin egen bild är bisarr, testa på en bihåleinflamation. Håll ogräddat pinnbröd mot näsvingen tio minuter varje dag, släpper infektionen har man ett allmängiltig botemedel, en trovärdig alternativmedicin. Med tanke på att Alfapet kräver ett hyfsat ordförråd och ett någorlunda intakt logiskt tänkande är det milt sagt förvånande att så många uppehåller sig här på Betapet som dom samtidigt försöker kvala in till SM i idioti. | |
| confuoco | 2010-10-05 23:31 | |
![]() | FISTO, Tro och logiskt tänkande har inget vidare sammanhang. Logiskt tänkande har bara med höger hjärnhalva att göra medan tro har mycket med vänster att göra. Inget utesluter det andra. Det verkar ofta som att ni VOF'are tar för givet att man måste vara dum i huvudet för att tro på nåt annat än er världsbild, där ni verkar ha löst existensens alla mysterium och helt krasst lagt upp dem på en linje. Jag hävdar dock att oavsett hur mycket vetenskap man kommer dragande med så är det inte särskillt civiliserat att inte kunna acceptera andras åsikter eller TRO, utan måste förnedra dem bara för att de skiljer sig från ens egna. No offense. Vi upplever alla våra "verkligheter" olika. Det som är logisk för dig kanske är ologiskt för mig :) | |
| confuoco | 2010-10-05 23:36 | |
![]() | Oj, förlåt mig, Logiskt tänkande har förstås med VÄNSTER hjärnhalva att göra. Och tro är förmodligen mest förankrat i HÖGER. ^^ | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-10-05 23:46 | |
![]() | F I S T O . . . vem är du? | |
| Måns_E | 2010-10-06 00:01 | |
![]() | Inte behöver man kvala in till Scrabble-SM det är ju öppet för alla. För övrigt är jag skeptisk gällande andar i glas och slagrutor. | |