Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Birgerkung - Spelvärd | 2010-10-07 09:44 | |
![]() | Stor bäddmadrass och lika påslakan Bra tråd det här. Jag ser fram emot en sammanfattning med tårtdiagram. | |
| nystan1 | 2010-10-07 10:25 | |
![]() | Stor bäddmadrass, skulle bli galen på skarven! Likadana lakan i hela sängen, ordning och reda. =) | |
| Satyra | 2010-10-07 10:37 | |
![]() | Oj, vad folk verkar petiga med påslakanmatchning. Jag är också pet-estet men på dagarna har jag ju överkast på sängen (som matchar övriga rummets färger), därför känns det som det kvittar hur sängkläderna under ser ut. Tittar inte på dem ändå - antingen tittar jag på mannen som ligger bredvid mig, eller så stirrar jag på korsordet jag löser innan jag somnar, eller så sover jag, så de sekunder det tar från det att jag lyfter undan överkastet tills jag ligger i sängen känns ju extremt oviktiga ur estetsynpunkt. ;-) Det kanske är omodernt med överkast förresten? ... Bara jag som använder det? | |
| nystan1 | 2010-10-07 10:40 | |
![]() | Ett tjockt, fluffigt överkast är ska det vara, och så en stor kudde ovanpå det hela! | |
| Maja G | 2010-10-07 10:43 | |
![]() | Satyra: Klart det ska vara överkast på. Ser stökigt ut annars:) | |
| Svedboy | 2010-10-07 10:44 | |
![]() | Intressant fråga... Var just inne i sovrummet o kollade. Två 80-sängar som är hoptejpade vid benen, en bred madrass, ett lakan ett påslakan och tre kuddar.. Ena halvan känns mer nedlegad än den andra.. Javisst ja.. ett jättestort överkast över det hela också .. ganska så svårbäddat.. | |
| Gautama | 2010-10-07 10:44 | |
![]() | En hel madrass. Samma påslakan är ett måste och alltid i vitt. Använder aldrig överkast så påslakan är viktiga att de är fina och av högsta kvalité. Är sjukt kräsen när det gäller det:-) | |
| Satyra | 2010-10-07 10:46 | |
![]() | Puh, skönt att höra att jag inte är ensam om att fortfarande ha överkast, nystan1. ;-) Frågan är ju då varför det är så viktigt att ha likadana påslakan, när man ändå bara ser dem några sekunder/minuter åt gången? Eller vänta ... tror jag vet svaret - "vetskapen om ATT det är så"?!? Ungefär som med matchande underkläder (vilket jag inte heller bryr mig om, OM jag inte planerat att just visa upp mig i underkläderna förstås, hehe.) ;-) | |
| Satyra | 2010-10-07 10:47 | |
![]() | Gautama - Ja använder man inte överkast så förstår jag den estetiska synvinkeln bättre. | |
| Tess 08 | 2010-10-07 10:51 | |
![]() | Vad var det ni kallade det??? Över.... över... ja, nåt sånt? Vad gör man med det?? :P | |
| nystan1 | 2010-10-07 10:53 | |
![]() | Tess - det är det som håller katthåren borta från sängkläderna. =) | |
| nettan23 | 2010-10-07 10:55 | |
![]() | Har en stor bäddmadrass Bäddar helst med liknande påslakan och örngott, men inget måste Alla lakanen är såna med stretch som inte åker loss Både jag och sambon rör oss mkt i sömnen (plus en liten hund) | |
| Tess 08 | 2010-10-07 11:00 | |
![]() | Jahaaaaa, nystan! Oki, då vet jag :) | |
| nettan23 | 2010-10-07 11:04 | |
![]() | Gett upp det där med överkast då katten ska ha sin lilla kvällstramp och hunden prompt ska sova mellan mina knäveck, VARJE kväll Katt och hundhår är numera min vardag | |
| nystan1 | 2010-10-07 11:07 | |
![]() | Sicka ouppfostrade djur du har nettan ;P Min katt är så inkörd på överkastet att hon ligger och sover på det även när vi bäddat upp. Överkastet ligger ihopvikt på en kudde längst upp ovanpå en fåtölj, och ovanpå det hela ligger hon och tronar.. | |
| pluppo | 2010-10-07 11:10 | |
![]() | Har två sängar med en hel bäddmadrass. "Gropen" som man pratar om, uppstår vanligtvis i sängar som är en enda stor 160 eller 180 säng, man slipper den oftast om man köper två sängar med en hel bäddmadrass. Jag bäddar alltid med likadana påslakan OCH överkast :-) Betalar gärna för lite bättre kvalitet i lakanen o påslakanen, huvudsaken de är sköna. | |
| mrsH | 2010-10-07 11:10 | |
![]() | Två separata madrasser, givetvis bäddade med likadana sängkläder. Och då helst bomullssatäng, som är sagolikt mjukt... Vi vill ha olika typer av madrasser, annars hade det varit mest praktiskt med en stor. | |
| Maja G | 2010-10-07 11:10 | |
![]() | Det beror väl på lite hur man bor också...När vi bodde i radhus där vi hade sovrummen uppepå så var det inte så viktigt med överkastet, men nu när vi bor i en trea i enplan så vill jag ha det snyggt omkring mig, vill inte stänga dörren till sovrummet för jag vill ha det ljust och öppet. Sedan att påslakanen ska va lika är att jag alltid köper i 2 uppsättningar och bäddar då med samma. Jag dör inte om det är två olka heller, så viktigt är det inte för mig.. Har heller inga kuddar o plädar på överkastet. De finns i den blå soffan där jag brukar krypa upp o mysa framför TVn. Då sveper jag pläden/arna runt mig som en kåldolme och dricker te | |
| Jaaven | 2010-10-07 11:21 | |
![]() | 160 madrass, 180 täcke, 4 kuddar | |
| Virvelie | 2010-10-07 11:29 | |
![]() | Hel bäddmadrass utan grop. Självklart likadana sängkläder, trots överkastet som är tänkt att förhindra det mesta av hundhåren att hamna i sängen. | |