Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 894

Forumkategorier

Användare Inlägg  
slånbär2010-10-08 22:19
Antal inlägg: 5539

Ja alternativet är ju snäppet sämre iallafall eller hur? Hellre gammal än död.....

ttiittii - Ej medlem längre2010-10-08 22:55
Antal inlägg: 37631

när jag fylde 30 trodde jag att jag skulle bli tant över en natt och ha pliserad kjol och permanentat hår,det var inge kul.
att fylla 40 bekom mej inte ett dugg,unndrar hur det blir att fylla 50

Bitte - Administratör2010-10-08 22:57
Antal inlägg: 24218

Kan jag snart svara på , men troligen inget annorlunda än att fylla 49 eller så

Bitte

strömavbrott2010-10-08 23:04
Antal inlägg: 316

När jag blev trettio insåg jag att jag började bli gammal. Som om jag hade trott att jag skulle vara evigt ung! Men livet är ju så: man blir äldre. Det är bara att hänga med. Alternativet - att inte bli äldre - innebär ju att man dör. Hellre leva och bli gammal än att dö ung (som Janis Joplin, Jim Morrison, Jimi Hendrix). Livet är en spännande resa och varje ålder har sin tjusning. När man är 9 år vill man leka med Lego för evigt, men det vill man inte längre när man är 18. När man är 20 vill man festa dygnet runt, men det vill man inte längre när man är sextio. När man är sextio vill man spela betapet, men när man är 80 då har man säkert andra intressen.

Loppan652010-10-08 23:30
Antal inlägg: 644

Jag tänker inte på hur gammal jag är längre, är fortfarande bara/alltid 25 på något vis. Naturligtvis så vet jag ...men känslan i mig är yngre :)
Tror jag blev "klar/vuxen" vid 25 och har därför stannat där mentalt. Känns iallafall bra :)

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-09 01:52
Antal inlägg: 560

egentligen är ju åldern bara en siffra på ett papper....man är så ung som man gör sig - men dock :( rynkig och kroppsdelar som hänger och slänger, inget jag ser fram emot iaf :/

ordvägraren - Ej medlem längre2010-10-09 02:40
Antal inlägg: 88

ålder är inte bara en siffra, det är en indikator på hur nära döden du är...

magga2010-10-09 02:43
Antal inlägg: 2533

Grattis (?) i förskott..:) Jag fyllde nyligen 24, ändå börjar jag känna oro inför att bli "gammal". Bilder flashar förbi hela tiden, jag ser mig själv framför mig som gammal och skröplig. Får ångest ibland när jag tänker på att jag inte alltid kommer att se ut som jag gör idag. Att det blir ett helt annat ansikte jag ser i spegeln om 50 år liksom... Men det är inget att göra åt, alla blir gamla och man får lära sig att njuta av livet oavsett ålder. Tror inte man tänker så mycket på det när man väl är där. Man har så många dagar på sig att vänja sig. När jag var fem så tyckte jag att en 25-åring var jättegammal. Känns ju inte direkt så nu:)

Savi2010-10-09 05:33
Antal inlägg: 1176

Jag är 28,men känner mig som 14 =)
Men visst åldersnojjan finns där när man inser att livet är fulländat.
28 år-förlovad-gift-2 barn-gravid med 3:e-bil-hus-fast jobb.....Ja vad ska man se fram emot nu?
Att få barnbarn?

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-09 08:48
Antal inlägg: 560

Haha, jaaaa det är ju typ barnbarn kvar nu bara :D

Skämt å sido....men som magga skrev, och som jag tidigare skrivit....jag vill inte bli rynkig och att allt hänger & slänger...inte kunna gå utan rullator, darra jättemycket, knappt se eller höra:( Jag VET att det inte blir så för alla men jag tror alltid det värsta.....

Hoodman - Ej medlem längre2010-10-09 09:03
Antal inlägg: 2826

Alla har vi samma förutsättningar, alla vet vi förutsättningarna för ett liv. Det är bara att acceptera det.

BenDavis2010-10-09 09:19
Antal inlägg: 470

Ålder = Erfarenhet.
För mycket erfarenhet = Galenskap
Galenskap = Självmord
Självmord = Död innan kroppen lägger ner

Min uträknade plan.

Miss Lollo2010-10-09 09:30
Antal inlägg: 1171

Vadå "kroppsdelar som hänger och slänger"? Du kan väl röra på dig fortfarande och motionera om du vill det? De flesta kan det fast de blir äldre.
Trivs du inte med rynkorna går det ju att fixa till om du känner för det, men det är inget jag kommer att göra. Varje ålder har sin charm.

Jag tycker ju inte att det är något att oroa sig för, däremot sjukdomar som man kan drabbas av om man nu ska oroas av något!

"Barnbarn är livet efterrätt" sa alltid min pappa och jag håller med honom. Jag ska bli mormor igen inom ett par månader och det är underbart!

floderus2010-10-09 11:06
Antal inlägg: 45

Får man leva blir man gammal. Det är ofrånkomligt. Det känns som om jag är lyckligt lottad. Mina fyra barn kommer att fylla 60 år under nästa årtionde. Av mina 10 barnbarn är 8 nu vuxna och det är spännande att följa deras val av verksamhet och livskamrat. Så länge man rör sig obehindrat, har förståndet i behåll och inte ont nånstans tycker jag inte man har något att klaga över. Min man blev alzheimersjuk under sina sista år, men han fick god vård av människor som var både empatiska och professionella. Jag brukade hälsa på honom några gånger i veckan och berätta för honom om sådant vi varit med om tillsamman. "Du hittar på" sa han. "Icke" "Hur kan du komma ihåg allt?" "För att jag har mina hjärnceller kvar" "Jaha" "Det är så konstigt allting" sa han ofta, och det tror jag kom av den sjukdomsinsikt han trots allt hade. När han inte längre hade något att se fram emot fick han gå bort i sömnen. Då var han 84 år och hade levt ett gott och verksamt liv. Jag fruktar inte det som kan komma. Jag tror inte på någon gud eller något evigt liv som den individ jag är idag. Det jag har att förlita mig på är mig själv och mina medmänniskor. Mina rynkor är det ingen som fäster något avseende vid

Tess 082010-10-09 11:10
Antal inlägg: 18003

Ingen mening att ha noja för att man kanske blir dement när man blir äldre. Äldre blir man ju oavsett :) Dement behöver man inte bli.

Om jag närmade mig 30 och inte hade man och barn hade det kanske varit annat, men jag hade ju det så jag "har" liksom det jag vill :)

kulspel22010-10-09 11:26
Antal inlägg: 132

Minns gårdagen
Dröm om morgondagen
MEN LEV IDAG!

felix-w - Ej medlem längre2010-10-09 18:25
Antal inlägg: 348

Ålder är bara en tom variabel. Säger bara vilket år man föddes.
På tal om rädslan för demens som du skrev. Demens= träffa nya människor varje dag.

Savi2010-10-09 18:35

Oj barnbarn är livets efterätt,jag tänker såhär då.
Min äldsta son är 10 år & om 10 år till är han 20,då kan han ha fått sitt första barn & mitt första barnbarn.
Då får jag livets efterätt när jag är 38 år.....är livet slut sen?
Nu blir jag riktigt nojjig =)

slånbär2010-10-09 22:27
Antal inlägg: 5539

Varför vill du att din son ska bli pappa vid 20? För att ge ditt liv ytterligare mening ? När barnen växer upp förändras deras behov och det är inte vår sak att fylla deras liv och absolut inte deras att fylla våra liv med mening. Jag hoppas självklart att mina söner ska träffa nån och få barn nån gång men helt inte förrän dom har levt lite först på egen hand.
Om ni har åldersnoja så får ni väl skaffa intressen och nåt att fylla livet med men inte är det era barns sak att ge ert liv mening.

Savi2010-10-10 05:47

Slånbär: Vem har skrivit nåt om att nån vill att mitt barn ska få egna barn när han är 20???
Läser du varann rad eller har du andra svårigheter?
Jag skrev att han KUNDE ha fått sitt första barn då.INTE att jag VILLE eller att han SKULLE ha sitt första barn.

Och barnen ger väl livet en väldigt stor mening & det mesta är väl uppbyggt på deras trygghet & att dom ska ha det bra tills dom är så pass stora att de klarar sig själva!
Sen får man ta sina egna intressen i andra hand.
Men du kanske tar dina intressen först & sen kommer barnen i andra hand?
Det är ju upp till dig,men för mig betyder mina barn allt & jag står hellre på en fotbollsmatch i ösregn & hejjar på min äldsta son som han tycker är kul än att jag hänger på gymmet som jag tycker är kul.Gymmet får jag ta när barnen inte behöver min uppmärksamhet.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?