Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 907 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gullefjun90 - Ej medlem längre | 2010-10-13 12:50 | |
![]() | Jag kommer inte särskilt långt på sidan men det kanske kommer mer saker med tiden :-) ? | |
| peter | 2010-10-13 12:52 | |
![]() | sen suddade jag till kanterna lite för mycket när jag klippte ut honom....men jag såg axeln också nu...och försökte "måla" lite mer skjorta på honom.....jag hoppas att det blev lite bättre :) | |
| magga | 2010-10-13 12:54 | |
![]() | Hela bilden är otydlig det är inte bara konturen | |
| peter | 2010-10-13 12:54 | |
![]() | Gullefjun: jo troligtvis kommer sidan att innehålla mer så småningom......små korta infotexter.....lite historik....lite länkar typ den i DN..... :-) | |
| peter | 2010-10-13 12:55 | |
![]() | jo...bilden skall bytas ut till en tydligare sen.... | |
| gullefjun90 - Ej medlem längre | 2010-10-13 13:00 | |
![]() | Okej hehe men jag skulle inte kunna skapa en hemsida så du har gjort en bra jobb ycker jag :-) Jag gjorde ju en blogg men hur svårt var det? Allt var ju redan fixat :-) Jag fixade annan bakgrund och lite nya verktyg och så :-) | |
| Guldplate | 2010-10-13 13:00 | |
![]() | En sak till... Och nu går jag verkligen in och ser på små detaljer. Du har skugga åt tre olika håll på visitkortet. Åt höger och neråt är givna men du har också en liten skuggad linje ovanför. En väldigt liten sådan men den gör att för att bilden ska vara helt verklighetstrogen så behöver visitkort vara böjt på något sätt. =) Sen såg jag, tack vare att min skärm har en ganska bra lutning, att all din text har gråa fält runt sig. Bakgrunden är alltså inte hel vit rakt igenom. Kanske inte något man tänker på normalt fast ibland kan det nog medföra diffusa känslor över att något inte stämmer. Något som man inte riktigt kan sätta fingret på. Min kompis gjord ett häfte för ett tag sen och hon hade samma problem. Alla bilder såg skitbra ut på skärmen. När häftet väl kom så var bilderna fyllda med ljusgråa områden. Det var först när vi vinkla skärmen som vi även upptäckte dom på datorn. | |
| Satyra | 2010-10-13 13:03 | |
![]() | Alltså ... det räcker ju med en index och en iframe, istället för nio småramar! ;-) Själva bilden - visitkortet, som du kallar det - gör du då bara i ett stycke och lägger i iframen. Och sen gör du alla delsidor som ska visas där transparanta, helt enkelt, så byts aldrig själva layoutbilden ut, utan ligger där konstant (= ingen ny uppladdningstid). ;-) | |
| Satyra | 2010-10-13 13:05 | |
![]() | Man måste ju då dock kunna skriva CSS-mallar och helst också kunna lite html-kodning, men det förutsatte jag att du kunde?!? | |
| schmuppisch | 2010-10-13 15:03 | |
![]() | Använder Firefox och jag kan se den. | |
| peter | 2010-10-13 15:15 | |
![]() | Satyra: Tack....detta lät intressant....kanske jag kan lära mig att vara enklare i hemsidebyggandet......... jag har jättebrister i kunskaper kring CSS-mallar...kan mest typ "turist-html" och kopierar mycket jag hittar utan att fatta vad jag gör....gick en kurs..jag tror att det var sommaren 1996...sen dess har jag suttit och mest kollat på nätet.... Jobbar du med detta? | |
| Satyra | 2010-10-13 15:24 | |
![]() | Ja peter, delvis gör jag det, jobbar med hemsidesbyggande. :-) Dock mindre idag än jag gjorde för några år sedan, då jag byggde hemsidor snudd på dagligen. Och jag har också gått en del utbildningar/kurser, men främst är jag självlärd (började bygga hemsidor våren-97). | |
| peter | 2010-10-14 08:23 | |
![]() | (Satyra - eller nån annan som vet......om du har tid) Jag prövade att bara koda med target= (i detta fall "9" som mittenramen heter) istället för (_top) så att de två dokumenten i mittenramen byts ut och det andra runtom ligger fast..på så sätt kunde man ha konstant musik..med embed-koden i någon av de transparenta kringliggande ramarna.... utan att det laddas om...men det som hände då var att mittendokumentet "sjönk" snett ner åt vänster efter ett antal klickande fram o tillbaka..... Varför hände detta? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-10-14 10:12 | |
![]() | intensivård stavas inte med 2 v | |
| Satyra | 2010-10-14 12:26 | |
![]() | peter - Det blir inte så som du beskriver det från mitt håll. Ingenting sjunker någonstans. Kanske beror på webläsare - jag använder IE. Tittade lite på din källkod och kan tänka mig att du måste ange exakta höjt/breddsiffror på marginalerna, om du vill försäkra dig om att allt sitter fixerat?!? Skickade ett PM till dig nyss, förövrigt! ;-) ttiittii - Jo, intensivvård stavas med två v. :-) | |
| gnill | 2010-10-14 12:40 | |
![]() | använder Mac/Firefox och på sidan om läkaren står den vita texten på hans huvud, och försvinner sedan bakom det vita fältet.Ser oproffsigt ut. Bilden på honom är hemsk (dvs inte förtroendeingivande), antingen en bra bild på honom eller ingen alls. I övrigt tycker jag sidan är snygg (fast typsnittet är lite taggigt i min läsare också. Jag skulle nog välja en sans serif. | |