Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 824 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2010-10-16 00:21 | |
![]() | Det har jag också gjort på dörrarna inomhus. | |
| skrabban | 2010-10-16 00:26 | |
![]() | Jag brukar kolla om dörren är låst innan jag lägger mig. Sover man med olåst dörr kan ju vem som helst gå in. Jag bor på ett område som heter Rosengård i Malmö och där bör man se till så att dörren till lägenheten är låst. Jag har ett titthål i dörren så jag kan se vem som står utanför. | |
| Laserswärd | 2010-10-16 01:15 | |
![]() | Jag råkade låsa dörren en gång utan att stänga den ordentligt. Vilket resulterade i att när jag vaknade, så stod dörren vidöppen rakt ut till trapphuset. Numera bor jag ute i skogen, med en stor och stark sambo och hund, och lite den filosofin att om någon vill komma in, så kommer de in oavsett om jag har låst dörren eller inte. Den enda skillnaden är en trasig dörr. Så jag det blir oftast olåst dörr här. | |
| talvala | 2010-10-16 02:21 | |
![]() | Kollar. Särskilt sedan min narkotikapåverkade granne klev rakt in en eftermiddag då det var olåst, och sedan min dementa granne tog fel på våning och försökte komma in. Den narkotikapåverkade grannen vrålade jag åt, så han klev ut igen, den dementa damen hjälpte jag givetvis till rätt våning och lägenhet. Men jag vill helst inte ha fler oannonserade besök, så jo - jag kollar. | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2010-10-16 09:27 | |
![]() | Låsewr självklart, dubbelkollar innan vi går till sängs, ibland har sonen glömt låsa efter sig då han varit ute på kvällen. Är oxå lite extra vaksam efter vi hade ett besök av en kille som stod och rotade i våra jackor rätt som det var i hallen. Vi hade alltid olåst förut så man slapp öppna, låsa hela tiden då sonen sprtang ut och in då han var yngre. Var riktigt obehagligt, så jag förstår inte hur man kan ha sån slapp inställning som vissa i denna tråd har. men, har man aldrig varit med om nåt själv så... | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2010-10-16 09:31 | |
![]() | ni som inte låser dörren innan ni åker hemifrån, skulle eran försäkring betala ut något om ni hade fått inbrott? | |
| Der Vaart - Ej medlem längre | 2010-10-16 09:31 | |
![]() | Alltid dörren olåst, små guldkorn från hallen till den vagt sovande Adam med köttsaftiga knogar i sovrummet. | |
| Minta | 2010-10-16 09:35 | |
![]() | Sover med olåst dörr. Utomn är jag kommer ihåg att låsa. Helt ologiskt eftersom jag jag aldrig skulle våga sova ensam i ett hus på landet, men istad låser jag inte ens. | |
| Miss_jk | 2010-10-16 09:36 | |
![]() | Fattar inte riktigt grejen med "vill de komma in så gör de det". Det är väl inte säkert att de är beredda att gå så långt? Hur många biltjuvar är det inte som går och känner på varenda bildörr på ICA Maxi-parkeringen t.ex. Är det en öppen så drar h*n med bilen. Är den låst så går han vidare till nästa. Sedan behöver det ju inte vara ett inbrott heller. Kan ju vara någon förvirrad pundare som bara knatar in. Han bryter nog inte heller upp dörren om den är låst utan går vidare. Som någon annan nämnde så gäller ju inte hemförsäkringen heller om man inte har dörren låst, så jag tycker definitivt att det är värt att kolla en extra gång. | |
| Mamik | 2010-10-16 09:52 | |
![]() | Här låses aldrig dörren annat än att vi ska vara borta ett tag. Fram till igår, ska jag nog säga. Jag gick ut för att söka efter sonen och höll på att köra på min stora hund, som hade öppnat dörren och kommit efter mig. Hon sprang framför bilen när jag skulle köra ut, jag hade ingen hastighet så det skulle inte ha blivit mer än en knuff. : ) Resultatet var att jag fick sällskap i bilen av båda hundarna, för den lilla kom strax efter. Bilen slutade jag låsa när jag fick inbrott i bilen, på den egna tomten, och förlorade två väskor med blöjor och annat till lillgrabben och fick en självrisk på 3000 att betala. | |
| Skugga | 2010-10-16 09:54 | |
![]() | Jag har alltid dörren låst, kollar ändå en sista gång innan jag går och lägger mig, har ingen katt som lärt sig öppna dörrar, däremot en treårig tös som lärt sig låsa och låsa upp dörrar och tycker det är jättekul... :) | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-10-16 10:03 | |
![]() | Jag låser alltid dörren! Checkar väl dörren åtminstone tre gånger på kvällen. En gång när jag bodde i Västerås fick jag påhälsning av en alkoholiserad man. Jag hade somnat i sovrummet och lämnat ytterdörren olåst. Sen traskade denna man in och la sig i vardagsrumssoffan och sen när jag konfronterade honom hävdade att det var han som bodde där. Dessutom vägrade han att gå. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-16 10:06 | |
![]() | Hoodman....Gud vad jobbigt..... Jag har själv gått fel en gång på en efterfest och råkat gå in i ett sovande pars lägenhet. Ger mig fortfarande ångest faktiskt fastän det var typ 20 år sedan.... Jag kollar ibland om dörren är låst. Men mannen brukar ta hunden på sista kvällspromenaden så han låser efter den. | |
| golden | 2010-10-16 10:46 | |
![]() | jag låser titt som tätt men kollar inte efter så noga | |
| Dino78 | 2010-10-16 10:51 | |
![]() | Min dörr är alltid låst så jag kollar aldrig det eftersom jag vet att den redan är det :-) | |
| Cassie89 - Ej medlem längre | 2010-10-16 11:17 | |
![]() | Kollar alltid en extra gång, trots att jag vet jag låste dörren innan. Men det ligger nog lite psykiskt, att man gärna vill dubbelkolla för att vara helt säker innan man går till sängs.. | |
| Der Vaart - Ej medlem längre | 2010-10-16 11:19 | |
![]() | ^^ haha, men är du säker på att spisen är avstängd hunny | |
| Jobbar | 2010-10-16 12:06 | |
![]() | Vi har öppet på dagarna, och avslutar med att låsa för natten | |
| Jobbar | 2010-10-16 12:08 | |
![]() | ... och så har vi blodtörstiga attacksköldpaddor om någon skulle bryta sig in. ;-) | |
| magga | 2010-10-16 12:15 | |
![]() | En gång var det en liten afrikan som gick in i syrrans sovrum och la sig i hennes säng. | |