Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 20 025 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-23 22:03 | |
![]() | Nu blir jag nästan sur. När några tjejer vågar öppna munnen och snacka om lite andlighet och en gnutta synskhet mm, då blir det ramaskri. Men när en kille tar några stora kliv till i den riktningen och börjar dividera om UFOn, dåå är plötsligt nästan alla med på noterna. Ni är faa-an så jävvla roliga. Så VAR ÄR le-lou nu då? - megaskeptikern ;) Måns_E håller åtminstone hårt på den styva linjen. ;D Och för övrigt håller jag med den som skrev följande: "Det enda jag kan säga med säkerhet är att det vore ett jäkla slöseri med utrymme om vår planet var den enda med intelligent(typ) liv." | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-10-23 22:03 | |
![]() | Du kan ju börja med att stava mitt namn rätt eftersom du alltid ska ange mig . . . | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-10-23 22:05 | |
![]() | Ts lillasyrra: Du ser ju . . . även här bli alla förlöjligat som är intresserad att diskutera det här. Allt som inte ingår i Aftonbladets skriverier om en så kallad offentlig sanning är läskig och TABU!!!! :P | |
| niala22 | 2010-10-23 22:07 | |
![]() | like | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-23 22:09 | |
![]() | Ja, fast här tyckte jag att flera (utom de vanliga skeptikerna) var helt med TS. :) Och jag har lärt min läxa (tror jag:), jag ska nog inte ens försöka börja diskutera här - hoppas jag. :) | |
| Måns_E | 2010-10-23 22:12 | |
![]() | Förmodligen så har väl le-Lou något vettigare/roligare/mer givande för sig än att svara på fåniga konspirationsteorier en lördagkväll. Själv så tycker jag att argumenten är lika ihåliga som vanligt, och att det snarare verkar handla om att det är mer spännande att tro på Ufon som har blivit mörklagda än att fråga sig hur en sådan teori kan hålla ihop ö h t, alltså ungefär samma sak som med tomtar, troll och andar. | |
| JennyBörlin | 2010-10-23 22:18 | |
![]() | Ni som menar att.... avstånden är för stora: Har ni läst fysik på senare tid? de smarta utomjordingarna inte skulle gömma sig: vad vet vi om deras motiv, eller ens om de alltid kan ses i det smala frekvensband vår syn är begränsat till? Kosmos innefattar inte bara våra tre rumsdimensioner. Kvantfysiken visar på att det inte är omöjligt att färdas fortare än ljuset. Vad gäller motiven kan man ju bara spekulera om. Man måste se till de fakta som finns. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-23 22:25 | |
![]() | Måns Men alltså...om man skulle våga lämna sina vattentäta argument lite åt sidan - ibland åtminstone,och bara låta tankarna flyga istället och låta de osäkra argumenten kittla fantasin... Hur vore det? Jag tycker iaf att det är rätt kul att leka med olika tankar emellanåt...och detta helt utan några säkra livlinor... :) Och nuu ska jag tillbaka till verkliga livet. :) byebye | |
| Måns_E | 2010-10-23 22:30 | |
![]() | Ja visst kan man väl dagdrömma och fantisera om rymdmonster och vättar om man vill, inget fel med det, man kan ju t o m bli rik om man kan få ner det i en skönlitterär bok. Men man bör nog inte tro allt för mycket på sina fantasifoster. | |
| mishizaki | 2010-10-23 22:31 | |
![]() | då kan man ju skapa rymdepos som Aniara och leva i fantasier och landa igen. Det kan vi behöva. Men att TRO att allt är sant är ett bevis på fantasiBRIST. Landa! | |
| Anna-Stina | 2010-10-23 22:32 | |
![]() | Sannolikt att någonstans i universum finns liv - ja Sannolikt att ett ufo har kraschat i en åker i USA - nej www.ted.com/talks/ji...ea rch.html | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-10-23 22:41 | |
![]() | Vissa ämnen ska man nog inte fördjupa sig i. kolla bara på Kleerup! helt utsliten. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-23 23:04 | |
![]() | För alla som tycker att skeptikerna är sexistiska så kan jag gå in och lova att jag är lika skeptisk till allt övernaturligt tills jag har fått det bevisat för mig. Så jag har svårt med UFO historier. MEN, jag sneglar lite på att universum är oändligt och om det är oändligt så är det omöjligt att vi är här själva. Och OM det inte är oändligt, så är nästan det läskigare än allt övernaturligt snack. | |
| lightningpaw | 2010-10-23 23:09 | |
![]() | Jag vill bara säga att jag absolut tillhör skeptikerna här och att alla hakar på för att en man snubbe startade tråden går jag inte med på, jag har definitivt inte hakat på, men att tro att det antagligen finns LIV på någon annan planet i vårt universum (eller nåt annat om det finns flera) tycker jag inte är särskilt crazy. Det jag är skeptisk mot är att de är här. | |
| lightningpaw | 2010-10-23 23:09 | |
![]() | "man snubbe"...? | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-23 23:29 | |
![]() | Måns_E 2010-10-23 22:30 "Ja visst kan man väl dagdrömma och fantisera om rymdmonster och vättar om man vill, inget fel med det, man kan ju t o m bli rik om man kan få ner det i en skönlitterär bok. Men man bör nog inte tro allt för mycket på sina fantasifoster." Anden är svag - min iaf, jag kunde ju inte hålla mig härifrån. :D Måns, eller så kan man bli vetenskapsman genom sina "fantasifoster" och vinna Nobel-priset. ;) Hur tror du att de framstående vetenskapsmännen gör sina nya upptäckter? Genom att stirra sig blinda på gamla faktauppgifter och aldrig låta fantasin och tanken flyga? Fniss på dig. :) | |
| le-lou | 2010-10-23 23:39 | |
![]() | "Så VAR ÄR le-lou nu då? - megaskeptikern ;) Måns_E håller åtminstone hårt på den styva linjen. ;D" Pip. Tror inte på Ufo. Men på annat liv i universum. Men det skulle vara osannolikt att tro att vi är ensamma i hela universum. Ts lillasyrra - förväxla nu för all del inte det med att det skulle vara döda människor. Eller andar. | |
| le-lou | 2010-10-23 23:40 | |
![]() | "Förmodligen så har väl le-Lou något vettigare/roligare/mer givande för sig än att svara på fåniga konspirationsteorier en lördagkväl" Tyvärr inte :(. Har spenderat min sura kväll med att plugga. | |
| felix-w - Ej medlem längre | 2010-10-23 23:43 | |
![]() | "Med risk att bli förlöjligad av okunniga och icke pålästa skriver jag detta detta inlägg. Har personligen bara att förlora på att skriva det här men det rör mig inte i ryggen faktiskt, sanningen är mycket viktigare än min heder!" Så alla är okunniga och dumma i huvudet om de inte håller med dig. Retoriker är du i alla fall. | |
| le-lou | 2010-10-23 23:45 | |
![]() | Jenny Björlin: "Kvantfysiken visar på att det inte är omöjligt att färdas fortare än ljuset." Hur menar du nu och vad har kvantfysiken med att göra när det gäller att förflytta materia? Det är nog snarare du som har noll koll på fysik skulle jag påstå :) | |