Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade36
Mobilspel
Pågående19 981

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ckk32010-10-27 09:37
Antal inlägg: 15

Min dotter har haft vattenkoppor 3 ggr som konstaterats av läkare alla 3 gångerna, så alla blir inte immuna. Värre och värre för varje gång.

Tvålis - Ej medlem längre2010-10-27 11:20
Antal inlägg: 4429

Jag har haft vattenkoppor som vuxen, för övrigt den enda barnsjukdom jag har haft. Svårt att känna sig sjukare faktiskt. Så sent som i september i år stängdes en skola i sydafrika för att 93 elever blivit sjuka i vattenkoppor. Din vän har fel.
www.indiatalkies.com...fr ica.html

dinodog2010-10-27 12:57
Antal inlägg: 4973

Låter ju märkligt att man skulle kunna vara immun mot vattenkoppor.

Fast jag har aldrig haft vattenkoppor, medans båda mina barn har haft det. Min en grabb hade väldigt mycket vattenkoppor var nästan helt täckt av dom. Så jag var ju verkligen utsatt för smittan. Min minsta son fick koppor först och efter 10 dagar fick den andra det.
Men jag fick inte vattenkoppor trots att jag verkligen var exponerad för smittan.

Det var likadant med min mamma när hon var liten och hennes syskon fick alla barnsjukdomarna klarade hon sig.

wildman2010-10-27 13:00
Antal inlägg: 3860

Dino, det kan ju vara så att du haft det utan att veta om det. Min stora kille hade två koppor och var inte särskilt sjuk. Hade inte hans kompisar haft vattkoppor hade jag nog inte ens fattat att det var det.

sisselej2010-10-27 13:03
Antal inlägg: 49

Jag tror snarast att det är så att innan man kunde diagnostisera vattkoppor med ett enkelt blodprov, så antog man att afrikaner inte kunde få vattkoppor, eftersom det inte syns på samma sätt på mörk hud att man verkligen har just vattkoppor.

caughtbock2010-10-27 15:38
Antal inlägg: 7699

Jag har aldrig fått det trots att båda mina syskon hade det och dessutom härstammar jag från Afrika, så det stämmer säkert.

Nerösktji - Ej medlem längre2010-10-27 16:51
Antal inlägg: 387

Varför behandlas jag som idiot när jag uppenbarligen var på rätt sida?
Det var ju kompisen som hade fel.

945LTT - Ej medlem längre2010-10-27 16:58
Antal inlägg: 234

Negrer är ju immuna mot sol också och kan inte få malign melanom!

dinodog2010-10-27 23:04
Antal inlägg: 4973

Mja de tär möjligt wildman men min bror har heller inte haft vattenkoppor. Men däremot har jag och min bror haft scharlakansfeber följt av mässlingen och det hade vi samtidigt. Minns att vi hade ont av ljuet när vi hade mässlingen då var jag 4 år.

les fleurs2010-10-27 23:59
Antal inlägg: 290

de här afrikanerna som ni pratar om vilka är de? senast jag kollade var afrika ganska så väldigt stort...
Min man råkar vara afrikan från nigeria han och åtminstone två av mina afrokanska vänner (kamerun och Kenya) har haft vattkoppor...

Ett litet tillägg är dock att på t.ex den ö jag kommer ifrån så har vi inte mycket vattkoppor, det blir lite vanligare nu. Men en farbror t mig kom till sverige och fick chickenpox, han höll typ på att dö. först trodde han att han fått löss o tvättade sina locks m tvättmedel...

sejmårr2010-10-29 23:14
Antal inlägg: 843

Ja, jag undrade också lite över uttrycket Afrikan. Person från Afrika? De är många många människor och av alla färger och folkslag. Eller Afrikan= svarthyad. Det finns det många många av som inte ens sett Afrika på vykort.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?