Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-10-27 16:42 | |
![]() | Märkligt det här med att de tar på sig "offerkostymen" när de blir utestängda för deras åsikter men att de samtidigt vill agera på precis samma sätt mot "oliktänkande" som inte anpassar sig till den svenska kulturen (med SD:s mått). | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2010-10-27 16:42 | |
![]() | Det är okej att ha åsikter bara de är de rätta.. Är det så demokrati ska se ut? Snacka om dubbelmoral. Åkesson o compani har fått så pass många röster av svenska folket att de är med i riksdagen! Bara att acceptera. Klart att även han borde bli inbjuden till nobelfesten. | |
| Tommy 1979 | 2010-10-27 16:50 | |
![]() | Blanda inte in valet i det här. Precis som rasmus påpekar är Nobelkommittén privat och i sin fulla rätt att bjuda in vilka de vill. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-10-27 16:53 | |
![]() | Rätt Tommy. Många verkar blanda ihop det här med "privat tillställning" vs inavlade mongon med rösträtt. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-10-27 16:55 | |
![]() | Ber om ursäkt för mitt dåliga ordval ang "inavlade mongon". Det vore fel av mig att benämna ca 7% väljare som sådana. Banjospelande mongon skall det givetvis vara.... | |
| lightningpaw | 2010-10-27 16:56 | |
![]() | tommy, locomondo: problemet är ju att genom att inte bjuda in dem blir de antagligen bara ännu populärare, vad tjänar man på att inte bjuda in dem? | |
| lightningpaw | 2010-10-27 16:58 | |
![]() | honom menar jag | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-10-27 17:05 | |
![]() | Jag tycker inte alls det är självklart att Åkesson borde bli inbjuden. Dels finns det ingen bestämmelse att riksdagens samtliga partiledare får vara med. Nobelkommittén finner SD:s partiprogram stötande, en åsikt som sannolikt delas av de allra flesta såväl svenska som utländska festdeltagare. Stämningen skulle då bli ansträngd, man vill ha en högtidlig kväll utan sura miner och gräl. Efter incidenten i Storkyrkan är nog inte kungaparet särskilt angelägna om att ha med Åkesson på ytterligare tillställningar heller. Att ett visst antal människor har röstat på SD ger dem ingen rätt att klampa in och ut överallt. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-10-27 17:08 | |
![]() | Låter helt sjukt om han inte blivit bjuden. Fy fan. | |
| klotjohan | 2010-10-27 17:12 | |
![]() | Instämmer med Sylvia m fl. Rena löjan enligt min åsikt. Men Ohly och hans kommunistpack blir väl bjudna. | |
| litteråsarn | 2010-10-27 17:19 | |
![]() | Det här visar åter hur sjukt Sverige är. Demokrati!? | |
| werigo - Ej medlem längre | 2010-10-27 17:21 | |
![]() | Det är väl demokrati att bjuda vem man vill | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-10-27 17:24 | |
![]() | "Demokrati att bjuda vem man vill"? Jag tycker de skall låta bli att bjuda judar och svarta. Och homosexuella. Eller? Bra idé? | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-10-27 17:25 | |
![]() | Werigo: Ja, Nobelfesten är en privat tillställning och ingen har demokratisk rätt att delta, det gör bara särskilt utvalda. Jag får aldrig komma på Nobelmiddag men inte gråter eller svär jag för det. | |
| mrperfect | 2010-10-27 17:27 | |
![]() | Utan att man stödjer hans politik borde han varit med eftersom principen är att partiledarna skall vara med, om vi skall tala om förföljelse så har exempelvis kommunistpartiet stött regimer till höger och vänster ( mest vänster ) som knappast kan stå för demokratiska värderingar utan förföljelse av folkgrupper. Se nu bara på Kina och Tibetkrisen. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-10-27 17:31 | |
![]() | zlipzten: Det handlar väl inte om att Åkesson gråter eller svär över att inte vara inbjuden, det handlar om huruvida vi vill leva i en fasciststat som (med politisk korrekthet som alibi) diskriminerar folk på grund av politisk åskådning. Jag vill det inte. | |
| lightningpaw | 2010-10-27 17:37 | |
![]() | Jag tycker inte det har demokrati att göra om han blir bjuden eller inte, men om det nu är tradition att man bjuder riksdagspartiernas partiledare så ska han naturligtvis bjudas. Många av de som röstat SD föraktar etablissemanget och politikerna, låt JÅ bli en av dem, låt oss slippa mer publicitet för SD om hur de utesluts ur olika sammanhang, det tränger ju undan rapportering om deras bisarra politik som är deras verkliga akilleshäl. | |
| JiZzMaSTeR89 | 2010-10-27 18:05 | |
![]() | Självklart helt fel att de inte bjöd Åkesson. Solklart fall av vuxenmobbning, mår illa när jag läser om det. Vad hände med demokratin egentligen... | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-10-27 18:08 | |
![]() | Som någon påpekade, SD blev ju inbjudna till Storkyrkan också. Och de tackade hur då? Hur många såna uttåg ska de få göra för att de "kände sig kränkta"? Bjud in de till Ramadan istället så skall vi se om de är så angelägna om att få vara med? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-10-27 18:10 | |
![]() | Men för i J**la helvete. Kan ni sluta snacka om demokrati? Det är en privat fest. Ni kan inte åberopa diskriminering eller vuxenmobbning om de inte blir inbjudna till den PRIVATA Nobelfesten, den PRIVATA TV-galan, den PRIVATA Bindefeld-tillställningen osv.... | |