Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 18 639 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| XY_ | 2010-11-04 20:51 | |
![]() | Ansiktsrengöring: MD Formulation för blandhy - behövs inget ansiktsvatten efter den Ansiktskräm: Sommartid - Exuviance Essential Daily Defense Fluid SPF 15, för att ge huden fukt och samtidigt lugna den för att undvika värsta blankheten; Vintertid - Exuviance Essential Daily Defense Creme Spf 15 eftersom huden blir mycket torrare då. (Solskyddsfaktorn är absolut nödvänd då man använder AHA-produkter) Ansiktspeeling: Aldrig - AHA-produkterna ovan ger en skonsam peeling varje dag - korn kommer inte i närheten av mitt ansikte. Ansiktsmask: MD Formulations Vit-A-Plus Firming Treatment Masque - saknar konkurrens bland alla jag testat. Suverän som extra rengöring och suverän när man behöver en snabb uppfräschning "bara". Schampo & balsam: Just nu Sebastian "Penetrait" - fukt, fukt och mer fukt! Annars kan jag rekommendera varenda shampo och balsam som kommer från L´Anza. Duschkräm/tvål: Palmolive naturals - den med kiwi Kroppspeeling: nope - duschborste/-vante om jag inte nöjer mig med handduken Hudlotion: Bodybutter - Apotekets Oliva är riktigt bra Deodorant: Dove - Go fresh Hårborttagning: Hyvel Övrig kanonprodukt: Caritas ögonkräm Pearl of Youth - ger suverän fukt och gör så fint runt ögonen så. Lyxig dock. Den enda hudprodukten jag köper i Sverige. Älskar E-bay!;P Caritas produkter är lite besvärligare att köpa via E-bay och inte såå himla mycket billigare än här. På Exuviances och MD formulations produkter finns det pengar att tjäna. För läpparna kan jag rekommendera Apotekets Oliva igen. Det finns ett "gloss" i den serien som har en svag, mycket svag ton av rosa, som är den enda jag kan använda utan att mina läppar bokstavligt talat spricker på vintern. | |
| mallong | 2010-11-04 21:00 | |
![]() | Ansiktsrengöring? Loreal gel för torr hy Ansiktskräm? No7 produkter Ansiktspeeling? Ibland Ansiktsmask? Nja Schampo & balsam? Bara schampoo, kort hår. Duschkräm/tvål? Dove Kroppspeeling? Japp, Hudlotion? Loreal Deodorant? Vichy Hårborttagning? Hyvel Övrig kanonprodukt? No7 serum under dagcremen. Funkar faktiskt! Har torr hy och måste ibland använda nattcremen som dagcrem på vintern. | |
| Gautama | 2010-11-04 21:03 | |
![]() | Lite intressant att läsa att en del inte använder peeling i ansiktet av olika anledningar. Jag tycker att de peelingar som finns till ansiktet är för lite korn i så jag brukar använda en typ av kroppsborste eller sådan där kroppshandske i ansiktet:-) Har jag elefanthud eller?? Mitt ansikte mår bra av det. Har till och med tvingat min sambo att göra det i hans ansikte. han har lite problem ibland med torr och "fnöski" hy. Då tar vi ett varv med borsten och sen smörjer med en bra ansiktskräm. Det blir jättebra, han har mycket bättre hy nu. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-04 21:09 | |
![]() | Jag satt också och spanade efter ramsays inlägg! :) | |
| Gunilla _ | 2010-11-04 22:19 | |
![]() | Ansiktsrengöring? Willys oliv rengöringsmousse alt. Young & Beauty Tee Tree Natural... (..nånting, lånar av sönerna (som helt sluppit finnar sen de började med den) hamstrat i Thailand) Ansiktskräm? DGEA (mmm!) Ansiktspeeling? -- Ansiktsmask? -- Schampo & balsam? Franck Provost för dagen. Duschkräm/tvål? Nån Family Fresh Kroppspeeling? -- Hudlotion? Eldorados (!) - god doft, skön konsistens, bra funktion Deodorant? Deo Active Hårborttagning? Hyvel och något som löddrar. Är inte brunett av naturen, ljus- och lightbehårad i övrigt :p Övrig kanonprodukt? Rekommenderar ovanstående Willys oliv rengöringsmousse och DGEAs ansiktskräm! | |
| Gunilla _ | 2010-11-04 22:22 | |
![]() | Ps. Har torr hy, överallt, men det avhjälps effektivt med de produkter jag använder. | |
| le-lou | 2010-11-04 22:43 | |
![]() | vad är detta snack om ramsay? fattar inget :) För övrigt tackar jag och jag håller järnkoll. Produkter som fler använder verkar ju hålla, sen är det ni med torr hud jag spanar extra mycket efter. Själv tenderar jag att få röda supertorra partier i ansiktet, värst är det runt näsan och extra mycket på vintern såklart. Om någon har detsamma och hittat nåt som funkar så släpp ett tips. Jag blir vansinnig på det. | |
| caughtbock | 2010-11-04 22:45 | |
![]() | Ansiktsrengöring? - En grön löddrande gel från Garnier. Köpte den för att den var billig och den fungerar rätt bra, men biter långsamt på ögonmakeup. Borde ju skaffa en separat remover för det ändamålet... Ansiktskräm? - Aloe soothing day cream från The Body Shop. Ansiktspeeling? - Blöt handduk. Ansiktsmask? - Nej tack. Schampo & balsam? - Just nu Bobbys för färgat hår eftersom de sålde dem för tio kronor flaskan på Gekås ^^ Duschkräm/tvål? - Det som står på badkarskanten, men jag tvålar inte varje gång jag duschar. Kroppspeeling? - Handduken igen. Hudlotion? - Alla mina bodybutters från The Body Shop. Just nu den som doftar moringa. Deodorant? - Nån mineraltjofräs från Garnier. Funkar antagligen eftersom jag aldrig luktar svett. Hårborttagning? - Brukar raka med en Venushyvel, men idag gav jag mig på vax från Veet. Tog mig två timmar och ändå är allt inte väck. Övrig kanonprodukt? - Ingen aning... Jag har rätt torr hy, speciellt på vissa ställen i ansiktet. Har dock sluppit det nu när jag använder ansiktskrämen med aloe vera. Toppen! Håret bryr jag mig för tillfället inte om eftersom det är så fult (försöker bli blond igen och har ca 6 cm mörkblond utväxt i ett svart/kastanjebrunt hår.) så därför har jag ingen egentlig åsikt om olika schampon och deras effektivitet. Bara håret blir rent så... | |
| Rödetott | 2010-11-04 22:57 | |
![]() | Torr som fnöske... Rengöring: Mary Kay (skonsam rengöring utan peeling) Fukt: Mary Kay (för torr hy) Peeling: Mary Kay Microdermabrasion (Nång gång i halvåret) Mask: Sällan men har en från Lumene för känslig hy som jag använder nån gång i halvåret Schampo: Tresemme STORPACK Shampo+Balsam för torrt hår Peeling kropp: Ingen... Lotion: Helst Bodyshops Bodybutter Deo: Rexona Rakning: Kör med ladyshave.... hyvel under armarna om jag ids.. Övriga kanonprodukter: Propyless - för torra händer & fötter kladdar inte. (Funkar till hela kroppen) | |
| Kuppchocken | 2010-11-04 23:04 | |
![]() | Ansiktsrengöring? Lumene, rengöringsmjölk, löddrig tvätt när jag duschar. Ansiktskräm? Lumene Ansiktspeeling? Någon från Yves Rochér Ansiktsmask? Använder sällan Schampo & balsam? Redken Duschkräm/tvål? Olika Kroppspeeling? Olika Hudlotion? Olika Deodorant? Olika Hårborttagning? Rakar med Gilette Fusion, epilerar ibland benen och ibland bikinilinjen med en epilator från Braun Övrig kanonprodukt? Dust it hårpulver - super! Mitt ansikte har blandhy, i övrigt ganska normal förutom händer och fötter som lätt bli torra och kalla. Mitt hår är typiskt skandinaviskt, fintrådigt, blir lätt flygigt. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-11-04 23:08 | |
![]() | Bästa tipset vid torr hud! blanda locobase repair med eight hour cream från Elizabeth Arden. | |
| le-lou | 2010-11-04 23:09 | |
![]() | är helt allergisk mot eight hour creamlukten. Har kört med den i ansiktet på vinterhalvåret för länge, och jag kräks nästan så fort jag känner lukten. Jag behöver nåt nytt och bättre. Har inte varit nöjd med eight hour effektmässigt heller. | |
| Gunilla _ | 2010-11-04 23:12 | |
![]() | le-lou, DGEAs ansiktskräm är grymt skön. Torr hy blir som len barnstjärt i ett nafs. Hur psycho det än må låta. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-11-04 23:13 | |
![]() | Den luktar skit pga att den innehåller antibiotika. enligt sägnen. | |
| Loppan65 | 2010-11-04 23:17 | |
![]() | Orkar inte fylla i hela raddan men vill gärna tipsa om en kanon produkt! Radiant Touch/Touche Eclat - Yves Saint Laurent. Fantastisk uppfinning. Tar bort mörka ringar under ögonen. Lite på ögonlocket ger en vaken ock klar blick. Döljer blämmor och rodnader suveränt. Behöver inget mer för att se fräsch ut! | |
| le-lou | 2010-11-04 23:18 | |
![]() | köpte nåt smörj från yves rocher nyss, men jag har fått fullt med prickar i nyllet av den :(. Luktar starkt som attans med. Gunilla, jag ska ta och kolla upp den närmare, är den oparfymerad så är saken biff. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-11-04 23:22 | |
![]() | Off topic! men jag skulle vilja ha tips på foundations som funkar på eksemhud? | |
| Leopardhonan | 2010-11-04 23:39 | |
![]() | Blandhy Ansiktsrengöring: Loréal Hydrafresh rengöringsgelé + ansiktsvatten efteråt Ansiktskräm: Boots No7 Time resisting (slätar ut rynkor- lovar! =) Ansiktsmask: Mary Kay Clarifying Mask (lermask) Shampo & Balsam: Nån bär-lukts-skit från Respons/Palmolive som kliar som fan i hårbotten.. men luktar gott. Ska byta snarast.. Duschkräm/tvål: Till händerna Olivtvål, kroppen olika.. Kroppspeeling: Body Shop kroppsskrubb Hudlotion: Body shops body butter till kroppen, till händerna fantastiskt bra handkräm från Burt´s Bees. "Burt's Bees Almond Beeswax Hand Creme" (aldrig provat något bättre) stark andraplats till Body Shops "Almond Oil Hand Rescue Treatment" Deodorant? Rexona eller Dove deo-stick Hårborttagning? Rakhyvel+hårbalsam, skitbra kombo jag kommit på :=) Övrig kanonprodukt? Carmex till torra fnöskiga partier i ansiktet, jag brukar även använda det på finnar över natten. Billig och bra, minus är lukten tycker jag.. Burt´s Bees nagelbandkräm "lemon cuticle cream". Helt suverän att använda under natten! Ansiktspeeling: Boots No7 microdermabrasion 2ggr i veckan | |
| Leopardhonan | 2010-11-04 23:41 | |
![]() | annelie- prova Mary Kays foundation, det är både foundation och fuktkräm i en.. Kan funka. | |
| Leopardhonan | 2010-11-04 23:45 | |
![]() | eller förresten Annelie, tror det mesta funkar bara du har en bra ansiktskräm under som är anpassad för din hudtyp.. | |