Spelrum
Giraffen44
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade67
Mobilspel
Pågående18 806

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2010-11-08 23:30
Antal inlägg: 37631

nä torrfoderbranchen är inte vettig,det är bara avfall som är i hundmaten inga djur odlas till hundmat,det är skräp som blir över som går till djurfoder,självdöda hästar arbetshandskar uppskrapade slakteri rester,men det duger till hundarna,men för mycket fiskrens i torrfodret kan dom bli allärgiska av,kolla vildhundaena utom lands vad dom äter typ allt

zlipzten - Ej medlem längre2010-11-08 23:33
Antal inlägg: 1466

Ja, hundar är ju faktiskt bra avfallskvarnar, så länge de inte lider av någon sjukdom förstås.

taxam - Ej medlem längre2010-11-09 10:46
Antal inlägg: 427

Ja, men även om vi uppfattar att hundar äter en massa avfall så är det inte en ursäkt att ge dom det...så nära deras eget val om dom hade levt i det vilda som möjligt, ju bättre...men det är vad jag tycker!

zlipzten - Ej medlem längre2010-11-09 11:34
Antal inlägg: 1466

Min erfarenhet av mer eller mindre vilda hundar (även utomlands då) och rävar är att de äter mycket sopor och älskar lukten av ruttnande saker, även färskt kött och ben med tillskott av vissa växter. De betar bär flitigt på hösten, känner nog vad de behöver.
Kattdjur verkar enbart behöva bytesdjur, vars inre organ också bjuder på livsviktiga vitaminer och fetter. Ge inte katten bara filéad fisk t ex, utan så hel som möjligt med hjärna och lever, helst kokt då. Men det hör ju till kattråden.

ttiittii - Ej medlem längre2010-11-09 11:36

i naturen så äter hundar vad dom kan få, tag på hyenor kan till och med tillgodogöra sej näringen i ben till slut är det bara kalk i deras avföring,hundars val i naturen är att dom äter det som fins,det är bra nu när det slaktas djur till människoföda att allt kommer till användning och att ingenting behöver kastas

onyxea2010-11-09 12:13
Antal inlägg: 93

Näringsinnehåll
kötthalt (torr och våtvikt om det gäller färskfoder)
sockerinnehåll
Gärna ett litet fönster så man kan se hur själva fodret ser ut (färglada foder går bort för mig)

Vi kör på färskfoder och till stor del BARF här hemma (2 st irländska settrar)

ttiittii - Ej medlem längre2010-11-09 12:17

BARF? vad är det ?

Vixen2010-11-09 12:34
Antal inlägg: 163

Jag har många olika sorters djur, och barn, och är väldigt skeptisk till alla typer av färdigfoder, oavsett om det ska vara till katter, hundar, grisar, får eller barn.
I mycket djurfoder ingår ex. sojaprotein, som oavsett om det är en GMO gröda, definitivt är besprutat med mycket giftiga bekämpningsmedel, samt lett till att regnskog skövlats i ex. Brasilien.

När det gäller proteinet, så är det pest eller kolera som gäller. Vem vill ha slaktrester från kyckling eller gris i djurmaten ? Vem vill ha fisk som antingen är intensivodlad alt. kommer från utfiskade bestånd ?
Själv tycker jag att "oxsmak" är att föredra, eftersom kor oftare än andra djur har fått beta ute.

Kort sagt, hundar och katter borde äta mer mer rester från våra tallrikar, barn borde äta det som de vuxna äter, höns och grisar borde äta spannmål och rotfrukter.

witchgame2010-11-09 12:42
Antal inlägg: 1826

Det jag skulle vilja veta både när det gäller foder och även hundgodis är bland annat vilken typ av spannmål som finns i, min hund är överkänslig mot exempelvis vete, men ris tål han och båda räknas ju som spannmål men ändå är det stor skillnad.

Mimikryp2010-11-09 13:20
Antal inlägg: 9057

ttiittii; Vaddå det ligger utskitna disktrasor överallt? O_O Du måste ju förstås plocka upp skiten efter din hund, SPECIELLT när den har så udda föremål i avföringen! :-P

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?