Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 18 806 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| wildcard | 2010-11-09 21:49 | |
![]() | Fnesa Plugg: ja, du har helt rätt! Kommun och Landsting är bland de sämsta (förutom Handels) på att ge folk möjlighet att jobba heltid! Jag tycker att det är skandal! | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2010-11-09 21:55 | |
![]() | o ligger du med chefen så blir det mera lön............... | |
| wildcard | 2010-11-09 21:58 | |
![]() | ........................v ar då? Min chef vill nog gärna ligga men jag tvivlar på det där med att det skulle betala sig i mer lön... möjligen om jag slog mig på utpressning sedan isf... hmmm.... jag måste fundera lite på det här. | |
| Quicka | 2010-11-09 22:05 | |
![]() | Är du sjuksköterska kan du jobba mer än heltid både inom kommun och landsting... | |
| wildcard | 2010-11-09 22:08 | |
![]() | Quicka: kul för dig! Bor du i norrbotten? Här verkar det inte vara likadant eller gnäller de bara? | |
| Quicka | 2010-11-09 22:17 | |
![]() | Nej utanför göteborg... jag tror de gnäller. Det finns gott om jobb för syrror bara man inte är för kräsen. | |
| wildcard | 2010-11-09 22:23 | |
![]() | ...ungefär som här då... taxichaufför kan man alltid bli, arbetslösheten är en myt! Hehe *duckar* | |
| Tess 08 | 2010-11-09 22:37 | |
![]() | När jag läser inlägg som tex 945LTT skriver är jag bara GLAD och TACKSAM att jag inte värderar livet på samma sätt... Jobbar 100% och skulle lätt kunna jobba betydligt mer (syster yster är jag) om jag bara ville, men se det vill jag inte! Jag vill spendera tid med mina barn och ha trevligt/mysigt hemma! | |
| Zoon1 | 2010-11-09 23:03 | |
![]() | Pengar är en het fråga... alltid och i de flesta sammanhang. De som har mycket pengar blir ifrågasatta - de som har lite pengar blir ifrågasatta men på olika sätt..... Själv har jag det inte direkt fett men tänker att jag har ju iallafall min underbara familj! Tillsammans med dem klarar jag allt och jag är glad varje dag vi alla får vara friska! Sen att man inte kan unna sig större semestrar, nya kläder, träningskort och sånt så gör det inte så mycket. Det underbara finns ofta alldeles runt knuten. Promenad i skogen med sambo och barn, korvgrillning, njuta av naturen (jag vet det låter som en klyscha) och ett litet gulligt hus med stooor tomt som snart blir vårt! =) Och det finns alltid chans till förbättring. Innan jag vet ordet av så är min mammaledighet slut och jag önskar inget annat än att få vara hemma med sonen. Och vem vet man kanske vinner 100 millar på lotto != ) | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-09 23:28 | |
![]() | Man kan leva på 12 000 före skatt om man inte har några barn och en rimlig hyra. Har man familj och är två som tjänar 12 000 före skatt så klarar man även av att fostra något barn på den ekonomin. Om man nu är tjugo och jobbar i butik (+ev ob) och tjänar 110 spänn i timmen så har man i praktiken en ganska bra lön. 17600 för ett i praktiken helt okvalificerat yrke. Då har man ut ungefär 12000 i månaden vilket gör att man på pricken har råd att bo i 945LTT hus. Det kallar jag lyx. | |
| Impala69 | 2010-11-10 07:53 | |
![]() | ....jag vill bara försvara mitt inlägg.... gjorde naturligtvis en felräkning men jag räknade med att man jobbar 30dgr för så är min lön uträknad... skrev först och tänkte sen, det gick för fort över miniräknaren.... *skulle vilja radera mitt eget inlägg*.... men men.... hoppas inte Ramsay skadade sig när h*n skrattade åt mitt inlägg.... | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-11-10 18:23 | |
![]() | Tess 08: På vilket vis tror du att jag värderar livet? Jag anar att du tror att jag jobbar jättemycket men så är det faktiskt inte. Jag brukar jobba ca 50 timmar/vecka en valig vecka. Däremot är jag ledig 4-6 veckor varje sommar (tillbringar sommaren med familjen i sommarstugan) OCH brukar åka bort en vecka både på höstlov alt jullov samt slalomresa på sportlovet. Ledig ca 10 veckor varje år. Jag är inte dummare än att jag värderar tid mer än pengar. Fast pengar är ju bra att ha så att man kan göra ngt kul på ledigheten. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-10 18:33 | |
![]() | det ska alltid vändas på folk som har det bra. är du nöjd över ditt jobb/ekonomi etc är andra "tacksamma för att dom värderar annat". | |