Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 20 061 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2010-11-09 23:56 | |
![]() | <--- äter otroligt sällan poppisar och går nästan aldrig på bio. Jag chansade vilt efter att ha sett såna där maskiner på diverse ställen (marknader osv) | |
| SuperUlf | 2010-11-10 00:11 | |
![]() | Jag äter popcorn betydligt oftare än man bör, föredrar det framför chips, godis, choklad osv och jag tycker verkligen inte om biopopcorn! Smakar ju inte popcorn för tusan utan bara massa konstgjorda grejer :) Micropop ska det vara enligt min smak <3 | |
| Leopardhonan | 2010-11-10 03:09 | |
![]() | Jag gillar dig Bobo Fluxen!! Ha ha ha! Skulle inte förvåna mig om det finns i USA.. ;-) Har för mig att dom iaf har friterade kycklingvingar m.m och sånt på biograferna.. Själv föredrar jag ostbollar, chips och jordnötsringar/torrostade jordnötter m.m. Popcorn fastnar bara i tänderna. :( MEN alla ni därhemma kan ju prova min specialare, INTE nyttigt, men jävligt gott: MicroSnoppCorn. Lite extra salt. Lägg i skål. Lägg i riven ost. Micra lite igen. Sen på med flytande smör på det. Livet är gött. | |
| Leopardhonan | 2010-11-10 03:11 | |
![]() | Eller snarare, prova inte mitt lilla påhitt.. då blir ni fast! :) | |
| Jumanjia | 2010-11-10 04:43 | |
![]() | jag går så sällan på bio så när jag väl gör det så skall det vara stooooor bytta popcorn, man måste få lyxa till det ibland ;-) | |
| Bim1964 | 2010-11-10 08:37 | |
![]() | Bio popcorn är vidriga. Har en Big Popper här hemma blir jättegoda popcorn i den. (Till 1,5 dl popcorn har man 1 msk olja, inte särskilt mycket) Har salt och smält smör på dom och det slår Bio popcorn i hästlängder. Poppade också i kastrull tidigare, allt efter konstens alla regler. Men jag måste säga att Big poppern är faktiskt väldigt bra. Var väldigt skeptisk till den i början, men som sagt det blir väldigt goda popcorn i den. Något som är gott till popcorn är mjukost. Har en klick på ett fat och dippar popcornen. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2010-11-10 09:49 | |
![]() | popcorn är vidrigt!!!!!!!! | |
| Maja G | 2010-11-10 10:13 | |
![]() | Och jag fullkomligt älskar pockorn:)) Ej med smält smör på för då blir de både klabbiga och sega.Nä, naturella micropop ( kanske lite mer salt på för jag gillar salt tyvärr) | |
| llloyden | 2010-11-10 10:14 | |
![]() | Innehåller väl glutamat o andra kemikalier som man inte har hemma | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-11-10 13:12 | |
![]() | Här i mina trakter har jag fått... eller nej, jag har inte fått pris. Men dom som har ätit mina kastrullpopcorn har kallat mig The king of pop. Jävligt lustigt tycker jag, en ära helt enkelt. Kastrull och extrasaltat bregott eller riktigt smör. | |
| oHarlert | 2010-11-10 13:28 | |
![]() | Om ingen svarat ännu så är det för att popcornen på bio är poppade i stora maskiner med stört mycket fett som kommer i form av stora lådor. Kort och gott bättre utrustning för att poppa i jämförelse med om du gör det hemma. Mer fett=godare smak. Sen är de ju olika från biograf till biograf, om ni tänkt på de så är de popcornen som är gula de som klassas som godast i din bägare. De är de som poppade upp först och flöt i det flytande fettet längst. | |
| Fibbels Fru | 2010-11-10 21:58 | |
![]() | gött | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-10 22:31 | |
![]() | mmm, då är de riktigt friterade <3 haha curry är också gott på popcorn | |
| dinodog | 2010-11-11 11:05 | |
![]() | Mina popcorn smakar bäst hemma i soffan :). Inga Micro popcorn här inte. En väldig massa tillsatser i dom. Dessutom räcker en sådan påse ingenstans här hos oss. Jag stoppar i mig en påse själv hur lätt om helst. Sedan är dom så dyra, då är det mycket billigare att poppa själv, man får mycket mer för pengarna. Big Popper är en jättebra popcorn maskin. Blir jättefina popcorn och det behövs inte mycket olja alls. Lite smält smör och salt på dom så är det perfekt. Att dom skulle bli klabbiga och sega är inte sant, i så fall har man hällt på alldeles för mycket smält smör. Liseberg har sjukt goda popcorn med :) | |
| ojjojj | 2010-11-11 11:06 | |
![]() | men är det inte så också att det helt enkelt är godare bara för man är där, alltså hela paketet film, läsk, popcorn (eller vad man nu föredrar) | |
| banane84 | 2010-11-11 20:18 | |
![]() | Jag tycker popcorn är godare hemma ;) | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-11-11 20:23 | |
![]() | Farsan köpte några lastbilslass majs som kraftfoder till kossorna. Malade tillsammans med havre. Poppade ju också några kastruller men de poppade inte riktigt lika bra som de man köåer i ICA-butiken.... | |
| Lillstölla | 2010-11-11 20:27 | |
![]() | Kan det bero på mängden kanske? Min pappa hävdar att maten i lumpen var så god beroende på att de lagade i så stora mängder, be mig inte förklara det! | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-11-11 20:34 | |
![]() | Hungern är den bästa kryddan! Kanske en förklaring? | |
| Maddoee - Ej medlem längre | 2010-11-11 20:37 | |
![]() | Kan det vara kokosoljan kanske? | |