Spelrum
Giraffen11
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade14
Mobilspel
Pågående18 641

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Rullarjämt2010-12-10 08:21
Antal inlägg: 199

haha...vilka inlägg...tar någon detta på allvar?

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-12-10 08:29
Antal inlägg: 5802

Jag förstår inte heller varför du blir så upprörd över situationen (jag uppfattar dig som upprörd iaf), grundsnygg.

Du har tydligen inte agerat som situationen krävde. Det visar att ambulansen blinkade, körde "nära" och försökte att göra dig uppmärksam på hur viktigt det var att bli förbisläppt. Och det visar även alla andra inlägg som inte tycker att det var något konstigt med hur ambulansföraren reagerade.

Även om du kör ett antal mil varje år så har du tydligen inte förstått att just i detta fall så behövde de komma förbi. Svårare än så är det inte.

Gör annorlunda nästa gång så slipper du öppna en tråd, få hjärtklappning och kan dricka ditt morgonkaffe i lugn och ro.

bobo flux2010-12-10 08:40
Antal inlägg: 11371

Av ren nyfikenhet, vad skulle TS gjort annorlunda?

Bitte - Administratör2010-12-10 08:50
Antal inlägg: 24200

Om man blir upphunnen av ett utryckningsfordon med blåljuset och sirenerna på på som TS beskriver en 2+ 1 väg så bör man öka farten och sedan så fort man kan släppa förbi tryckningsfordonet..

Bitte

bobo flux2010-12-10 09:25

Bitte, ska TS öka farten och köra in i hästsläpet han hade framför sig?
(Varför får jag en flashback från den första Polisskolan-filmen?)

Manöverutrymmet i sidled på en 2+1-väg är väl inte riktigt att jämföra med Autobahn precis (framförallt längs de delar av vägen som bara har ett körfält).

Jag gissar att föraren till hästsläpet framför TS antagligen
A) inte ville stressa eller riskera sin dyrgrip i hästsläpet
B) inte kände sig säker på att kunna gasa på och öka farten på samma sätt med släp som utan
C) inte ens var medveten om vad som hände bakom eller
D) sket fullständigt i det som hände bakom honom/henne
...annars hade väl han/hon gasat på också?

Nu sitter ju TS klämd mellan två fordon, varav det bakom honom "puffar på" och vill öka hastigheten och komma förbi, vilket inte gör det fullt så skojigt att försöka trycka in sig längs vägrenen om det nu ens finns någon.

Mouche - Administratör2010-12-10 09:31
Antal inlägg: 24193

Givetvis så ska ambulansföraren visa oss andra trafikanter att den han fraktar behöver vård snabbt.
Givetvis så ligger han nära för att kunna utnyttja första bästa chans som kan dyka upp, att ta sig förbi.
Blåljuset är en varningssignal som används för att uppmärksamma bilisterna runt omkring att ambulansen har brått och såväl blinkande blåljus som sirener är något som respekteras av nära nog alla bilister i världen.
Visst kan man känna sig lite stressad i en sådan situation som beskrivs men det är knappast något man dör av, något som människan som ligger i ambulansen kanske däremot gör om inte föraren av ambulansen snabbar på.

Jag beundrar alla som gör insatser för att rädda människoliv.

Mouche

bobo flux2010-12-10 09:42

"Visst kan man känna sig lite stressad i en sådan situation som beskrivs men det är knappast något man dör av, något som människan som ligger i ambulansen kanske däremot gör om inte föraren av ambulansen snabbar på."

Mouche, dö är väl precis det man kan göra i en sån situation? Det är kallt och halt, och tänk om det varit en 18-åring som kör sin jungfrufärd som körkortsinnehavare istället för TS?

Att ambulansen påkallar uppmärksamheten säger jag ingenting om, men vilka uppenbara fördelar får man av att pressa på i situationer där möjligheterna att påverka trafikflödet är såpass begränsade?

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?