Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 275 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sylva | 2007-08-15 00:54 | |
![]() | Har precis upptäckt att bananflugor gillar rödvin! Häll upp lite, plus lite diskmedel så att ytspänningen släpper och ställ ut små drinkar här och var i hemmet. Såg häromdagen en krönika av Anna Mannheimer där hon beskriver hur hon som annars fredlig person blivit besatt av att mörda mördarsniglar. Känner ett liknande drag hos mig själv just nu när det gäller bananflugor. Dö, dö, dö!!! | |
| Shyarm | 2007-08-15 01:06 | |
![]() | måste vara för att bananflugor dras till sura och äckliga lukter :P | |
| femtio - Ej medlem längre | 2007-08-19 14:55 | |
![]() | 2 delar vinäger, en del sirap och en droppe diskmedel. Varför mata flugor med något så gott som rödvin? Till vinet rekommenderar jag en god mögelost | |
| skåldå - Ej medlem längre | 2007-08-19 15:07 | |
![]() | av skyr dessa flugor! hade dem förra året har de detta år..om jag minns rätt startade ett av mina jag en tråd om tipps för hur man ska få väck de små äckliga sakerna...får undersöka saken... | |
| pilutta-dej | 2007-08-19 22:48 | |
![]() | Jag rekommenderar PG Tips te. Riktigt icke smaksatt, mycket gott TE. Finns i The English shop i Söderhallarna i Stockholm, ICA Kvantum i Arninge, Hemköp i Sundbyberg... Har någon hittat det på fler ställen mettages gärna uppgift om detta här. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-19 23:01 | |
![]() | Apropå troll kan jag tipsa om Shrek, som är en väldigt rolig film, för er som inte sett den. Den bör ses på engelska. TV4 visade den dubbad till svenska idag, men det funkar inte riktigt. | |
| hugokolbaz | 2007-08-19 23:03 | |
![]() | Jag kan rekommendera SAOL13 | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-19 23:29 | |
![]() | Är den lika spännande som SAOL12, eller är den mest gjord för att tjäna ytterliga pengar på samma story med vissa modifikationer här och var? Jag gillade 12:an, men det var lite tråkigt att läsa den från pärm till pärm. Rekommenderar ett mer slumpartat förfarande. Då kan man hitta nya historier varje dag. Helt fantastiskt när man tänker efter hur mycket information som kan hämtas ur en enda bok! Det måste nästan vara gudomlig inspiration bakom författarprocessen. | |
| Dyslekso | 2007-08-20 12:34 | |
![]() | Boken är bra. Blev lite besviken på filmen dock, men så är det ju alltid. | |
| Dyslekso | 2007-08-20 12:36 | |
![]() | Fast scenen med aladåb-arbiträr hade de lyckats bra med, det måste sägas. | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-08-20 13:15 | |
![]() | Dyslekso: Visst var det du som poppade upp i sjunde scenen med rosa joggingbyxor och skrek: Nu djäddrans ska här bli KaRAOKE? Eller såg jag fel? | |
| Dyslekso | 2007-08-20 13:54 | |
![]() | Visst var det det. Det är ju i princip det enda jag gör om dagarna, så det krävdes inte så mycket studier inför den rollen. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-08-20 15:36 | |
![]() | dyslekso: tack så mkt för tipset om "The Complete Prose of Woody Allen". (för det var väl ditt?) har tillbringat morgonen med den och måste säga att den är minst lika bra som de bättre filmerna (i den mån en intermediell(?) jämförelse är möjlig). Fantasin om surrealisterna som tandläkare och analysen av Metterlings (Maeterlinck?) tvättlistor är helt superba. jag har inte så värst mycket att rekommendera idag i övrigt, men Alanis Morissette rekommenderar i tur och ordning: - att få sitt hjärta trampat på - att gå runt naken i vardagsrummet - att bita av mer än man kan tugga och - att sticka foten i munnen lite närsomhelst och det kan jag väl instämma i (utom möjligtvis det där med foten). | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-08-20 15:42 | |
![]() | tilläggas bör kanske att mitt skratt under läsningens gång pendlade någonstans mellan "det sakta, qyäfda »fnissandet» [och] det hårda, ofta råa »gapskrattet»". ("Skratt (Lat. risus], fysiol., är en rad af tätt och stötvis på hvarandra följande små. utandningar, mer eller mindre högljudda,, beroende till största delen på ofrivilliga sammandragningar i mellangärdet (diafragma) och åtföljda af likaledes ofrivilliga sammandragningar i ansigtets muskler, hvarigenom ansigtet, om skrattet är naturligt, erhåller ett gladt uttryck. Skratt framkallas på reflektorisk väg genom det intryck, som föreställningen om något löjligt utöfvar på nervus vagus. Skratt framkallas äfven ofta genom kittling eller genom lindrig retning af hudnerverna å känsliga ställen, i synnerhet å sidorna af bålen. Skratt är »smittsamt», i det att man gerna vill skratta med, då man hör ett hjertligt skratt. Skrattet kan hafva mycket olika karakter, från det sakta, qyäfda »fnissandet» till det hårda, ofta råa »gapskrattet» eller från det milda, behagliga, kärleksfulla leendet, utan något egentligt ljud, till det vidriga, ondskefulla hånskrattet. Att på teaterscenen naturligt efterlikna ett hjertligt klingande skratt är en svår konst. Hos barn kunna skrattparoxysmer förekomma, hvilka räcka, länge och, dämpade, straxt utbryta på nytt. Det hysteriska, omotiverade skrattet är en följd af någon nervöfverretning." -- Nordisk familjebok / 1800-talsutgåvan. 14. Ruff - Sockenstämma) | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-08-20 15:56 | |
![]() | Jag vill rekommendera frödinge ostkaka, boken Rensa i röran, plyschbyxor och bäckolja. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-08-20 15:57 | |
![]() | ack, ostkaka! affären är för långt borta. får hålla till godo med mina plyschbyxor. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-08-20 16:04 | |
![]() | Och min är slut (annars hade jag ju kunnat teleportera en bit) Ja och jag hoppas att byxorna är i en totalt odefinerbar färg, de är de mest bästa och exlusiva nämligen. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-08-20 16:13 | |
![]() | tack för tanken, men jag har en policy mot att äta teleporterad mat ändå. när framtiden kommer är det ute med mig. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-08-20 16:23 | |
![]() | Bakåtsträvare där. | |
| Dyslekso | 2007-08-20 16:35 | |
![]() | oeronbarn: kul att du också hittat till Woody Allens skrivna verk! Hans noveller är små koncentrat av humoristisk genialitet, skulle jag säga. Nästan varenda mening är ju rolig. Finns många favoriter bland berättelserna; mina är nog ändå på rak arm historien om mannen som utan problem läser Finnigans Wake i berg- och dalbana men kämpar mot sin oförmåga att förstå mimare, Kafka-parodin om mannen som försöker gå ner i vikt, minibiografin över sandwichens uppfinnare (han som inte åt för att spara pengar till mat)...men äh, det finns många andra noveller som är helt suveräna. | |