Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 677

Forumkategorier

Användare Inlägg  
numsan2010-12-20 16:12
Antal inlägg: 6327

Att du ens behöver ställa den frågan i betapets forum är ju intressant och gör att man kan tänkas fundera över trådens seriositet.
I övrigt tycker jag att du ska starta ett nytt parti om du tror så stenhårt på din politik. Om dina lösningar är så ultimata och du tycker dig sitta på lösningarna på samhällsproblemen och samhällets utveckling i stort borde det inte vara så svårt att skapa ett stöd från personer som vill jobba med dig åt samma mål. Då löser du även problemet med att det enligt dig inte finns något tillräckligt högerorienterat parti i Sverige.

Dyslekso2010-12-20 16:14
Antal inlägg: 8945

Kanske bättre att fråga någon som känner dig på riktigt då, och som kan diskutera sånt här på ett bra sätt. Många här får ju tinningsbult bara av att se ditt namn. Rätt svårt att veta hur mycket man ska "justera ner" en persons nätpersona för att få en rättvisande bild av hur han/hon är irl ju.

YamahaJet2010-12-20 16:25
Antal inlägg: 2239

Numsan, är det allmäna inställning till alla som vill bidra och förnya något i redan befintliga organisationer, eller är du bara skitförbannad på mig?

Till bilingenjören på Volvo -Jasså, så du tror ditt förslag är så bra och ska lösa alla bilindustrins problem? Då tycker jag att du ska starta ett nytt bilmärke, om du är så förträfflig!

YamahaJet2010-12-20 16:25

*din allmäna inställning. ska det stå.

lillsyrran_ - Ej medlem längre2010-12-20 16:32
Antal inlägg: 1377

Och vem är bilingenjören på Volvo?

magnusito2010-12-20 16:37
Antal inlägg: 4986

Men finns det inte bra med riktigt högerorienterade fascistiska partier i Serbien. Åk tillbaka dit och få utlopp för allt ditt hat där!

vårpåg2010-12-20 16:38
Antal inlägg: 153

Politiker behöver ett visst mått av ödmjukhet och en insikt i att världen inte är svartvit. Drar man hela tiden alla över en kant behöver man nog fundera på något annat att göra

magnusito2010-12-20 16:40
Antal inlägg: 4986

Varför bo här där alla är så vänster och bryr sig om folk i tredje världen, vurmar för bögar och äter vegetariskt? Det är inte din stil och det är kämpigt att få så lite utdelning för sina ideer som du får. Här kommer du ändå alltid betraktas som någon apart figur som är bitter över att inte kunna göra de pengar och den framgång du drömmer om.

numsan2010-12-20 16:41

För det första tycker jag inte riktigt att jämförelsen var relevant då bilingenjören högst troligt strävar mot samma mål som företaget den jobbar på. Men visst - är det en bilingenjör som vill göra om företagets grundvalar och hela tillvägagångssättet att tillverka produkten samtidigt som produkten i sig ska vara en totalt annan, då hade jag definitivt kunnat råda henne/honom till att starta eget. Om det var en ingenjör med den agendan så är plötsligt jämförelsen aktuell.
För det andra är jag inte ett du förbannad på dig. Varför skulle jag vara det? Jag har aldrig träffat dig, känner inte dig och har inte ens haft något personligt samröre med dig här på betapet.
”Jag håller inte med vad du säger, men jag skulle dö för din rätt att säga det.” för att citera en annan person som ville förändra samhället han levde i.
Även om jag inte håller med om majoriteten av dina åsikter så tycker jag att du har all rätt att uttrycka dem.

YamahaJet2010-12-20 16:51

Fast om Volvos uttalade mål är att tillverka bilar, bilingenjören vill bygga bilar, men Volvo inte har en motor i sina fordon? Är det fel av honom att förmå dem använda en sådan?

zlipzten - Ej medlem längre2010-12-20 16:51
Antal inlägg: 1466

YamahaJet: Jag undrar om du inte har mera desperat långtråkigt än att du har en brinnande längtan att bli politiker.
En sak håller jag med dig om; jag har inte heller något behov av att vara älskvärd i ett forum, utan jag framför mina ärliga, positiva och negativa åsikter på ett mera bombastiskt sätt än irl.

anträffbar - Ej medlem längre2010-12-20 16:51
Antal inlägg: 285

YamahaJet, du kan bli en riktigt bra politiker.

Jag tror att vi behöver ett parti, som tar till vara människornas intressen. Den ekonomiska politiken har länge nog sysslat med att driva in skatter som missbrukats till förmån för dem som klättrat upp till höga poster inom den offentliga sektorn. Man skulle ju kunna försöka genomföra tankar, som normallöner för statsfullmäktige och riksdagspersonal, kungen med familj m fl. Man skulle kunna väcka tankegångar, om dessa människor behöver så mycket av det, som en vanlig skattebetalare aldrig får del av.

Partiet kunde ju heta humanpartiet. Det skulle ta hänsyn till den lilla människans behov - inte att samla och utöka skatter hos miljonärer.

Skaffar du dig ett program efter sådana visioner, YamahaJet, så kommer jag att marknadsföra dig och göra mitt bästa att skaffa dig de röster du behöver för att komma in i regeringen.

numsan2010-12-20 16:53

Om Volvo inte hade haft motorer i sina bilar hade deras produkt inte varit bilar och deras företag inte så stort och populärt.

YamahaJet2010-12-20 16:55

Jo numsan, om deras konkurrenter erbjöd ännu sämre alternativ.

numsan2010-12-20 17:02

Fast om alla biltillverkare på marknaden hade tillhandahållit så värdelösa produkter hade ju ingenjören utan tvekan tjänat allt på att starta eget. Då hade det ju varit hur lätt som helst för henne/honom att slå sig fram på marknaden och snabbt vinna stora andelar. Om ingenjören verkligen trodde på sin egen idé och kompetens vill säga.

malgomaj2010-12-20 17:05
Antal inlägg: 118

"Politicians are like diapers. They need to be changed often and for the same reason."

Du verkar behöva ett blöjbyte redan innan du är politiker.

YamahaJet2010-12-20 17:17

Ok, numsan. Jag har just nu startat ett nytt parti som ska gå till val på allt Alliansen lovade 2006 men istället agerade precis tvärtom. Jag ska genomföra skattesänkningar på företagande, bilism, drivmedel, trängsel och jag ska börja bygga infrastruktur som vi behöver. Jag ska minska den offentliga sektorn istället för att skapa nya myndigheter och fortsätta strö skattepengar runtomkring mig som aldrig förr. Ja, jag ska göra som väljarna ville ha men inte fick. Rimligen bör jag få åtminstone tjugo procent av rösterna.

Nu ska jag marknadsföra mig bara. Jag ser visst att min samlade förmögenhet bara räcker till några minuters TV-reklam, men jag ska komplettera med en blogg också.

Tack för din extremt givande input, jag ska rekommendera alla kreativa unga människor att göra likadant så vi har en halv miljon partier till nästa val.

lillsyrran_ - Ej medlem längre2010-12-20 17:28
Antal inlägg: 1377

Det här vill nog TS inte veta av, men för mig känns han som en odräglig lillbrorsa. Alltså rysligt plågsam emellanåt och ändå helt oemotståndlig. :D

Jag roas så jäkla mycket av hans fasoner. :D

Delicious - Ej medlem längre2010-12-20 17:30
Antal inlägg: 11661

Är det april?

Behringer2010-12-20 18:42
Antal inlägg: 3575

Om volvo-ingenjörens idé ratas av alla andra i Volvos ledning, kan det ju endera vara fel på Volvoledningen eller ingenjörens idé...

F Ö övrigt handlar politik om att bryta och värdera sina egna åsikter mot andras, förhandla, kompromissa, ge och ta för att slutligen hitta fram till något som en majoritet kan enas omkring. Politik och demokrati ( som människor fortfarande dör för att uppnå samtidigt som andra sitter och raljerar om det och inte bryr sig om att förvalta ) handlar inte om att mina - eller dina - åsikter ska bli de allena rådande.

En bra början kan vara att faktiskt gå med i M och MUF och ta del av budgetarbetet i din kommun, där du då kan räkna på att sänka skatten och dra ner på utbildning, äldreomsorg, vägunderhåll, kollektivtrafik, kulturutbudet etc.
När du är klar med den ekvationen kan du försöka beräkna vilka eventuella andra kostnader som dyker upp som en konsekvens av besparingarna alternativt vilka ökade intäkter de kan tänkas ge. På kort sikt och lång sikt.

När du är klar med ovanstående ska du intala dina partikamrater och dina väljare att utifrån vad du anser vara en skälig levnadsstandard anser du att ersättningen från A-kassan är för hög och att de baltiska snöskottarna bör bli normgivande i fråga om lönesättningen.

Skulle allt detta kännas dig övermäktigt kan du kanske ansöka om att få bli ledarskribent på Grönköpings Veckoblad. Idéer saknar du ju inte, dina verbala kvalitéer är odiskutubla och emellanåt skrattar jag åt dina utläggningar

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?