Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 18 660 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ANDERStG | 2010-12-23 22:29 | |
![]() | Kan man be om kvittot? | |
| magnusito | 2010-12-23 22:36 | |
![]() | Smaklöst är ordet! Och oartigt! | |
| ANDERStG | 2010-12-23 22:41 | |
![]() | Vill du ha ketchup på moralkakan? :) | |
| felix-w - Ej medlem längre | 2010-12-23 22:49 | |
![]() | ketchup lika självklart som salt och peppar. | |
| henrik_l | 2010-12-23 22:59 | |
![]() | alltså seriöst! Ketchup är det vidrigaste man överhuvudtaget kan ha på sin mat. Jag kan omöjligt njuta av maten om jag tvingas se eländet och speciellt när det är nån unge som kladdar med det. Jag skulle lätt hellre ha en stor skål med krälande larver mitt på bordet. Det enda jag ber om är kallt vatten i kaffe ifall det tvunget måste kaffeblaskas. | |
| Hillegnu | 2010-12-23 23:05 | |
![]() | Ketchup borde förbjudas! | |
| henrik_l | 2010-12-23 23:16 | |
![]() | JA! Igår väntade jag en halvtimme på att få ett bord på ett matställe. Och när jag väl satt mig till bords kommer det givetvis en barnfamilj. Det var den matlusten.... - vill du ha ketchup? - jaaaaaaaaaa | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-12-23 23:35 | |
![]() | Salt..jag kan inte äta mat som är för osaltad. och det kan jag kräva. | |
| måzepig | 2010-12-23 23:49 | |
![]() | Om någon som äter pasta hemma hos mig skulle be om ketchup blir det absolut NEJ. Kan knappast tänka mig någon värre hädelse när det gäller mat. Sedan får man tycka vad man vill om det. | |
| 4DRAGONS | 2010-12-23 23:53 | |
![]() | Jag har hyfs,vett o etikett, MEN nog fader struntar jag fullkomligt i var jag är och äter (privat eller Resturang),för vill jag ha någonting som jag anser mig vilja ha till,maten såsom Salt,peppar,Senap eller Ketchup,ABSOLUT att jag frågar om det går att få,varför skulle någon bli förnärmad för det | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-12-24 00:36 | |
![]() | Eller hur, 4DRAGONS? Jag tycker det är smaklöst och oartigt att tala om för sina gäster vad de ska tycka om och inte tycka om. Man har så olika behov av kryddning. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-12-24 00:55 | |
![]() | "Salt..jag kan inte äta mat som är för osaltad. och det kan jag kräva." Intressant. Anser du alltså att det är maten det är fel på om du behöver salt? Om värdinnan öppet frågar vad du tycker om maten, är du också beredd att svara ärligt "Gott, men det fattas salt"? | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-12-24 00:58 | |
![]() | Vem frågar du, Larvbrud? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-12-24 01:03 | |
![]() | Den jag citerar, adami. Men svara gärna du med :) En fråga till dig: "Man har så olika behov av kryddning." Bör man vänta sig att få alla sina behov tillfredsställda på en bjudning? Jag tänker mig att det finns gränser för skamliga förslag även på ett vilt swingersparty. Om värden har komponerar en rätt med största precision, är det då okej att hälla en halv flaska ketchup eller soja över maten, för att man själv njuter mer av upplevelsen då? Är det säkert att värden njuter "med" en? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-12-24 01:04 | |
![]() | GOD JUL btw ;) | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-12-24 01:16 | |
![]() | God jul, Larvbrud :) Nja, det är så olika vad för gäster man har. En del är känsliga för salt och stark mat medan en annan vill ha stora mängder peppar. På ett kalas vi hade var det ett barn som inte ville äta ris utan soja på och då var jag ju glad över att vi hade soja. Samma med barn och ketchup ofta. I stort sett betyder det mer för mig att matgästerna blir mätta och glada än att jag får stoltsera med en kulinarisk finess. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-12-24 01:20 | |
![]() | Kul att du tar barn som exempel :) Jag tycker också det är gulligt så länge vi talar om barn. Vuxna, lite skillnad. Har inte tagit ställning riktigt i den här allvarliga frågan. | |
| fritte12 | 2010-12-24 01:49 | |
![]() | Klart att man kan fråga om man tycker att något fattas,även om det är en aning udda,vad skulle annars föra mänskligheten framåt. | |
| vindsus86 | 2010-12-24 02:17 | |
![]() | Kanske fler som sagt detsamma, men jag tycker det beror på vad det är för extra tillbehör man vill ha. Salt, peppar, socker, mjölk, ketchup och annat sådant som de flesta har hemma tycker jag är helt okej att be om. Det vore dock ohyfsat att fråga om inte värden/värdinnan hade Blå bands bearnaisesås eftersom den hemmagjorde inte riktigt faller en i smaken. Eller liksom... ja, saker som kräver ansträngning, som måste tillagas. Men sådant som jag räknade upp här ovan är som sagt sådant många har hemma och det är bara att plocka fram och hälla på. Då ser jag inte problemet. Sådant står ju framme på borden i restaurangen och det är knappast ohyfsat eller ett hån mot maten att salta lite mer eller ta på ketchup... | |
| henrik_l | 2010-12-24 08:03 | |
![]() | det är ett hån mot ALL mat att sätta ketchup på den och dessutom riskerar man framkalla kräkkänslor hos dom som inte lärt sig uppskatta sörjan. fy usch! | |