Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 189 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2011-01-30 16:26 | |
![]() | jag hatar Betapet-jag när jag för femtielfte gången måste spela utan vokaler | |
| mallong | 2011-01-30 16:30 | |
![]() | "We care about the small people" BPs direktör Carl-Henrik Svanberg efter oljekatastrofen.... | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2011-01-30 16:37 | |
![]() | en i taget pojkar - mjölkerskan som efter svimmat av vaknar under kossans juver | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-01-30 16:47 | |
![]() | "Kuken ska ha sitt" - Frank Anderssons klassiska förklaring till varför han hade tagit en avstickare till Las Vegas i stället för att träna inför OS i Los Angeles 1984. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2011-01-30 16:52 | |
![]() | nu börjar det bli roligt- Fredrik från Ängelholm i Bonde söker fru | |
| goran69 | 2011-01-30 17:00 | |
![]() | Lika åt alla men mest åt mig. Vargen i bamse | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2011-01-30 17:01 | |
![]() | bättre alla är fattiga än en är rik- Ernst Wigfors, sosse och finansminister | |
| boyakasha | 2011-01-30 17:39 | |
![]() | "Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg." Valfri splevärd | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2011-01-30 18:04 | |
![]() | "Du simmar ur bild" känt citat av okänd och något oteknisk dam. | |
| Gitarrmagnus | 2011-01-30 18:09 | |
![]() | Kära Örebrare. Förlåt Arboga Kungen | |
| vulcan | 2011-01-31 15:44 | |
![]() | "Löntagarfonderna är ett jävla skit. Men nu har vi baxat dem ända hit" Kjell-Olof Feldt skaldar i riksdagen (1982 vill jag minnas) på en papperslapp. Oturligt nog för honom såg en fotograf och fixade en fin bild med sitt teleobjektiv. Det blev ett tämligen stort rabalder både i pressen och partiet (Löntagarfonderna hade varit en riktigt helig kossa även om det slutliga förslaget efter alla kompromisser inte var mycket mer än en tummetott). Finansministern red dock ut stormen och satt kvar på posten i 8 år till. | |
| vulcan | 2011-01-31 15:48 | |
![]() | "Nu pinkar jag en formidabel parabel" En annan f.d. finansminister - Gunnar Sträng - beskriver det lyckade resultatet av en prostataoperation. | |
| vulcan | 2011-01-31 15:57 | |
![]() | "Minns ni Håtunaleken? Det gör jag. Den här leken kommer inte att gå bättre för er" Ett av de mest (ö)kända ögonblicken i den svenska historien. Året är 1317 och kung Birger Magnusson har lyckats lura sina båda bröder Erik och Valdemar till Nyköpings slott. Ett antal år tidigare tillfångatog de honom i samband med ett besök på Håtuna och tvingade honom att avstå från stora delar av det dåvarande svenska riket. Sedan dess har han ruvat på hämnd och nu äntligen har tillfället kommit. Birger låter sina män slå de båda hertigarna i bojor och släpa ner dem i en fängelsehåla under slottet. Sen dyker han själv upp och säger enligt Karlskrönikan: "Minnes idher nakot aff Haatwna leek? Fulgörla minnes han mik! Thenne er ey bätre än hin!" Sen låser han in dem, lämnar slottet och kastar enligt legenden nyckeln i Nyköpingsån. När hjälp till slut anlände hade de båda männen hunnit svälta ihjäl/dö av törst. Man ser rätt ofta citatet i formen "Minnens I Håtunaleken? Denna lek skall ej bliva eder bättre". Men det är ju också egentligen bara en senare tolkning av originalet och ganska poänglös att använda idag. Om Birger verkligen sa dessa ord är förstås en helt annan sak som vi aldrig lär få reda på... | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-02-01 12:45 | |
![]() | ”Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva.” August Strindberg visste vad han pratade om... | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-07 08:47 | |
![]() | Dammar av den här gamla tråden eftersom jag har kommit på två stycken som passar så bra i "Vägen, sanningen och livet"-tråden. Citaten passar förstås bra in i andra sammanhang också. Tage Danielsson: "Jag tror på tvivlet. Tvivlet är all kunskaps grund och all förändrings motor. Tvivlet är till yttermera visso trons förutsättning. Den som tror utan att först tvivla är en jublande dumskalle och en klingande cymbal. Och den som tror utan att samtidigt tvivla är en föga mindre jublande dumskalle och en föga svagare klingande cymbal. Tron kan försätta berg men tvivlet kan sätta tillbaks dem igen." Första stycket i "Eftertanke" var det ovan. De efterföljande styckena är också tänkvärda. "Tanke om tolerans" är också bra: "Om jag tänkte som fan, kanske tänkte hela dan på mitt liv, och så fann nån sorts mening som var sann, ja, då får jag inte glömma en förbannat viktig grej: att då gäller denna sanning bara mej." | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-08-07 09:25 | |
![]() | "Fyra hundra tusen Euro. Det motsvarar alltså ca fyrtio tusen miljarder kronor." Margareta Sandstedt (SD) visar hur Sverigedemokraterna tänker.... | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-08-07 10:54 | |
![]() | "Kapten! Orsa kompani lovar ingenting bestämt" Inkvartering av mannar nära en krog. Kaptenen misstänker vad resultatet kan bli och manar därför en korpral att få männen att lova att inte supa till. Ovan ser ni svaret från korpralen :) | |
| Lill-IT | 2013-08-07 11:06 | |
![]() | Tage Danielsson. <3 | |
| jannican - Ej medlem längre | 2013-08-17 17:39 | |
![]() | "Utan tvivel är man inte riktigt klok." Tage Danielsson | |