Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 18 759 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2011-01-31 21:31 | |
![]() | Det finns kognitiv beteendeterapi för hundrädda. | |
| slånbär | 2011-01-31 21:40 | |
![]() | Eller så håller vi som har hund våra små älsklingar kopplade av respekt för andra. | |
| Minta | 2011-01-31 21:44 | |
![]() | De flesta som promenerar med hund i staden har de flesta sin hund kopplad. Så är det här i Göteborg och då har vi ändå inte generellt koppeltvång här. I skogsområden och på andra lämpliga ställen får min hund springa lös. | |
| The Doors | 2011-01-31 22:32 | |
![]() | Du missuppfattar - svångremmen skall ej inmundigas som vore den föda. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-01-31 22:45 | |
![]() | Hade inte tänkt mig den som föda heller... | |
| Optimisten | 2011-01-31 22:55 | |
![]() | Dagens sk Citronhalsband sprutar luft, ej citron. Det fungerade i alla fall på min hund, han blev väldigt snopen när det pös till när han öppnade näbben och skällde. Spruta vatten är väl också bra men oftast är det för långsamt för att ha effekt. Men det är med detta som med alla andra metoder, för mycket och för litet skämmer allt. I kombination med beröm och belöning kan halsbandet vara en bra start för att få grepp om situationen. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-01-31 23:47 | |
![]() | Hon är ju som sagt var bara tio månader ännu...får se om jag kan träna mer personligen med henne...vaktig som bara den ute. Men när vi är ute och hår och andra hundar skäller säger dom inte ett knyst vad nu det beror på, men dom kanske kopplar av vakteriet då...när dom är kopplade... | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-01-31 23:55 | |
![]() | Det är ju lätt att skylla på att en hund inte beter sig. Men vem är det som uppfostrar? | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-02-01 00:21 | |
![]() | Det är svårt att uppfostra bort skällandet. Frågan är ju om hunden själv mår bra av det? Blir ju nästan maniskt. Att ta bort det helt vill jag inte men just det här råskällandet på till synes ingenting måste ju kunna tas bort på något sätt. | |
| shoppa | 2011-02-01 00:23 | |
![]() | Ett tips kan vara,att varje gång "valpen" skäller,ta in den ,låt de andra vara kvar ute,så att den inte får vara med längre..du får vara aktiv under en period,men de brukar fatta snabbt,de är inte så dumma! | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-02-01 00:24 | |
![]() | Skulle vi må bra om ett annat djur kom och sa till oss hur vi skulle agera för att vara ett visst djur? Nej. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-02-01 00:26 | |
![]() | Shoppa: Men vi människor är dumma nog att vi tror att vi kan göra vad vi vill med hundar, som om de vore en accessoar. | |
| shoppa | 2011-02-01 00:32 | |
![]() | Hoodman..Vad dillar du om?Håll dig till ämnet,annars kan du ju lämna..vaddå accessoarer? | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-02-01 00:39 | |
![]() | Blir så trött på alla som gnäller på att hundar inte gör som människor vill. Stackars hundar. Vad är nöjet med att ta bort deras instinkter och humanisera dem? Bara för att vi ska kunna ha dom i soffan och också slippa skämmas när vi går ut? | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2011-02-01 00:40 | |
![]() | Word Hoodman. Även fast jag är precis så som du beskriver. :) | |
| shoppa | 2011-02-01 00:44 | |
![]() | Som vanligt,,vissa skribenter anser sig vara bättre än andra,slinker in lite med onödiga påhäng..godnatt alla..det är som det brukar här i forumen.Trist men fakta! | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-02-01 00:46 | |
![]() | Haha what?! | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2011-02-01 00:50 | |
![]() | Har dock inte min hund som accessoar, det är hon för stor för. :) Men hon får vara i soffan och jag vill inte skämmas när vi går ut. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-02-01 01:02 | |
![]() | Det kan ju vara så att valpen faktiskt känner sig trygg med kopplet och skäller mindre därför. Du finns där stadigt i andra änden. Mycket skällande är nog ofta osäkerhet eller aggressivitet som också förmodligen bygger på rädsla. Om man inte har skaffat en typ trädskällare som jag har haft. Finsk spets och några till raser, de kan väsnas så man blir en sanitär olägenhet om man har nära till grannar. Valpkurs och trygghetsövningar ska vara en bra start för de flesta hundar. | |
| Magnetix | 2011-02-01 02:13 | |
![]() | Jag har inte egen hund, men jag busar med nästan alla hundar jag möter... :) En sak som jag tycker mig ofta lägga märke till är att dom hundar som skäller mest är dom som är kopplade. Detta är naturligtvis inte helt generellt, men jag tycker ändå det är värt att tänka på. Det verkar vara någon slags psykologisk grej det där att när dom inte är kopplade så är dom inte så kaxiga längre... Min granne har skaffat 3 st kinesiska nakenhundar... dom skäller hysteriskt åt allt och alla och om dom blir lämnade ensamma hemma sätter dom igång att yla konstant i flera timmar... hu jeda mig... :) | |