Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 18 554 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nyckelpigan_ | 2011-02-27 20:17 | |
![]() | Som sagt - det är kanske inte så enkelt som "bara" en räkning. Dialog och samförstånd är bättre än konfrontation. Kanske överväga att prata med styrelsen i BRF, tala om som du gjorde för oss hur ni gick tillväga på festen med tankarna som slutade festen tidigt osv. | |
| slånbär | 2011-02-27 20:29 | |
![]() | Men det måste ju ändå finnas en viss nivå för vad man anser vara störande. Ponera att det finns en granne som tycker det mesta är störande och har en väldigt låg toleransnivå och ringer störningsjouren för i princip ingenting då kan det ju bli väldigt dyrt att öht bo just där. En enstaka fest måste ju kunna tolereras om man nu inte ha rivit huset. Har man en fest en helg med lagom volym och klockan inte är mer än 22 och en granne ringer störningsjouren, dom kommer och konstaterar att ja här är det fest, ringer på och talar om för den som öppnar(utan att kontrollera om det är lägenhetsinnehavaren) att hej vi är här för att en granne tycker att ni ska sänka, går sin väg och tre månader senare skickar en räkning- det är ju absurt!! Så ska det ju inte behöva gå till - man måste ju först få en chans att sänka volymen innan man åker på en räkning. Ok om man då inte bryr sig och dom får komma en gång till men på första påringningen? Hur bestämmer dom att man ska betala då? Är det för att dom kommer överhuvudtaget oavsett hur störande festen ifråga är eller är det så att dom gör en bedömning utifrån hur det låter eller görs det en objektiv mätning? Jag menar det måste ju ändå finnas någon gräns för vad som är störande och hur störande man har rätt att vara utan att behöva betala. Jag skulle i så fall själv börja ringa jouren för sånt jag upplevde som störande. Rätt ska vara rätt. Sen hade jag ju förstås sålt och flyttat nån annanstans där man kan leva ett normalt liv-det finns ju dom som störs av att man spolar på toan mitt i natten också....... | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-02-27 20:43 | |
![]() | Enligt denna artikel så gör du så att du överklagar. www.hemhyra.se/Sidor...ou ren.aspx Kontakta utställaren och fakturan och förklara för dom att du bestrider fakturan. Antagligen så kommer dom att skicka dig vidare till inkasso. Då bestrider du fakturan där också och till sist bestrider du fakturan hos kronofognden. Detta är om dom fortsätter att insistera att du ska betala. Var kall: Ring upp dom och säg att du i enlighet med domen från 2010 i Göteborg inte går medpå att betala (om du inte skrivit på något avtal som binder dig vid att betala i just en sådan här siituation) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-02-27 20:43 | |
![]() | Vad sen jag är :-) | |
| The Mag | 2011-02-27 20:49 | |
![]() | Haha, är de inte kloka eller? 2700 spänn för att komma och ringa på dörren och sen gå? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-02-27 21:02 | |
![]() | till 22:00 får det vara liv i luckan i hyres rätt,eller? | |
| Lolita Pop - Ej medlem längre | 2011-02-27 21:16 | |
![]() | Såg att slånbär skrivit: Du har rätt, klagomålet verkar överdrivet. Om det blir bråk om tider o.s.v så får man ju ta det på lämpligt sätt och i lämplig instans. Det jag menade var bara att just nu handlar det om huruvida TS ska behöva betala jourens utryckning eller inte. | |
| slånbär | 2011-02-27 21:55 | |
![]() | Lolita-vad såg du att jag hade skrivit? Hänger inte riktigt med i ditt inlägg kl 21.16. Ttiittii- Har ingen betydelse om det är hyresrätt eller bostadsrätt. Man får självklart ha en fest utan att riskera att behöva betala böter eller bli vräkt även om det är liv i luckan kl 22. Bor man i flerfamiljshus så måste man vara mer tolerant än om man bor i villa men man måste också visa mer hänsyn. Det handlar om sunt förnuft. Har någon röjarfest varenda fredag och lördag fram till 22 men sedan har knäpptyst så är ju inte det heller ok men enstaka fester måste man ha rätt att ha. | |
| le-lou | 2011-02-27 22:06 | |
![]() | titti - finns inget sånt. beror på vart du bor. | |
| Lillot | 2011-02-27 22:33 | |
![]() | Det spelar ingen roll vad klockan är på dygnet, det är inte så att man får leva rövare bara för att klockan är före 22.00. Men visst är det ju så att om man bor i flerfamiljshus så får man både lära sig ta hänsyn och lära sig stå ut med lite ljud från grannarna. Vad gäller störningsjouren i ditt fall tycker jag att det låter lite märkligt. I vår kommun åker störningsjouren ut, går in till de som anmält störningen och lyssnar hur det låter från dem och sedan (om de anser klagomålet befogat) ringer de på hos de som stör. Därefter rapporterar de till hyresvärden. | |
| Minta | 2011-02-28 00:09 | |
![]() | www.argalappen.se/im...ha rd_T.jpg | |
| nyckelpigan_ | 2011-02-28 15:31 | |
![]() | Nyfiken på vad du beslutar dig för att göra eller inte göra? Pls tell us! | |
| magnusito | 2011-02-28 17:40 | |
![]() | Vidrigt. På natten ska de vara knäpptyst. | |
| dinodog | 2011-03-01 14:36 | |
![]() | Där jag bor finns det en man som festar för sig själv llite då och då. Hans grannar är så trött på han och hans musik, eftersom han håller igång på vardagarna, och alltid kör igång vid 10-tiden på kvällen. Nu bor vi i en bostadsrätt och är inte anslutna till störningsjouren. De har försökt att ringa på hans dörr men det hör han inte. Så kom en på att skicka ett sms till han. Han skrev att de skulle gå och lägga sig, och att hans musik störde dom. Det blev knäpptyst inne hos grannen, uppenbarligen måste han suttit med mobilen i handen. De har försökt att prata med honom, men det är som att hälla vatten på en gås. Man kan ju tycka att han skulle ha lite vett innanför pannbenet, med tanke på hans yrke men icke. Så vad har han för yrke måntro.... jo han är polis. | |
| Jumanjia | 2011-03-03 10:49 | |
![]() | jag har en fd kompis som ringde störningsjouren för det minsta lilla. Usch jag skulle inte tåla att ha henne som en granne kan jag säga,. Hon klagar JÄMNT på sina grannar. Hon ringde strningsjouren för att ena grannen hade en undulat eller pappegoja eller nått sånt som lät ibland,. Här där jag bor ärdet rätt så schysst, det är dessvärre tunna väggar, jag hör när min manliga granne är på toa och kissar,. fast jag ligger i mitt sovrum, men jag störs inte, jag hör när de som har barn som gråter jag hör när de spelar musik, men jag själv är duktigt på att spela musik ibland, så det är najs att man har toleranta grannar :-) | |