Spelrum
Giraffen | 42 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 78 |
Mobilspel
Pågående | 19 684 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-02 21:35 | |
![]() | Usige ,finsk jag känner några finnar ,ska fråga dom | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-02 21:35 | |
![]() | jag har aldrig hört ordet boboll | |
Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-03-02 21:37 | |
![]() | Just ja, alla dessa trädkojor som man byggde. Vi hade alltid stora planer, och drog dit virke och möbler med tanken att det skulle bli rena rama inredningsdrömmen. Det slutade alltid med att det mer såg ut som en smärre skogsbrand istället. Det var dock själva byggandet som var grejen antar jag. När det väl stod klart så lämnade vi det. | |
vigren | 2011-03-02 21:39 | |
![]() | Dunken förstås! | |
osse0821 | 2011-03-02 21:39 | |
![]() | Position X var ett program som gick på tv4 2002, det handlade om tre lag som skulle gömma sig, runt om i sverige, för de två spanarparen. Rymmarna fick ett uppdrag de skulle utföra osv =) Här står det mer om programmet: sv.wikipedia.org/wik...Po sition_X | |
Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-03-02 21:42 | |
![]() | Ja, ttiittii - dina finska bekanta lär veta vad som åsyftas. På finska heter det dock Pesäpallo. | |
ANDERStG | 2011-03-02 21:43 | |
![]() | Bollen är hemma! ttitti: Hur kan du INTE känna till boboll, beläst som du är? :) | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-02 21:43 | |
![]() | tack osse,usige det där med kojor känner jag igen vi byggde och byggde,jag fick en hel låda spik av min morfar,den skogen var nog ingen vinst för skogsbolaget sen det blev nog bara massa ved,det måste vara spik i alla träd | |
sparva | 2011-03-02 21:43 | |
![]() | Ja just det! Det var ju där tobbe trollkar blev känd :) | |
ANDERStG | 2011-03-02 21:43 | |
![]() | Uisge: Var har du växt upp egentligen? | |
Safiria61 | 2011-03-02 21:45 | |
![]() | Gröna lyktan: Så minns jag den lekenoch lär även ut den till mina stora ungar på dagis. En deltagare står längst fram med ryggen mot sina vänner. Alla andra börjar med att stå på en linje jämsides med varandra. Sedan säger den som står med ryggen mot sina vänner t ex den som har en röd mössa ta två elefantsteg framåt, har någon röd mössa går han fram två stora steg. Den av deltagarna som kommer fram till kompisen som står med ryggen emot resten, ska dunka honom i ryggen och han har vunnit och man börjar om. | |
Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-03-02 21:45 | |
![]() | Tornedalen. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-02 21:45 | |
![]() | ANDERStG ,jag har aldrig hört talas om den leken,den har gått mig förbi,tack usige | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-02 21:46 | |
![]() | tack Safiria | |
Vixen | 2011-03-02 21:46 | |
![]() | Vi kallade den leken med banansteg, mm för "Röda vita rosen". Omega, vad var röda vita rosen för dig? Vi lekte väldigt mycket Burken också, men också något som hette Knutgubbe. Det är en slags kurragömma där man springer runt ett hus. En unge var "knutgubbe" och resten började på ett led invid en speciell husknut som var både start och mål. Man skulle sedan gå ett antal banansteg, myrsteg, paraplysteg etc och under tiden sprang knutgubben och gömde sig bakom ett hörn. Knutgubben sprang alltid åt ett håll runt huset, och de andra försökte ta sig runt huset åt andra hållet. Beroende på hur stor huset var så skulle man ta sig ett antal varv runt för att vinna. Den som blev påkommen med att röra sig när knutgubben tittade fram runt knuten blev "tagen". Jag och mina bröder hade ett gäng kusiner ute på landet och ingen tv (vanligt på 80-talet, faktiskt!) så gjorde vi inget annat än lekte på kvällarna. Gör barn det längre? Eller är det bara dataspel som gäller? | |
ANDERStG | 2011-03-02 21:47 | |
![]() | ttiittii: Leken? Det finns ligaspel! farm4.static.flickr....44 e7_o.jpg | |
Safiria61 | 2011-03-02 21:52 | |
![]() | Vassego...det var så lite tiitii! jaa visst är det lite trist att alla ungar sitter framför datorer hela tiden. Jag har två killar som jag och syrran tvingade att lämna datorerna hemma en-två veckor om året då vi rövade bort dem till en stuga ut i skärgården utan tv och internet. De var sura en kvart men sedan egnade vi tiden med att umgås och spela och lekatillsammans. Ägget och brännboll långt in på sena kvällen innan myggen anföll...sedan fortsatte vi med monopol och andra sällskapsspel inomhus långt in på småtimmarna ibland. På dagarna badade vi och latade oss.....det var riktigt mysigt. Men tyvärr är de stora nu mina killar så man kan ju inte tvinga dem längre...men jag tro jag har givit dem fina sommarminnen i alla fall | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-02 21:54 | |
![]() | sorry ANDERStG tack,tack vixen jag känner igen den "knutgubbeleken" men jag vet inte om vi hade namn på den,men det var ett bra passande namn | |
Snoosy | 2011-03-02 21:54 | |
![]() | Någon kanske redan nämnt ''näsan''. Men den gjorde vi ofta. Sen burken, cykelubba, röda/vita rosen, stolpe/ribba/kryss, byggde snökojjor :) | |
Snoosy | 2011-03-02 21:55 | |
![]() | *pallade äpplen, lekte krig (usch) | |