Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 563 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| matsuflex | 2011-03-14 15:54 | |
![]() | Det går väl bra att vara med andra men varför göra det bakom ryggen på sin partner? | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-03-14 16:09 | |
![]() | "Om man verkligen älskar någon så vill man väl ändå inte ha någon annan." Fast egentligen behöver väl kärlek inte alls ha något med sexuell äganderätt att göra, det är ju bara "vi" som har bestämt att det ska vara så. Att ha sex med en tredje part betyder inte nödvändigtvis att man inte längre älskar sin partner, man kan ju vara attraherad av hur många som helst samtidigt som man älskar en person. Men men, om man nu valt att gå in i ett monogamt förhållande får man väl spela enligt reglerna. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-03-14 16:18 | |
![]() | Om man älskar någon enbart för hans sexuella värde verkar det ändå rätt logiskt att vara trogen. | |
| bommarna | 2011-03-14 16:35 | |
![]() | Det är väl ändå den som är otrogen som inte tänker på någon annan än sig själv och sina lustar. Antingen så är man trogen mot den man lever med eller så lever man ensam. | |
| Megaherz | 2011-03-14 17:04 | |
![]() | Håller inte med om att man inte vill ha någon annan bara för att man älskar en. Skillnaden är väl att man står över eftersom kärleken till den andra är så stor att man inte vill såra honom/henne. | |
| Tregga | 2011-03-14 17:05 | |
![]() | "Om man verkligen älskar någon så vill man väl ändå inte ha någon annan. Det är omoget att vara offer för sina lustar! Om man har ett behov av att få njutning för stunden, sköt det själv eller var singel." Så tycker jag iofs inte alls att det behöver vara. Vad som för mig spelar roll är på vilka premisser man ingår ett förhållande. Har man lovat att inte vara med andra så får man stå för det. Och riskerar att ens partner lämnar en om man är otrogen. Om man däremot har ett öppet förhållande där man kommit överens om att det är ok att vara med andra så rör det sig öht inte om otrohet. Själv kommer jag nog, efter två långa monogama förhållanden, ha svårt att någonsin ingå i ett förhållande där man begränsar varandras frihet. | |
| malman | 2011-03-14 17:40 | |
![]() | jag tillåter inte min kille att vara med någon annan, och han tillåter inte mig att vara det häller. kan man inte vara trogen kan man lika gärna vara singel. vi drar gränsen ganska hårt. otrohet är oförlåtligt, men sen finns det ju dom som kommer överens om att det är okej och det är upp till dom men säg mig ärligt TS om du hittade din partner i full fart med att sätta på någon annan. skulle du säga klart jag unnar dig lite kul ses sen och sedan stänga dörren. låsas som om inget hänt. | |
| -Passiflora- - Ej medlem längre | 2011-03-14 18:21 | |
![]() | Folk tar alldeles för lättvinligt på kärlek nuförtiden. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-03-14 18:25 | |
![]() | Det finns väl egentligen inte någon relation, kärleksrelation som vänskapsrelation, som klarar av svek? Svek har många fula ansikten varav otrohet är ett. | |
| russinbulles | 2011-03-14 19:59 | |
![]() | Malman: De e klart jag skulle bli lite putt o nån annan höll på i min säng med min partner, helt klart. Lite hänsyn får ju partnern ta. Det jag vänder mej emot är detta kategoriska: nu äre slut, du låg med en annan, fast denna sidekick inte hade nån stor betydelse. Man bryter upp och förstör för sina barn och sej själva när det hela kunnat lösts med lite moget prat. Egentligen har man ju inte gjort nå värre än att onanera, för det är väl i så fall också då ett bevis på att parnern inte räcker till. | |
| malman | 2011-03-14 20:09 | |
![]() | onani behöver inte handla om att ens partner inte räcker till. ett exempel är min kille som bara är hemma lördag och söndag, då har man ju inte så mycket tid , med varandra så då kanske man löser det med onani i veckorna. men han räcker mera än väl till när han är hemma. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-03-14 20:10 | |
![]() | Men om man onanerar när ens partner är tillgänglig då? | |
| russinbulles | 2011-03-14 20:33 | |
![]() | Och varför inte unna din partner lite värme o kul med nån annan i veckan då, malman, liksom dig själv? | |
| Daggdroppe | 2011-03-14 21:54 | |
![]() | Du kanske ska testa Swinging. | |
| CallmeIngrid - Ej medlem längre | 2011-03-14 22:02 | |
![]() | Jag kan absolut förstå att det händer. Otrohet alltså. Det måste väl nästan anses vara mänskligt, att det händer åtminstone någon gång i livet. Men jag säger som Ramsay: mitt hjärta kan inte acceptera det, ändå. Kanske vill man ha det omöjliga: evig trohet och intensiv kärlek. Men hur ska man kunna lita på någon som bedrar en? | |
| Mammaoxå | 2011-03-14 22:16 | |
![]() | Finns det på riktigt dom som kommer överens om att det är ok att vara otrogen i ett förhållande? | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-03-14 22:24 | |
![]() | "Finns det på riktigt dom som kommer överens om att det är ok att vara otrogen i ett förhållande?" Nja, för dem är det väl inte otrohet öht? Alla definierar ju otrohet olika, och människor i öppna förhållanden tycker att det är okej att ha sex med andra, därför räknas det inte som otrohet för dem. Att däremot bli kär i en annan tror jag de skulle uppfatta som otrohet, och det skulle isf inte accepteras. Men ja, det finns (många) människor som lever i öppna förhållanden. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-03-14 22:25 | |
![]() | Russin trollar sig bara. Inget att hänga upp sig på. Men däremot så är jo otrohet något en hel del av oss faktiskt har varit delaktiga i på ett eller annat sätt. Normalt så har vi ett avståndstagande i vårt sociala jag, men många har inte så stora problem med det här med otrohet innerst inne om vi skalar bort risken att bli påkommen. Jag har stora problem med otrohet. För mig är det ett svek mot sin partner, sig själv och relationen. I min känsla för mannen jag älskar så djupt så får det inte plats. | |
| malman | 2011-03-14 22:51 | |
![]() | russinbulles jag frågade min kille det på skoj en gång om ni kunde träffa andra på tex jobbet han blev nästan arg och sa att om man har behov av att träffa andra så har man inget att göra i ett förhållande. han tycker även att trekant är otrohet, för att det förstör mer än det tillför ett förhållande. sex har man med den man älskar just för att man älskar den personen, sex är inget man ska ta så lätt på som folk gör nu. jag tror folk har glömt att sex ska vara fint och någe underbart i ett förhållande, fint kan även vara hårt grovt osv det beror ju på vad man gillar. men har man kommit överens om att man får ha flera partners så är de upp till dom | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-03-14 23:03 | |
![]() | Men det är ju din åsikt, malman. Om du och din partner tycker att sex är något speciellt som bara ryms inom förhållandets ramar så är det klart att ni ska hålla er till varandra. Det stör mig bara att du skriver "sex är inget man ska ta så lätt på som folk gör nu. jag tror folk har glömt att sex ska vara fint och någe underbart i ett förhållande", för då känns det som att du omyndigförklarar andra för att de inte delar din uppfattning. Sex _ska_ inte vara någonting annat än vad som känns okej för en själv. Så om ligger runt betyder det knappast att de glömt att sex är något speciellt, utan snarare att de ser sex i en helt annan kontext än vad du gör. | |