Spelrum
Giraffen53
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade83
Mobilspel
Pågående20 232

Forumkategorier

Användare Inlägg  
promenad - Ej medlem längre2011-03-27 19:18
Antal inlägg: 3995

Jag har aldrig gillat Göteborg. Men liseberg är ok.

slånbär2011-03-27 19:20
Antal inlägg: 5539

promenad-vi antecknar!! Sån tur att det finns så många andra säder du kan bo i då eller hur?

crooked rain - Ej medlem längre2011-03-27 19:20
Antal inlägg: 6334

Agreed slånbär, de är jättemysiga. Mycket lättare att umgås med grannar och så när man delar innergård. Och sen har många landshövdingehus balkong också.

promenad - Ej medlem längre2011-03-27 19:21

slånbär: lol, en göteborgare.

caughtbock2011-03-27 19:21
Antal inlägg: 7699

Jo slånbär, det är visserligen sant, men jag klarar bara inte av en lägenhet utan balkong. Som de för det mesta saknar.

Varför inte flytta till Stockholmsgatan förresten? Det ser alltid ut att vara så himla fint där när jag åker förbi med vagnen och du kanske inte får lika mycket hemlängtan. :P Ligger ungefär 10-15 minuter från stan i östra Göteborg.

numsan2011-03-27 19:21
Antal inlägg: 6327

Hade en pojkvän som bodde (eller ja, han bor säkert där fortfarande) i Haga. Sjukt mysigt område!

KLuBBeR - Ej medlem längre2011-03-27 19:22
Antal inlägg: 5771

Östra centrum för vinst.

Lunden, Bagaregården, Strömmensberg!

\o/

crooked rain - Ej medlem längre2011-03-27 19:23
Antal inlägg: 6334

Men gud, Haga ja. Superfint. Fast jag har fått för mig att det är ganska dyrt där, men det kanske det inte är?

caughtbock2011-03-27 19:24

Jag är så vilse i östra gbg... Stockholmsgatan ligger i Bagaregården va?

KLuBBeR - Ej medlem längre2011-03-27 19:24
Antal inlägg: 5771

Stämmer, caughtis. :)

promenad - Ej medlem längre2011-03-27 19:24

Sthlmsgatan är ju lugnt o bra väl?

Minta2011-03-27 19:24
Antal inlägg: 20042

Jag är född i Haga, då var det inte så mysigt. Jag bor i Majorna men tycker att Guldheden verkar fint också och Kålltorp och Krokslätt om man vill ha lite lugna gröna områden.

Minta2011-03-27 19:25
Antal inlägg: 20042

Jag har också bott på Kvilletorget, det var hopplöst att byta från Hisingen till Majorna. Jag fick köpa istället.

tangerine082011-03-27 19:26
Antal inlägg: 32

Tack för alla tips! Känns som jag har lite mer kött på benen nu :) Ska kolla in Majorna nästa gång jag är i stan, blir ju lite nyfiken! Balkong är inget måste, särskilt inte om det finns innergård. Har aldrig varit någon "måste ha balkong"-person, även om det kan vara trevligt att ha en. Har en fransk balkong idag, och gemensam i trapphuset. Har nog aldrig använt den i trapphuset :)

caughtbock2011-03-27 19:29

Majorna är dock väldigt populärt så var beredd på en kamp! Lycka till med både lägenhet och kärleken ;)

dinodog2011-03-28 08:24
Antal inlägg: 4973

Jag bor i Kärra sedan många år. Tycker inte att det är särsklt "bonnigt" det finns ju i princip bara bostadrätter här ute.

Är från Majorna från början bodde under mina ungdomsår i Landala så jag var skeptisk till att flytta från "stan" till "landet" som jag ansåg att Kärra var då.

Nu kan jag inte tänka mig att bo i stan det är aldrig tyst inne i stan. Vill man komma ut i skog och mark, får man ta sig en bit bort.
Här i Kärra har jag naturen på gångavstånd och ändå nära till stan när jag vill åka in, tar ju bara 15 min drygt med bussen.

Men om jag skulle flytta igen från Kärra så skulle jag nog ha valt Guldheden faktiskt. Lummigt område och inte mycket trafik som stör.

broglo2011-03-28 08:52
Antal inlägg: 116

Inte för att vara negativ, men du skall nog inte räkna med att få en hyresrätt i vare sig linné, vasastan, haga, majorna, örgryte eller guldheden. Det är sådant som vissa får jobba på i flera år för att lyckas med... Du kan ju alltid pröva, men var också öppen för andra alternativ. Centrala Hisingen har jättetrevlig områden (som någon redan har skrivit). Från Wieselgrensplatsen eller Vågmästarplatsen (aningen närmre) tar det ca sju minuter till Centralen/Nordstan med spårvagn (som går jättetätt). Det finns också fina grönområden i närheten, tex. Ramberget/Keillers Park (googla och titta på bilder). Det är inte självklart att gå lägenhet där heller, men enklare än Statusområdena där "alla" vill bo. När du har hört att det är mycket trafik på Hisingen så är det nog om man bor nära någon av de stora trafiklederna, men det behöver man ju inte göra.
Gamlestan är (som någon annan nämnde) ett annat område med förhållandevis centralt läge där det inte är helt omöjligt att få hyreskontrakt.

Tvålis - Ej medlem längre2011-03-28 09:03
Antal inlägg: 4429

Jag flyttade till Göteborg 94. Sedan dess så har jag bort på rätt många ställen. Det som är unikt med Göteborg är att gränsen mellan trevligt och otrevligt område är hårfin. Som kommandes utifrån så tar det lång tid att lära känna stan för det är verkligen som massor av olika städer i en. Se på dina 2 närmaste kvarter så är du nog ganska safe:)

saralowisa2011-03-28 09:34
Antal inlägg: 1

Annedal är också grymt, men som sagt.. Om du ställer för höga krav på boplats så kan det hända att du inte får lägenhet på ett tag. Jag har bott i Kortedala, och gillade det.. Men trivdes aldrig i lägenheten. Rambergsvallen på Hisingen är fantastiskt trevligt. Nu bor jag i Annedal (ligger vid Linnéstaden), och det tog mig två år att få den lägenheten jag har nu, som f ö inte är så snordyr som alla verkar påstå.

le-lou2011-03-28 09:44
Antal inlägg: 17496

Skulle jag flytta tillbaka så skulle jag skaffa lägenhet i Krokslätt- Johanneberg eller runt Redbergsplatsen-området. Det sista stället är Hisingen, blä..

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?