Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 18 852 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-04-17 09:28 | |
![]() | den var inte bra | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-04-17 09:39 | |
![]() | Det är meningen att ett bröllop ska vara för hela livet det ska vara fint och alldeles underbart,någonting att minnas hela livet mitt bröllop var så fantastiskt så underbart,att någon i tx Jeans skulle dykt upp och förstört våran dag,finns inte med på kartan,dom som inte passar in dom som inte förstår kan göra någonting som passar dom bättre,plocka tomburkar eller liknande,jag önskar att alla fick ha ett sådant bröllop som vi hade | |
| Bitte - Administratör | 2011-04-17 09:49 | |
![]() | www.brollopsmagasine...l- brollop/ Man klär sig helt klart enligt inbjudan och det med respekt för den/ de som bjuder Bitte | |
| Ordfobi | 2011-04-17 09:59 | |
![]() | Ett allroundplagg är väl hembygdsdräkt, som alltid är rätt! T o m på Nobelmiddag och bröllop. Men till de som inte vill respektera klädkoden på inbjudan vill jag bara säga: Stanna hemma! Sådana egoister som ni är säkert ändå inte så roliga på fest eftersom ni inte ens kan rikta er uppmärksamhet på festföremålet i ens en sådan liten detalj som kläderna. | |
| slånbär | 2011-04-17 17:38 | |
![]() | Ttiittii-varför i hela friden skulle jag gå och plocka tomburkar bara för att jag inte kan tänka mig att gå på bröllop där man måste klä upp sig? Vad fasen har det med saken att göra? Riktigt konstig kommentar men iof inte förvånande. Självklart ska man respektera klädkoder-jag säger inget annat och jag skulle naturligtvis inte gå i jeans på ett bröllop med klädkod-jag skulle helt enkelt inte gå. Jag avskyr att klä upp mig i något som jag själv inte trivs i och den typen av kläder är verkligen inte sånt som jag skulle ta på mig. Det är naturligtvis samma sak när det gäller yrkeslivet- jag skulle aldrig välja ett jobb där det krävdes en klädsel som jag inte trivdes i. Jobbar man som receptionist tex så måste man ju se snygg ut och ha kjol , klackar , smink och sånt obekvämt. Jag målar mig aldrig heller så om jag skulle vara tvungen att göra det så skulle det kännas obekvämt och konstigt och jag skulle inte ha trevligt så jag skulle vänligt tacka nej till en inbjudan till ett sånt bröllop och dom som känner mig skulle inte tycka att det vår något konstigt med det. | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2011-04-17 18:21 | |
![]() | Jag kan å min sida inte förstå varför ens bröllop skulle bli förstört om nån av gästerna kommer dit i jeans. Hur viktiga kan kläder egentligen vara? :D Själv gillar jag att klä upp mig, men skulle klädkoden kräva klädsel som jag inte trivs i så struntar jag helt enkelt i att gå. Jag är iofs inte mycket för vare sig traditioner, ritualer eller andra regelverk och ser ingen större poäng med klädkoder över huvud taget. Yrkeskläder och uniformer är en sak, men privat får folk klä sig precis som de vill, även om det är på mitt bröllop. :-) | |
| slånbär | 2011-04-17 18:33 | |
![]() | Mitt också, fast otraditionell som jag är så ser jag ingen vits med att gifta sig. | |
| magnusito | 2011-04-17 18:48 | |
![]() | Caughtbock! Kunde inte sagt det bättre själv! | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-04-17 18:52 | |
![]() | det är väl klart att det är viktigt vad man har på sig på ett bröllop. sitt eller någon väns. ja, såklart. | |
| vigren | 2011-04-17 19:12 | |
![]() | www.dinstylist.se/mo...ty m-kvinna Finns massor med tips om du googlar, ovanstående är bara ett förslag... Bröllop är alltid roligt att gå på och det är väl lite kul om det finns en dresscode? Den finns ju till lite även för att gästerna skall känna sig bekväma kan jag tänka mig. Finns ingen dresscod och man tänker att det är nog ingen som klär upp sig så mycket, så kan man ju känna sig liiiite malplacerad om alla andra kommer i typ långklänning. Skulle jag göra i alla fall. ;) Dresscoden är ju en hjälp för att veta vad man skall använda för typ av plagg. Absolut inget märkvärdigt eller "bestämmande" i det! Ha så kul på bröllopet! | |
| Janis_123 - Ej medlem längre | 2011-04-17 19:14 | |
![]() | Undrar om ni pissar och skiter på gator och torg också eller fjärtar och rapar obehindrat vid matbordet? Varför inte? Utanpåverk är ju så onödiga..... | |
| Cosette | 2011-04-17 19:16 | |
![]() | jag säger bara Magdalena Ribbing.... etikett är till för att underlätta och för att det ska vara trevligt i sällskapslivet.... älskar Magdalenas spalt i DN, där bör det finnas svar på det mesta om etikett | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2011-04-17 19:34 | |
![]() | Tog bort en dubbelpostning. Blir det nödvändigtvis otrevligt om folk klär sig som de känner för? :-) Och är det alltså bara påbjudna etikettsregler som hindrar folk från att uträtta sina behov vid matbordet, så tycker jag nog att det verkar stå rätt illa till hos gemene man. Till TS: Hoppas att du får skoj på bröllopet! | |
| Janis_123 - Ej medlem längre | 2011-04-17 19:37 | |
![]() | Nä, hänsyn till andra stavas det. Samma grej alltså som när man inte förstör en annan människas viktiga dag med sin egna korkade principer. | |
| Gautama | 2011-04-17 19:43 | |
![]() | Om bröllopet har en dresscode och någon dyker upp i jeans så kan det nog bli en obekväm situation kan jag tycka. Det är bara att följa reglerna som är satta. Jag tycker det är jättekul att klä upp mig lite extra ibland, hur ofta gör man det egentligen? Men jag har aldrig själv haft eller kommer ha en dresscode i något sammanhang vad det gäller mig själv. Ska jag gift mig igen så blir det lika enkelt som sist. | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2011-04-17 19:48 | |
![]() | Vem här är det som tycker att man ska förstöra någons dag med sina principer? De flesta här verkar anse att klädkoder är bra och vill följa dem. Jag tycker att de är ganska poänglösa, men kan gärna följa dem för jag trivs oftast i den typen av kläder som brukar påbjudas, annars låter jag bli att gå. Och de som verkligen inte trivs med att klä upp sig alls säger ju att de heller inte skulle gå på en tillställning där det krävs av dem. Så vad är det som blir förstört? :-) | |
| slånbär | 2011-04-17 19:53 | |
![]() | Ok men om ni då har en dresscode som säger att man ska ha långklänning och smoking (eller nåt jag vet inte vad som hör ihop) och ni då har en bekant som inte har råd att skaffa sig dessa finkläder bara för att gå på er stora dag har ni då förståelse för det eller tycker ni att dom är egoister som då inte kan komma? Jag tror förresten att det fanns en annan tråd för ett tag sedan som handlade om att man inte fick ta med sig barn på bröllopet. Om jag inte minns fel så var det väldigt många som tyckte att det var helt fel och ego av brudparet att ha det som ett önskemål. Men det är väl i så fall samma sak - brudparet har en önskan inför sin stora fantastiska dag som dom vill ska bli precis som dom har tänkt sig och då ska väl även en sådan sak vara självklar att respektera. Så ni som tycker att det är så jätteviktigt att man har och följer en dresscode tycker ni att det är lika naturligt att man har och respekterar barnförbud på ett bröllop? | |
| slånbär | 2011-04-17 19:58 | |
![]() | Ett annat scenario skulle ju kunna vara att du blir bjuden på ett bröllop där dom vill att alla ska vara klädda i medeltidskläder, toga bröllop eller varför inte som starwars. Är det helt naturligt att man ställer upp på det? Säkert mycket roligare än ett med långklänning och frack tror jag i alla fall. Men fortfarande så skulle jag inte kunna se poängen med att köpa en utstyrsel som jag aldrig skulle använda igen bara för detta tillfälle. | |
| Bitte - Administratör | 2011-04-17 20:02 | |
![]() | Det är samma sak med barn på bröllopet det är brudparet som bestämmer, och kan INTE jag som gäst respektera deras önskan för några timmar , vore det mina vänner så kan dom lika gärna låta bli att komma. Detta handlar ju om samma sak som att man INTE går klädd i röda kläder o dyl på en begravning om det nu inte står valfri klädsel Bitte | |
| Janis_123 - Ej medlem längre | 2011-04-17 20:12 | |
![]() | Det går oftast bra att hyra eller låna de kläder man inte har eller vill köpa själv. Inga barn? Javisst, det är inte ett märkligare önskemål än något annat. | |