Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 18 847 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| yogamama - Ej medlem längre | 2011-04-20 19:48 | |
![]() | Påslakan i samma säng ska matcha och hemma hos mig ska de också vara enfärgade och helst vita. Nästa gång jag får pengar över till lyx så vill jag köpa lakan från Mille Notti :) | |
| Pseudonymf | 2011-04-20 19:56 | |
![]() | Blir lätt hysterisk när det inte matchar, även om jag kan ha olika färg på kuddarna måste det ändå vara matchande. Ibland är det ju så att påslakanen och örngotten ser olika ut. När IKEA släppte sin SNÖA-serie blev jag i extas. Skickade folk till IKEA i V-ås för att få tag på de sängkläder som verkade vara helt omöjliga att få tag på. Jag var alltså beredd på att sprätta upp ett påslakan (om jag bara fått tag på ETT bäddset) och sytt om tillsammans med ett vitt påslakan så att en sida blev vit och en vit med marinblå stjärnor. Men som tur var fick jag tag på två. Mitt estethjärta blev lyckligt och den då blivande sambon bara skakade på huvudet och tyckte att jag var lite...erhm...speciell... :P | |
| Miss_jk | 2011-04-20 19:59 | |
![]() | Vi har överkast så våra sängkläder syns aldrig = Ofta omatchande. | |
| Maja G | 2011-04-20 20:01 | |
![]() | Glömde: Har ALLTID överkastet på! | |
| ANDERStG | 2011-04-20 20:05 | |
![]() | Vit bomull i ena halvan och siden i syndiga färger på den andra. :) | |
| Katitzi65 | 2011-04-20 20:15 | |
![]() | Jag matchar alltid lakanen och örngotten och tycker det är lite "jobbigt" om min sambo t ex vänder "fel sida" uppåt- vi har ett set som är randigt på ena sidan och blommigt på den andra och jag anser att den blommiga ska vara uppåt- då måste jag bädda om...även om det naturligtvis inte spelar någon roll egentligen, och jag klarar om det skulle vara olika också men det stör mig. Sen tycker jag det är rent praktiskt att ha lika så de kan tvättas samtidigt. Matchade oftast barnens innan också för att kunna tvätta deras samtidigt. Samma sak gäller handdukar..de bör vara lika! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-04-20 20:16 | |
![]() | är väl inte jobbigare att bädda lika? nästan tvärtom. förstår inte varför man inte skulle matcha. | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-04-20 20:19 | |
![]() | Lite tvångstankefeeling på exakthet? Siden i syndiga färger <3 | |
| Miss_jk | 2011-04-20 20:28 | |
![]() | ramsay: Har man kaos i "linneskåpet" så kan det faktiskt bli jobbigt att matcha... :) | |
| dinodog | 2011-04-20 20:29 | |
![]() | Jag har alltid överkastet på. Men det måste matcha med påslakanen. Det stör mig när jag lägger mig om det inte matchar. | |
| dinodog | 2011-04-20 20:31 | |
![]() | Men det kan inte bli kaos om man bäddar lika i sängarna. När man tvättar lägger man ju in påslakanen och lakanet i samma hög liksom :) | |
| Miss_jk | 2011-04-20 20:38 | |
![]() | Nej, inte om man har kaos. Handdukar bland lakanen, örngott bland gardinerna o.s.v. Jag lägger bara in grejerna där det finns plats. | |
| malman | 2011-04-20 20:59 | |
![]() | jag har alltid samma sängkläder i dubbelsägen sen kan jag erkänna att jag är lite extrem, jag vill inte ha olika örngott kontra påslakan osv sen om jag har svart underlakan så har jag svarta örngott till de extra kuddar som ligger i sängen, och detta trots att jag alltid har överkast ;) men samma still på kläderna?? nej tack i badrummen har jag samma färger på handdukarna som på mattan. men min kille är inte alls lika noggrann som jag, men jag säger inget om det jag är tacksam om han hjälper mig med städningen och då tycker inte jag att man ska klaga duger det inte det han gör så kan man göra det själv | |
| AMF | 2011-04-21 17:08 | |
![]() | Vi tjejer är nog lite hispiga. Skulle kanske må bra av att ta efter den mer manliga "låtgåmentaliteten". Kan själv inte tänka mej att ha annat än färg och mönsterpassat i sovrummet. Påslakanen måste matcha tapeten. Lägger inte på överkastet förutom när det kommer gäster. Samma i badrummet - frotte'n måste matcha varandra och mattan. Men.......visst är det liiiite hispigt? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-21 17:13 | |
![]() | Tala för dig själv, AMF :) I min familj har alla tjejer grav inredningsdyslexi. | |
| Liltif_Nomad | 2011-04-21 18:30 | |
![]() | Folk kan bli obehagliga till mods här. Finns inte flera sängar så, men andra saker är omatchande. Handdukar, porslin osv. Har några gafflar och knivar som är likadana. Kanske ett fåtal tallrikar. Jag dukar glatt fram med olika tallrikar, omatchande bestick och muggar finns det bara en av varje sort. Jag hade två muggar på toa som var likadana, men jag råkade tappa en. Så till och med ödet håller med mig. | |
| morsans syrr | 2011-04-21 19:10 | |
![]() | Lika lakan, handdukar, örngott i mån av tillgång... Lika porslin o glas... Big no no till overallen.... | |
| wertigo | 2011-04-21 19:17 | |
![]() | Givetvis matchar sängkläder, glas o porslin. Allt annat är uteslutet. Matchande overaller hör hemma i en svunnen tid jag aldrig levt i | |
| ElsasMatte | 2011-04-21 19:27 | |
![]() | Matchar alltid kuddar, lakan och överkast. Gant och Lexington är favoriterna. | |
| Liltif_Nomad | 2011-04-21 19:35 | |
![]() | Fast det är ju inte ovanligt att man klär barna att matcha varann.... varför inte de vuxna? :p | |