Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 18 917 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-05-07 23:32 | |
![]() | man är aldrig för ung för att gå ner sig. dessutom finns det en fröjd i det också. ingen gång är man så i kontakt med sitt tragiska jag, som i de stunderna när man inser hur patetiskt det mesta i livet är, inkl alla leksaker man har, bil, lägenhet, datorn med alla plastvännerna i. Sedan blir man kär, och glömmer bort det. Kärlek är livet, utan kärlek skulle jag ligga på rygg över en stor jävla sten nånstans och stirra blank ut i luften. Yamaha, bli kär alt. bli förälder. Det ger livet mening. | |
| metafor | 2011-05-07 23:36 | |
![]() | Nej, le-lou, helt uppenbart är man aldrig för ung för att gå ner sig. Dock är det en fin klyscha att dra till med när man vill få youngsters att göra någonting åt sin tillvaro. Vill bara säga att man inte acceptera att man gått ner sig, när man har så många år kvar (om man nu inte bli påkörd av sopbilen eller liknande) | |
| le-lou | 2011-05-07 23:38 | |
![]() | är det farligt menar du, att sitta sysslolös och tycka att allt är pest? min erfarenhet är att det är just det som blir sparken i arslet många gånger. till slut står man inte ut och tar sig själv i kragen. inget nån annan säger kan få en att göra det, alla måste sjunka litegrann då & då. | |
| MaadMaxx | 2011-05-07 23:40 | |
![]() | Sälj allt du har, bränn alla broar, packa en liten ryggsäck och köp en enkelbiljett till vilken plats som helst, luffa runt och skaffa lite perspektiv på tillvaron. -Det funkade för mig. | |
| metafor | 2011-05-07 23:45 | |
![]() | ll: Well, ärligt talat kan det bli farligt. Man kan ju dö av det. :) Det är klart att allt är upp till en själv, men det är ingen anledning för andra att bara så bredvid och se på. Mår man skit kan man behöva utomstående som pushar på, eller vägleder. Det är väl klart att jag förstår att herr trådstartare inte kommer stänga ner datorn och springa till närmaste 24/7-gym bara för att jag skrev det, men förhoppningsvis påverkades han kanske i den riktningen. Hade jag skrivit "Åh ditt liv är över vid ringa tjugofem års ålder. Du kommer för alltid må pest. Gå och häng dig!" hade han kanske inte gjort det heller, men det hade troligen inte peppat honom heller. | |
| le-lou | 2011-05-07 23:46 | |
![]() | i väst blir vi nästan hysteriska så fort vi har tråkigt, är osociala eller uttrycker en leda. BLI GLAD - TÄNK POSITIVT. Tidningarna svämmar över med måbra-tips och funkar inte det så kan du ta lyckopiller. Jag ser inte nåt negativt i att sura så länge du inte mår dåligt över det om man säger så.... Det är andra som belägger en med skuld de gångerna när man inte ser så ljust på livet. Jag vill slå ett slag för det sköna i att bara vara lite hängig ibland, man MÅSTE inte gå runt och le som en idiot och leka med de andra barnen hela tiden för att anses normal. Eller jo, det måste man enligt normen då... men släpp kraven: sitt och ha tråkigt då, försök att diskutera dig me dig själv till en lösning: det kommer inte att lyckas, det är vad det är, låt det ha sin gång. Ingen ska heller behöva svara i telefonen bara för att den ringer. | |
| le-lou | 2011-05-07 23:47 | |
![]() | och skit i åldern. en 23-åring kan och har självklart rätt att känna samma känslor som en 50-åring | |
| metafor | 2011-05-07 23:49 | |
![]() | le-lou: jag ska kanske poängtera att jag är den bittraste personen jag kan komma på, under tjugofem. Dock är det skillnad på att vara ha tråkigt, sura och att gå ner sig. | |
| le-lou | 2011-05-07 23:51 | |
![]() | tycker du att Yamaha har gett uttryck för att ha "gått ner sig" ? | |
| metafor | 2011-05-07 23:55 | |
![]() | Genom att läsa mellan rader har jag fått uppfattningen av att han kanske är på väg att gå ner sig. Jag har fått uppfattningen av att han mår dåligt över din nuvarande livssituation. Om det är så, att den tär på honom, så borde han ju göra något åt det. Han verkar beredd på att göra något åt det. God natt. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-05-08 00:18 | |
![]() | Jag kan förstå ts i hans inlägg. Vissa perioder av ens liv känns meningslösa. Transportsträckor till nästa fas som man måste ta sig igenom. Jag har tagit mej igenom ett par sådana. Samtidigt, med min oroliga själ, så vet jag att jag har min beskärda andel kvar. Jag tror att YJ behöver utöka sitt ansvar. Det kan vara att bilda familj, Kan också vara att bli grym på drakflygning. För mig personligen fanns svaret i att bli förälder. Den stora frågan om "varför". | |
| Liltif_Nomad | 2011-05-08 01:05 | |
![]() | jag får ofta inte tråkigt för jag är lättroad. intresserad av "nästan allt"..... just nu har jag motsatt problem, allt runt omkring är värsta såpan.... jag skulle välkomna lite trist rutin just nu. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-05-08 01:09 | |
![]() | yamaha j. önskar jag kunde hjälpa dig. sådär tråkigt kan du ju inte ha. gör nåt bara. du lever ju bara en gång och tänk att varje sekund är värdefull och att man skapar sitt eget liv. man väljer och väljer bort. tänk på alla fina människor som finnas i världen. alla fina städer. alla bra filmer. alla trevliga hus. den goda maten och havet. å allt sånt. solen. betyder inte allt detta något för dig. är man blasé har man ju gett upp och det är ju onödigt. take care. livet är upp och ner men det är ju en fördel att ha en livsglädje inom sig trots att man kanske tycker en tant på jobbet är tjurig eller tjötig. puss. | |
| Anden_88 - Ej medlem längre | 2011-05-08 01:31 | |
![]() | Flytta från stockholm och träffa ärliga trevliga människor som kan vara sig själva. Bli sedan inspirerad, bli själv en sådan, så ska du se att dina kompisar också kommer bli mer levande när du är med dom. Ta med dom ut på laserdoom, eller något annat ni skulle gjort för 5-10 år sen, och inse att ni fortfarande tycker det är hur kul som helst att skjuta varandra, eller vad ni nu gör. Sen kommer nya lyckliga du dra till dig en glad söt flicka. Ni skaffar fem småyamahas, som du lär att alla bli bättre än dig på idrotten du gillade, smartare än dig, få alla möjligheter, men ändå inte bli bortskämda. Sen när dom väl flyttat ut får du din aha-upplevelse om vad du egentligen hållit på senaste åren. Du inser att livet inte handlar om bara dig, och att när livet handlat om mest bara dig, har livet försvunnit från dig. Då kommer krisen, barnen är borta, du behöver någon, men känner dig för gammal för att kunna visa det. Du vill ha en bra realtion med ungarna, men förstår att du inte kan tränga dig på hos dom för mycket. Du får väldigt mycket tid för dig själv. Du börjar då skriva ner dina memoarer. När dom är släppta söker du upp 23-åriga killar, vars liv sprungit ifrån dom, när dom trott att deras sätt att leva skulle ge dom allt. Du får in dom på rätt bana igen, hjälper till att göra världen lite mänskligare igen. Då får du nästa aha-upplevelse. Du kan med små medel göra stor skillnad. | |
| apbur | 2011-05-08 02:14 | |
![]() | Livet blir inte så mycket roligare än såhär, bara att gilla läget. Nästa projekt är att skaffa barn och bilda familj. Lyckas man inte med det är det lika bra att skjuta sig själv. *pang* | |
| mrperfect | 2011-05-08 03:47 | |
![]() | jag gjorde som Yamaha..köde 100 km...på en halvtimme Nu känns det bättre :D | |
| henrik_l | 2011-05-08 04:49 | |
![]() | engagera sig ideellt i föreningsliv är inte ett skit givande. :) Bli med i nån klubb där du träffar likasinnade istället. | |
| bra_år | 2011-05-08 06:32 | |
![]() | Hm...va hemskt det låter...men lite sant är det. Det känns som om allt runt en krymper. Man är mer ensam och mindre glad... Man får se till att skaffa barn och upptäcka allt genom dom... man ska bara våga göra det oxå ;) | |
| YamahaJet | 2011-05-08 07:14 | |
![]() | Tack, den största enskilda uppiggande idén var detta med barn. Inte det att skaffa dem alltså, utan jag blev mest bara genuint glad av att inte ha dem. Om jag råkade ut för detta hade jag på riktigt blivit deprimerad, bitter, arg och jag vet inte vad. Jag har flera vänner som råkat ut för detta, och deras liv är verkligen slut. De kan absolut inte göra någoting längre - inte ens ta en hamburgare efter jobbet då de måste skynda till dagis. Den kompis som jag umgicks mest med innan han drabbades av detta träffar jag sedan tre år endast när jag är ledig och åker till hans jobb för att luncha med honom. Då brukar han ibland prata om att sterilisera sig. Förutom att behöva dras med ungen så tvingas de även dras med och finansiera barnens psykopater till mammor, som alla är labila, lata, arbetslösa, onda haggor. Och det är just detta som är mitt problem - inte att jag inte kan göra vad jag vill, utan att jag inte längre har någon att göra det med. Det är nästan som att man registerar sig på en dejtingsida - det gör jag inte - men jag vet snart inte vilka alternativ som finns. | |
| YamahaJet | 2011-05-08 07:22 | |
![]() | För övrigt var det väl typiskt att någon feminist med migrän skulle bli kränkt av att jag kallade huvudvärk för en kvinnoåkomma. Det är väl allmänt känt att kvinnor drabbas av detta mest hela tiden medan det i mitt fall är en mycket unik företeelse. Om jag händelsevis nästa gång drabbas av mensvärk så har jag väl rätt att beklaga mig över mina "kvinnoproblem" utan att för den sakens skull hata kvinnor. | |