Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 988 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| promenad - Ej medlem längre | 2011-07-09 21:47 | |
![]() | ja fysiskt har det inte hänt så mycket eg | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-07-09 21:54 | |
![]() | Jag har en känsla av att det handlar mer om mottagare än utövare faktiskt. Vill man/kan man vara delaktig, så går det. Är man som jag så är det bara nonsens. | |
| Gautama | 2011-07-09 22:46 | |
![]() | Måste få fråga er skeptiker en gång, hur ni skulle förklara att en klocka som står på ett bord helt plötsligt ramlar ner och rullar runt på golvet? Klockan står i mitten på bordet och vi är tre stycken som ser detta? | |
| le-lou | 2011-07-09 23:05 | |
![]() | hehe. Gautama, du ska veta att jag var med om en knasgrej nu i veckan som gick. Jag stod och pratade i telefon i köket när min kaffekopp (fylld med kaffe) helt plötsligt började kana över spishällen. Den drogs långsamt över hela hällen som att en osynlig hand förde den framåt och jag stirrade och tänkte att jag höll på att förlora förståndet på riktigt alltså. Va fan händer liksom? Dock hade detta en logisk förklaring MEN innan jag fattade det (rättare sagt min sambo förklarade) så blev jag rädd. Har aldrig sett något ske så inför ögonen förrut, inget så påtagligt som detta. Även fast jag är en skeptiker och inte tror på spöken och andar och alt vad det är, så är naturligtvis sånt som vi inte kan förklara skrämmande. | |
| le-lou | 2011-07-09 23:07 | |
![]() | mao, jag är övertygad om att klockan som föll i golvet har en förklaring som inte har med spöken att göra. | |
| blue_moon | 2011-07-09 23:08 | |
![]() | Nu blev jag nyfiken. Vad fanns det för naturlig förklaring? | |
| Måns_E | 2011-07-09 23:14 | |
![]() | Det kan ju hända att en skeptiker inte alls skulle uppfatta det hela på samma sätt. Nej, humbug och trams om du frågar mig. Förmodligen så har väl någon stött till bordet, för att det är ju det ni vill skall hända. De flesta "seanser" har avslöjats som bluff, ett av de mest kända exemplen är de dansande borden, som visar sig röra sig av mänsklig kraft, och inte andlig. Så nej, jag är skeptisk. | |
| Klappa dvärg - Ej medlem längre | 2011-07-09 23:18 | |
![]() | Ta inte ifrån verklighetens folk deras tomtar och troll, rätt vad det är börjar dom ifrågasätta att dom står med huvet i toaletten och moppar om man sår frön av tvivel. | |
| Gautama | 2011-07-09 23:19 | |
![]() | Ingen har stött till bordet. Vi är tre stycken som sitter vid bordet och en äggklocka står på bordet. Rätt som det är så flyger klockan ner på golvet och ligger och rullar runt ett bra tag. Men som vanligt så ska skeptiker komma med förklaring som "ni har stött till bordet" Ska väl tillägga att det inte var en seans utan vi satt och snackade och det minsta vi vänta oss var något övernaturligt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-09 23:19 | |
![]() | en klocka kan inte ramla i golvet,vinden eller en nylon tråd hjälpte säkert till,eller så han någon såpat bordet så den gled i ner försbacke det finns en naturlig förklaring | |
| Gautama | 2011-07-09 23:21 | |
![]() | Såpa bordet? Nedförsbacke? Vet inte vad du har för bord men på mitt köksbord så är det ingen nedförsbacke. Jag, min son och en kompis satt vid bordet och snackade om ditt och datt. Vi bara flög upp och blev livrädda först. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-09 23:23 | |
![]() | det finns inget över naturligt det är ut lovat 10000000 till den som kan bevisa mot satsen,och hitils har ingen kunnat visat på någonting övernaturligt ,Uri geller försökte böja skedar och det visade sig vara nonsens det med | |
| Måns_E | 2011-07-09 23:24 | |
![]() | Vem har inte varit med om oförberedda händelser, som till en början verkar underliga? Men varför dra in andlighet i det? Om man tänker efter så finns det en naturlig förklaring på det mesta. Det är också en anledning till att färre tror på tomtar och troll idag. Vi vet helt enkelt mer om vad som händer i vår omvärld. Men visst om man mår bra av att tro på "en andra sida", inte mig emot. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-09 23:25 | |
![]() | ingen i hela värden har kunnat påvisat någonting som inte går att förklara ingen alla dessa pengar har dragit men ingen lyckas. | |
| Måns_E | 2011-07-09 23:27 | |
![]() | Å andra sidan så har ingen kunnat bevisa guds existens heller. | |
| Gautama | 2011-07-09 23:30 | |
![]() | Det är mycket intressant tittti att du är så övertygad om att det inte finns andar men du tror på gud?? Att tro på gud är väl ändå mer underligt kan jag tycka. Att en liten gubbe skulle skapat helt jorden och människorna. Att det finns en himmel där vi alla ska leva lyckliga i evighet. | |
| Lillstölla | 2011-07-09 23:32 | |
![]() | Word Gautama :) | |
| Måns_E | 2011-07-09 23:33 | |
![]() | Det är väl ungefär lika underligt. Varken mer eller mindre. | |
| le-lou | 2011-07-09 23:35 | |
![]() | de flesta som tror på det övernaturliga anser sig icke tillhöra någon särskild religion.. men jag tycker det är i princip samma sak. En del tror på Gud el gudar - andra på döda släktingar som håller ett vakande öga över dem. bluemoon - jag återkommer med det, filmdags här. | |
| le-lou | 2011-07-09 23:37 | |
![]() | menar att det bottnar i samma sak. rädsla för liv och framför allt rädsla för vad som kommer efter döden. att tro på något iaf gör att de tankarna blir hanterbara. det är min egen tes för övrigt och inget som är hugget i sten. | |