Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sigrids mor | 2011-08-06 19:10 | |
![]() | Hm........det verkar vara en smaksak. Men skulle ni säga att det är värt pengarna att ha en sån där grunka istället för en vanlig mobil??? | |
| morsan30 - Ej medlem längre | 2011-08-06 20:06 | |
![]() | Jag tycker det är helt klart värt pengarna... | |
| Måns_E | 2011-08-06 20:30 | |
![]() | Jag tycker att en smartphone helt klart är värt pengarna. Framförallt att man kan surfa någorlunda vettigt på en smartphone. Apparna är väl småkul de med, men mejl och surf är det som är det absolut största lyften jämfört med en konventionell telefon. IPhone eller Android eller Windows Phone, jag vet inte det är nog lite smaksak. Jag gillar egentligen inte Apple och tycker att deras operativsystem för persondatorer är riktigt dåligt (nu lär man väl få en och annan arg macian på sig), dock så tycker jag att I-Phonen är snygg och välbyggd samt rent hårdvarumässigt är väl utrustad. Fast det är tveksamt om jag valt en I-Phone om jag hade fått betala för den själv. | |
| mrperfect | 2011-08-06 20:41 | |
![]() | Om man åker till Kista kan man surfa gratis :D | |
| Didis | 2011-08-06 21:50 | |
![]() | Kirkelina, jodå. De skall laga den men det betyder ju att jag måste leva utan mobil ett tag - något som jag inte riktigt har tid med. | |
| Kirkelina | 2011-08-06 22:51 | |
![]() | Om du inte har en egen gammal fungerande telefon så finns det kanske någon i din närhet som har. Det ligger väl hur många gamla mobiler som helst hemma hos folk och skräpar. (I alla fall har vi det). Eller så kanske butiken kan låna ut en. | |
| Sigrids mor | 2011-08-21 08:46 | |
![]() | Nej Kirkelina - det finns ju inte det. Alla i min närhet köper ny mobilen när den gamla packar ihop och slutar funka. Ingen köper det för det är kul med en ny leksak. | |
| Sigrids mor | 2011-08-21 08:48 | |
![]() | Nästa sak jag undrar: Jag ska ut på praktik nu och skulle vilja ha med mig musik. Jag tror inte det är läge med hörlurar utan jag måste kunna höra omgivningen och handledaren osv men det skulle ändå vara trevligt med musik. Visst finns det som en högtalare där man sätter fast mobilen så det spelar mobilens musik??? Vad heter den? Laddar den mobilen samtidigt?? | |
| F_Errari | 2011-08-21 09:50 | |
![]() | Tips på billig och bra android: ZTE Blade. Kostar ca 1000-1500 kr (999 om man är student). Kolla Comviqs nätshop. Helt klart mycket mobil för pengarna, och den har fått bra användarrecensioner. | |
| Sigrids mor | 2011-12-03 19:55 | |
![]() | Kvällens teknikfråga Jehepp så var det dags för nästa ämne. Hur/varför stängs jag ute från vissa sidor? Vad har jag lyckats med? Jag kan omöjligt se/komma in på www.tasteline.com . Det blir en vit sida där det står Webbsidan kan inte visas. Varför?? Hur får jag till detta då? ps. det är en till sida jag inte heller kan se men kommer inte nu ihåg vem det är. Det var en sida där min vän ville visa formel1-bilar - så det var en sida jag aldrig någonsin besökt förut. | |
| kajix | 2011-12-03 20:12 | |
![]() | vad har du för operativsystem och webbläsare? | |
| Sigrids mor | 2011-12-05 21:16 | |
![]() | Windows och Explorer | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-12-05 21:31 | |
![]() | en sån lättnad. trodde att vardagsteknik tangerade ord som livspussel och liknande. puh. | |
| drakhonan1 | 2011-12-05 21:32 | |
![]() | HALLÅÅÅ! här kommer en varning! med för bra mobil som "kan allting" blir ingenting gjort!!! Har ingen själv men de delar av familjen som har fastnar! Jag skulle vilja att det fanns en app som plockar bort disken eller hänger upp tvätten! Kanske går till ica också.... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-05 21:37 | |
![]() | drkhonan1 pma mig när du hittat en så är du snäll | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-06 03:10 | |
![]() | Tillägg:Det var en HTC min son har. Iphone mfl klart överskattade enl honom. Jag har funderat på en sån, men å andra sidan, surfa på en liten mobilskärm, för min del räcker det med jobbets datorer och hemdatorn. Tillbringar nog 15-20 tim i veckan på Internet, det räcker väl... Måste man vara uppkopplad var man än befinner sig? | |
| päronhalva | 2011-12-06 04:25 | |
![]() | Sigrids mor! Svar på din musikfråga. Det finns dockningssystem till många telefoner så du kan lyssna på musik genom högtalare. Jag kan dock inte rekomendera någon eftersom jag inte vet vad du har för telefon | |
| Mindymoo | 2011-12-06 04:31 | |
![]() | ullis, du skulle bara veta... jag trodde inte det skulle underlätta så mycket som det gör. T ex har jag min kalender synkad på nätet och i mobilen, skriver jag något i googlekalendern dyker det upp i telefonen och vice versa. Med påminnelse. Slå upp svar på frågor, kolla busstider, kartor - med vägbeskrivning när man inte hittar, hitta bensinstationer eller pizzerior, läsa tidningar, epost, facebook, enkelt skicka bilder direkt från mobkameran till blogg eller för lagring, ta emot dokument, spela betapet förstås. HC desire här, inte iphone - men kan synka allt viktigt med min mac. (Googlekonto och molntjänster fixar det mesta) | |
| Stenknäck | 2011-12-06 06:32 | |
![]() | gamla mobiler kan man sälja på nätet. Skicka in dem och få betalt vet ja. Det har jag gjort. P.S. töm dem först bara:-) | |
| saZmer | 2011-12-06 07:34 | |
![]() | Sigrids mor - ännu en smaksaksfråga gällande webbläsarval men du verkar ju inte vara emot förändringar så jag tycker du ska testa att ladda hem google chrome (sök på google). Det är betydligt större skillnad i hastighet och upplevelse mellan chrome och explorer än mellan iphone och jämbördiga androidlurar.. :) Köpte du dig nån smartphone? Vad tyckte du? | |