Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade44
Mobilspel
Pågående19 431

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mrperfect2011-09-11 00:00
Antal inlägg: 11437

är detta någon som över huvudet är värt att diskutera i mer än tio sekunder?

Slocum2011-09-11 00:20
Antal inlägg: 44

Wow, Captain76!

Sällan någon båda har en analytisk förmåga och ordet i sin hand.

Som du säger så har vi först en fråga om order respekt. Vad innebär det? Fär dagens ugdom så inebär det för somliga att man håller en pistol mot någons tinning och kräver respekt dvs rädsla. Om vi helt väljer bort den definitionen som känns malplacerad här så har vi den gamla kvar.

Och det är den gamla politiskt inkorrekta definitionen dvs aktning, vördnad. Svårdefiierat men jag tror alla gamla uvar inombords vet vad det betyder. Men behöver inte tycka lika eller vara identisk men man kände ändå respekt gentemot den andre. En svunnen tid som inte kommer tillbaka på många århundraden.

Om vi tar det politikst inkorrekta begreppet så känner man det man känner. Det handlar snarare om en intellektuell dimension än den moderna som inebär rädsla. Så känner han vad han känner. Min frågeställning är snarare psykologisk. Hennes pojkvän är en bifigur i sammanhanget, hon kommer snart (inom 2 veckor) hittat en ny pojkvän som han måste ta ställning till. Han kommer också med stor sannolikhet våldföra sig mot henne eftersom hon vill det.

Din syster gillar uppenbarligen våldsverkare, dom kommer att avlösa varandra, älska din syster och hjälp hon men acceptera hennes preferenser. Din systers pojkvänner är bara ett verktyg för hennes drömmar. Bedöm dom individuellt och ta gära en öl med om trots att dom misshandlar din syster. Dom har bara gjort vad hon önskar.

PS! Tack återigen Captain76 för ett välartikulerat inlägg.

Slocum2011-09-11 00:23

-----är detta någon som över huvudet är värt att diskutera i mer än tio sekunder?-----

Uppenbarligen var det värt att MrPerfect tar sig tid och dyker upp i tråden. Vi är tacksamma för att du tar dig dyrsam tid och delger oss dina djupa tankar. Ett stort tack MrPerfect!

wertigo2011-09-11 00:29
Antal inlägg: 172

men till trots mot alla inlägg, slocum har ju rätt. sen kan det tyckas osmakligt. visst, men det är ju att blunda för sanningen
ingen kan väl begriopa varför en del gör sina val, men det är ju deras val, ingen annans

Mindymoo2011-09-11 00:48
Antal inlägg: 1743

slocum, jag kan utan vidare bena ut varför ditt inlägg är obehagligt.
1: generellt - din uppenbara ansträngning att provocera och leka neandertalare. sånt är omoget och irriterande dessutom.
2: specifikt - formuleringar som "Någon har en syster som gillar riktiga män. En syster som vill bli dominerad och behandlad som kvinna."
Detta tyder på att du lever i en känslomässig bubbla, men ändå går omkring i vår gemensamma värld så att kvinnor riskerar möta dig.
3 - att du känner dig anklagad hela tiden, det är osunt. Om du känner dig orättvist beskylld för att vara troll, tänk efter. Du drog iväg tråden långt OT.

Mindymoo2011-09-11 00:51

F ö - Vem inbillar sig att tjejen valt att bli misshandlad? Varför berättade hon i så fall när eländet tagit slut?

clinton2011-09-11 00:56
Antal inlägg: 283

Det finns bara ett sätt att få respekt.....man börjar med att ge det.

Slocum2011-09-11 01:23

-----1: generellt - din uppenbara ansträngning att provocera och leka neandertalare. sånt är omoget och irriterande dessutom.
2: specifikt - formuleringar som "Någon har en syster som gillar riktiga män. En syster som vill bli dominerad och behandlad som kvinna."
Detta tyder på att du lever i en känslomässig bubbla, men ändå går omkring i vår gemensamma värld så att kvinnor riskerar möta dig.
3 - att du känner dig anklagad hela tiden, det är osunt. Om du känner dig orättvist beskylld för att vara troll, tänk efter. Du drog iväg tråden långt OT.------

Jag hatar är människor ljuger. Jag vet vad jag tycker. Jag vet vad min analys är. Jag är inte ute för att provocera för 5 öre. Du påstår att du vet något om mig. Jag ber dig ödmjukt att hjälpa mig med att förstå vad du vet som jag har missat. Min analys av kvinnor står jag för fullständigt. Jag har inte hittat något hittils som gör att jag skall avvika från den. Om du har något som tyder på att min analys är fel så ber jag dig publicera dessa. (En kvalificerad gissning är att du inte gör det)

Vad är en känslomässig bubbla? Låt mig gissa. Du är en känslomänniska. Jag har inte längre speciellt måga känslor förrutom förakt för mänkligheten. Och på vilket sätt skall kvinnor vara rädda för att riskera att möta mig? Jag svara bara på tilltal och går kilometer runt dom. Tacksam för seriöst svar.

Jag har skrivit att jag tyckte att tråden drog iväg OT. Kolla inläggen så ser du det. Men för att besvara trådskaparens fråga så måste vi ha mer input. Vill vederbörande veta mer om begreppet "Respekt" eller vill han vet mer om sig själv eller vill han veta mer om kvinor och deras stora kärlek till våldsverkare? Jag vet inte. Vet du?

apbur2011-09-11 01:39
Antal inlägg: 9699

Vad har förlorad respekt med etik och moral att göra?

Diskuterade ni om det var fel att inte respektera alla människor?

Jag frågade även innan vad som menades med att skilja handling och person åt. Vill gärna att någon försöker svara på det.

Slocum2011-09-11 01:43

-----Vad har förlorad respekt med etik och moral att göra?

Diskuterade ni om det var fel att inte respektera alla människor?

Jag frågade även innan vad som menades med att skilja handling och person åt. Vill gärna att någon försöker svara på det.-----

Jag antar att du inte vill att jag svarar på det men jag gör det i alla fall. I min värld är en person aggregeringen av sina handlingar.

Mindymoo2011-09-11 01:56

slocum - jag vet inget om dig. Men jag tillåter mig att ha åsikter om det du skriver, det är väl själva meningen med ett forum?. Du kan inte vara omedveten om att ditt inlägg skulle uppfattas provocerande.
F ö är det väl bra om du går omvägar runt kvinnor eftersom du generaliserar så till den milda grad, och - enligt tillgänglig forskning - helt bortitok. Våld mot kvinnor är alltför vanligt, och jag har aldrig träffat en misshandlad kvinna som inte mått dåligt. Läs på.

www.bra.se/extra/pod...in stance=2

Minta2011-09-11 02:06
Antal inlägg: 20042

Jag vill personligen inte döma någon för all framtid om denna person har andra kvaliteter som jag tycker om och respekterar. Om denna person var medveten om det destruktiva i just denna relation, var ledsen över vad han gjort och verkligen ville gå till botten med varför han handlar som han gör, kan jag respektera honom. Om det var i just detta förhållande, förhållanden kan vara mycket destruktiva, inte om det är ett upprepat mönster som han inte aktivt gör sig av med. Förlåta kan ju bara den göra som varit utsatt, men personen kan i vissa fall behålla eller återfå min respekt. Det beror på, svårt att generalisera.

Slocum2011-09-11 02:35

-----slocum - jag vet inget om dig. Men jag tillåter mig att ha åsikter om det du skriver, det är väl själva meningen med ett forum?. Du kan inte vara omedveten om att ditt inlägg skulle uppfattas provocerande.
F ö är det väl bra om du går omvägar runt kvinnor eftersom du generaliserar så till den milda grad, och - enligt tillgänglig forskning - helt bortitok. Våld mot kvinnor är alltför vanligt, och jag har aldrig träffat en misshandlad kvinna som inte mått dåligt. Läs på.-----

Så du får ha åsikter men inte jag? Gud vad jag känner igen det resonemanget. Jag är provocerade genom min existens, inebär det att jag inte får finnas, utrycka mig och existera?

Du har länkat till en sida från BRÅ? Förklara gärna varför? BRÅ är politiskt styrt och redovisar vad dom politiskt korrekta, Jerzy och politikerna befaller. På ena axeln har man tid i år och på andra antalet amälda fall av misshadel mot kvinnor över 18 år. Och? Vad vill du visa med det?

Jag kan komma med att antal tolkningar.

- Kvinnor är mer tillfredställda numera eftersom graden av misshandel ökat

- Graden av misshandel har inte ökat tillräckligt och därmed är den svenska kvinnan inte tillfredställd

- Mellan 2002 och 201 har antalet våldsbrott i Sverige mot män ökat med 100%, därmed känner sig den svenska kvinnan missnöjd och kränkt eftersom hon bara har fått nöja sig med en 20%-ökning.

- Idag är det våld mot kvinner att pissa stående eller att ta en öl framför en fotbollsmatch, denna definitionsändring syns i en 20%-ökning under 8 år.

- Vi seska kvinnoer vill nå upp till en internationell nivå gällande våld, vi är kränkta över blott under 30.000 anmälda brott.

Jag kan sitta och fundera på tolkningar i timmar, kaske du kunde förklara vad du menar med länken?

promenad - Ej medlem längre2011-09-11 09:10
Antal inlägg: 3995

men om jag inte fått respekt hur ska jag få det då
jag kan inte ge respekt till en respektlös
han ska ju ge mig respekt

sandlådenivå

Lilla Busan2011-09-11 09:20
Antal inlägg: 896

Slocum ditt satans patetiska mähä.. Du har absolut ingen aning om vad dominans innefattar o då du skriver som du gör, ja ingen här har den minsta respekt för dina inlägg eller dig somperson utifrån dina tankar..

Jag hoppas att du enbart är ute efter att provocera för är det där dina irl åsikter ja då kan jag bara beklaga o hoppas att du i framtiden får den hjälp du behöver för det skall gudarna veta att du verkligen gör..

Som sagt var.. har massor av erfarenhet av dominans o du lille fåntratt har absolut ingen aning om vad det ens är.. *sucka*

För övrigt har en del skrivit väldans bra saker här även om jag med anser att trådskaparen vacklar o ändrar sin frågeställning titt som tätt..

Respekt r som sagt var inget man får , den frtjänar man .. O en kille som känner att han måste psykiskt o fysiskt nedvärdera sin tjej äger ingen respekt alls förutom då kanske från såna som slocum o hans wannabedominanta vänner.. *sucka*

Tyvärr är det ju så att en kille som psykiskt o fysiskt misshandlar sin tjej lär göra det med nästa med.. Ja iallafall är det oftast så tragiskt men sant.. Det är ett mönster svårt att bryta o han kommer behöva hjälp med det.. Ensam är inte stark..

För tjejen som de handlar oms skull hoppas jag att hon aldrig never ever tar tillbaks honom o vore jag hennes bror skulle jag ju säga vad jag tycker till killen face to face o senbe han dra å helvete..

min åsikt mina tankar. Kramen

pion ekrot2011-09-11 13:25
Antal inlägg: 3340

Beror på personen och situationen. Det finns nog alltid något som kan rädda eller återskapa nån slags grundläggande respekt i alla fall, till exempel om stor ånger och genuin insikt visas och uttrycks av personen. Sen är förstås vissa handlingar i sig oacceptabla och oförlåtliga oavsett vilket. Jag tror inte man kan hjälpa om man förlorar respekten för någon, och kanske är det så som man återfår respekten också - det är något som "bara sker" för att det nog snarare är känslostyrt än baserat på någon intellektuell kalkyl.

promenad - Ej medlem längre2011-09-11 13:25

sant

Resurrection - Ej medlem längre2011-09-11 13:28
Antal inlägg: 11463

"Slocum ditt satans patetiska mähä.."

Ha ha, härliga dominatrix-takter där. :)

promenad - Ej medlem längre2011-09-11 13:28

ew

Lilla Busan2011-09-13 17:53
Antal inlägg: 896

Resurrection.. menade inte att låta dominant alls.. Dominant är ngt man är inte låter.. skratt .. Men han är ett satans mähä o patetisk som fasiken. Kramen

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?