Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 697 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajix | 2011-11-20 12:05 | |
![]() | Om rullningsregeln inte funnits hade ni varit negativa till införandet av den då? | |
| Lillstölla | 2011-11-20 12:18 | |
![]() | Bohedarn: Undrar om rullningarna eftersom du kanske inte vet att det redan finns en belöningsvariant när man lägger alla 7 bokstäverna man har, man får 50 poäng extra. Men ser också att du ännu inte rullat. | |
| Bitte - Administratör | 2011-11-20 13:06 | |
![]() | Bohedarn , Öppnar du spelen då , eller är det lätt att tycka hur andra borde spela men ändå INTE göra det själv Bitte | |
| Bohedarn | 2011-11-20 14:00 | |
![]() | Som det nu är- år det att se på fotboll där inget av lagen vågar gå över halva planen utan ligger och lurpassar på varann. Rullningar kan man väl ha kvar ända och ge dom 100 poäng extra t.ex. | |
| vindsus86 | 2011-11-20 14:06 | |
![]() | Din idé låter ganska så duktigt tråkig, Bohedarn. Det känns som att det blir ett ganska meningslöst spel utan bonusrutor. En av de roliga sakerna med bonusrutor är ju när man kan lägga upp för hakningar som de flesta inte känner till och sedan nyttja bonusrutorna själv. Som typ "(FRAM)I" och "B(OREN)" och så. | |
| MissVe | 2011-11-20 15:13 | |
![]() | Om man tycker att andra gnetar så är det oftast för att man är likadan själv, annars skulle man inte märka det.... det är som med envishet... Men att hellre spela själv tycker jag också var en rolig kommentar. Då heter det kanske korsord som nån sa i början, tack för det garvet!!! | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2011-11-20 17:01 | |
![]() | Huh? Man behöver väl inte vara snål själv för att känna igen en snålis när man träffar'n? Eller vara en rullare själv när man anklagar andra för att vara rullare. (När de, in fact, rullar mycket.) Skön logik. | |
| Bohedarn | 2011-11-20 17:58 | |
![]() | Ha ha ordvrängare jag trodde vi skulle diskutera min ide om ny spelform. Som det nu är så sitter många och bara lägger ut 2 ord ex.v ha,ta,få.gå,må,be le,etc. defensivt så det förslår (längst ner i backlinjen) Sen kan ju proffsen tydligen lägga ut fällor men då måste man ju gå igenom hela svenska ordlistan,vilket en del tydligen gör. | |
| rudan65 | 2011-11-20 18:05 | |
![]() | Jag kunde inte hålla med den första talaren mer! Gud, så trist en del spelar...gnetelignet i kvadrat. Till sist offrar man sig och öppnar upp spelet och vips! stoppar de till igen. Tack för kaffet... | |
| kajix | 2011-11-21 11:07 | |
![]() | Jag kom just på ett förslag till ny regel som kanske blidkar båda sidor. Eller ingen. Extra poäng om man får ut lika många eller fler brickor än motståndarens senaste drag. Fundera på det... :-) | |
| diffdiff | 2011-11-21 11:58 | |
![]() | Jag gnetar inte =). Jag öppnar upp och fortsätter spelet. Man kan ju inté vinna varje gng | |
| bitteb | 2011-11-21 12:24 | |
![]() | Håller med att det är "tölig" när det blir "gnetspel", men det kan ju faktiskt bero på att man inget vettigt har att lägga ut....man sitter o harvar för att man har en vokal altenativt .. ingen alls, eller har ALLA konstiga bokstäver, som det knappt går att skriva nåt av, under hela spelet....då är det svårt att göra annat än att lägga det lilla som går... och så bra som möjligt. | |
| marmeladov22 | 2011-11-21 12:33 | |
![]() | precis, jag blev anklagad en gång på klassiskt bräde för nånslags taktik, men hallå? Det blir ju lätt pyramider på de brädena. Vad ska man göra liksom? | |
| karoshi | 2011-11-21 12:35 | |
![]() | Gnetspel är det värsta jag vet! Näst efter folk som inte hälsar! Eller dom som inte tackar för matchen! Och rullar! Folk som rullar är det värsta jag vet! | |
| diffdiff | 2011-11-21 12:39 | |
![]() | Haha rullningar e ju kul | |
| diffdiff | 2011-11-21 12:39 | |
![]() | men hälsa bör man ju ren hyfs | |
| marmeladov22 | 2011-11-21 12:49 | |
![]() | eller om det var special | |
| blue_moon | 2011-11-21 13:03 | |
![]() | Antagligen var det klassiskt bräde. Där är det lätt att bygga trappor längs de gula diagonalerna och att stänga in sig i spelplanens högra hörn - om man inte ser upp! | |
| Palini | 2011-11-21 13:05 | |
![]() | Älskar gnetspel, helst ska man tvingas klura och knepa jättelänge. Vilken underbar utmaning. Att spela "öppna spel" känns lite som att göra barnkorsord... ;) | |
| blue_moon | 2011-11-21 13:13 | |
![]() | Haha, barnkorsord! Med svåra ord och intrikata hakningar? | |