Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 384 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pandina | 2011-12-15 15:44 | |
![]() | Jag tänker mig att hundskatt skulle väcka en mentalitet som säger att "jamen, om staten ska ta betalt för att jag ska ha hund, då antar jag att den vill kunna bekosta städningen efter den". Inte för att jag inte skulle plocka upp efter min hund. Just därför har jag inte heller hund. | |
| 88tinste | 2011-12-15 15:55 | |
![]() | (Bara onödig men kanske relevant info) Vet inte om det är fler som är medvetna om att man faktiskt kan få böter på ca 500 kr (tror jag det var) om man inte plockar upp efter sin hund. Även få böta om man pissar offentligt mm som människa. Det finns många lagar många inte är medvetna om... | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-15 15:55 | |
![]() | Tipitina: jag tror inte att hundskatt gjort varken från eller till, en hund kostar mellan 5-12000 kr,c:a, så det handlar nog inte om oseriösa hundägare där. Dyrt nog med hund som det är, matkostnader, veterinär, dressyrkurser mm. Håller med om detta med katt i lägenhet, iallafall i storstad, om man inte kan släppa ut den, synd om djuret. | |
| AMF | 2011-12-15 16:13 | |
![]() | Lillstölla; det var ditt eget inlägg att vuxna som pissar utomhus borde beskattas och jag påminner dej om att vi alla redan betalar skatt. VonSchnygg; du är rent förskräcklig med ditt vokabulär. Råder inget tvivel om att du är kattägare. Som ett tillägg tycker jag att katter ska hållas kopplade och rastas så ägaren kan plocka upp efter sitt djur. | |
| Kh-collies | 2011-12-15 16:26 | |
![]() | Hundskatten som fanns tills för inte allt för längesen kostade mer att administrera än vad den drog in! Alltså avskaffades den! | |
| Lillstölla | 2011-12-15 16:32 | |
![]() | AMF: Hahaha, jaa, jag vet vad jag sa, du verkar tydligen helt ha missat poängen dock. Jisses. Det var alltså för att de kissar osv ute som de skulle beskattas, du är medveten om att det finns olika typer av skatt, eller? Det var alltså som en reaktion på att du anser att katter och hundar ska beskattas jag skrev så. | |
| KristinaSkog - Ej medlem längre | 2011-12-15 16:45 | |
![]() | 88tinste - "plåga katter som så".. Nu svarar jag inte på forumtråden, men det där var ett jävligt knepigt påstående. Jag äger en innekatt som jag räddade då den skulle avlivas pga att den absolut inte ville gå ut (lång historia). Men till poängen så lever hon livet nu, och är som en helt ny katt. | |
| 88tinste | 2011-12-15 16:50 | |
![]() | KristinaSkog Ja det är lite plågande för en vanlig katt då kanske. Katter är djur som mår bäst av att vara ute, det är ju ett sådant djur. Därmed inte sagt att precis, alla, var och varenda katt ska och bör vara ute. Samma sak med andra djur. Många räddade vilddjur får ju vara i fångenskap och mår bra av det. | |
| Green Potato - Ej medlem längre | 2011-12-15 17:04 | |
![]() | Jag måste också skaffa koppel eftersom jag pissar på stolpar och fasader, skiter i sandlådor, skäller på människor, värmer min bara rumpa mot bilar. | |
| AMF | 2011-12-15 17:10 | |
![]() | Lillstölla; aha, du menar att människor som kissar utomhus ska beläggas med en särskild kisseskatt. Ja, det var ju ett klokt och vuxet inlägg! | |
| anträffbar - Ej medlem längre | 2011-12-15 17:35 | |
![]() | Människor är en sanitär olägenhet. Stor arealer av vackra trakter på samtliga städer fylls med begravningsplatser, där man gräver ner lik, som vi inte kan ta med oss "när vi går vidare". Lika om inte större arealer fylls med sopor som vi åstadkommer medan vi lever. Tekniska verken (soptipparna) pyser ut illaluktande rök när dessa sopor bränns. Vilken hälsorisk! Människan fimpar cigaretter på trottoarerna. De står i busskurar och röker. Hundar och andra djur mår illa av det. Människan kissar och bajsar och samhället undermineras av avloppsrör som för denna skit i sjöar, efter att det först samlats på avloppsverken. Vilken stank det sprider sig runt dessa avloppsverk! Människan flyger, kör bil och åker tåg. Det resulterar till utsläpp, koldioxider och dessutom aspest från tågen. Det mår inget djur bra av! Människor, hundar och katter har sin givna plats i vår värld. Empati är ordet! | |
| Minta | 2011-12-15 17:36 | |
![]() | Exakt! | |
| AMF | 2011-12-15 23:13 | |
![]() | Kh-collies; ett galet beslut att ta bort hundskatten. Jag förstår inte varför man inte dubblerade den! anträffbar; du säjer att empati är ordet - ska vi ha mer empati med katten som skiter i sandlådan än med barnet som får kladdet på sig? Skrämmande när man har mer känsla för djur än för människor! Det borde vara självklart att ägaren ansvarar för sitt djur och därför ser till att katten gör ifrån sej på låda alternativt rastar sitt djur. Pratet om att katten inte ska hållas inne på grund av dess vilda natur är struntprat. Förklara då varför raskatter ALDRIG släpps ut fritt - de rastas. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-12-16 01:45 | |
![]() | " Ju mer jag lär känna människan, ju mer älskar jag djuren!" (trots att dom också bajsar....) | |
| apbur | 2011-12-16 01:48 | |
![]() | Tolerans stavas det. | |
| Lillianlill | 2011-12-16 02:15 | |
![]() | Jag måste bara skratta lite...Varför skylla på bara hundar och katter när det finns MASSA andra djur som skiter överallt också??... SJÄLVKLART borde alla djurägare som har djur plockar efter sig när de är ute... Man ska plocka upp hundbajs men jag ska iallafall vara ärlig, jag har 4 hundar, bor på landet, de skiter i skogen och jag plockar inte upp efter mig, i skogen gör det absolut ingenting men om vi tar promenad utanför så plockar jag efter mig... Folk ska iallafall plocka efter sig... Kissa stolpar kan kosta mycket för oss att betala men vafan, man kan inte hjälpas åt att hundar behöver kissa, kan väl inte tvinga hundar vänta tills man går in i skogen??.. | |
| Lillianlill | 2011-12-16 02:16 | |
![]() | Sen tal på om katter, inte deras fel att de kissar i sandlåda, visst är det äcklig men dom förstår ju inte, går inte o förklara för dem... utekatter kissar överallt ändå... | |
| Fallen_89 | 2011-12-16 02:57 | |
![]() | Om inte hund- och kattbajs är en sanitär olägenhet förstår jag inte varför de ska tvingas pissa och skita ute, eller varför vi människor uppfunnit toaletten. Vidare pissar och skiter vilda djur ute i det vilda för att det är där de bor och lever sina liv efter sin egen vilja. Hunden har avlats fram, för att förslavas, ur vargen och därför är den nu människans ansvar. Var sak har sin plats! Bajs är på inte bra om det ligger på fel ställe. Människor dör varje dag pga bajs (dricksvatten, smutsiga sjukhus etc.), tänk på det! BTW Vem tar ansvar i fall AMFs unge skulle kvävas av en bajskorv? | |
| amon85 - Ej medlem längre | 2011-12-16 03:26 | |
![]() | Som någon skrev tidigare är det nog inte så mycket djurens fel då det är ägarens ansvar. Vissa borde inte få ha djur, så enkelt är det. Jag har både hund och katt och delar inte uppfattningen och förstår inte problematiken heller (jag och djuren sköter oss exemplariskt). Tror att den som startade tråden har alldeles för mycket fritid. | |
| AMF | 2011-12-16 09:40 | |
![]() | amon85; att jag skulle ha för mycket fritid - vad har det med ämnet att göra! Det märks så tydligt på era inlägg vilka som är mogna människor och vilka som inte kommit så långt i sin mognad. | |